جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کریستیا فریلند : سرعت اجرای برنامه نگهداری کودکان به استان ها و قلمروها بستگی دارد

معاون اول نخست وزیر و وزیر دارایی کانادا می گوید، مدتی که طول می کشد تا دولت فدرال برنامه جسورانه نگهداری کودکان را به واقعیت تبدیل کند و این به استان ها و قلمروها بستگی دارد

کریستیا فریلند : سرعت اجرای برنامه نگهداری کودکان به استان ها و قلمروها بستگی دارد

کریستیا فریلند، در مصاحبه ای در برنامه ساعت پرسش در روز یکشنبه گفت، دولت در مذاکرات خود با همتایان استانی به عنوان «شنونده فعال» شرکت می‌کند.  کریستیا فریلند : سرعت اجرای برنامه نگهداری کودکان به استان ها و قلمروها بستگی دارد

کریستیا فریلند : سرعت اجرای برنامه نگهداری کودکان به استان ها و قلمروها بستگی دارد
کریستیا فریلند : سرعت اجرای برنامه نگهداری کودکان استان ها و قلمروها بستگی دارد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

فریلند در گفتگو با میزبان برنامه، ایوان سالومن (Evan Solomon) گفت، «من تا به حال در طول زندگی سیاسی خود در چندین مذاکره شرکت داشته ام و به نظرم بسیار مهم است که به خصوص در مذاکره با همتایان کانادایی، با نگرش مبتنی بر همکاری و مشارکت وارد مذاکرات شد، و این همان کاری است که قصد داریم انجام بدهیم.

او از لحاظ جدول زمانی اجرای این طرح گفت، به استان ها و قلمروها بستگی دارد و اینکه قصد دارند اجرای برنامه را تا چه حد سریعتر پیش ببرند.

فریلند گفت ، «ما اهداف بلندپروازانه ای داریم، ما بودجه را فراهم کرده ایم. به نظرم مردم کانادا آمده هستند که این هدف را محقق کنند و خبر خوب برای استانها و قلمروها و همینطور دولت فدرال این است که طرح نگهداری کودک موجب رشد اقتصادی ما خواهد شد.»

محور اصلی بودجه حزب لیبرال که روز دوشنبه ارائه شد، برنامه ریزی این حزب برای اختصاص بیش از ۳۰ میلیارد دلار در طول پنج سال آینده به منظور هر چه بیشتر فراهم بودن محیط های نگهداری کودک و ارزانتر شدن آنها بود.

طبق هدف گذاری دولت تا پایان سال ۲۰۲۲، باید شاهد کاهش ۵۰ درصدی در متوسط مخارج نگهداری کودک باشیم و همینطور با اجرای این اهداف در طول پنج سال آینده به متوسط ۱۰ دلار هزینه در هر روز برسیم.

تا به امروز، ارائه خدمات نگهداری کودک در سراسر کشور شبیه لحاف وصله و پینه شده ای از چارچوب ها و فرمول‌ها بوده است، که در آن برخی از خانواده ها در مراکز شهری مانند تورنتو و ونکوور ماهانه بیش از ۱۰۰۰ دلار برای نگهداری از هر کودک پرداخت می کنند.

کبک از قبل در حال اجرای یک طرح یارانه ای است، که فریلند نیز از آن تقدیر کرد.

فریلند گفت، «می خواهم به اهالی کبک به خصوص زنان و فمینیست های کبک بگویم: خیلی ممنون. شما راه را نشان دادید، و بقیه استان های کانادا خوش شانس هستند که حالا می توانند شما را الگو قرار دهند.

با این حال، فریلند اشاره ای نکرد که آیا سهم حمایتی کبک با وجود داشتن طرح کارآمد و موثری که از قبل در حال اجراست، همچنان با قید و شرطی همراه است یا خیر.

او گفت، «به صراحت می گویم که این اقدامات تنها شروع راه است. ما قرار است که با هر استان و قلمرو و البته همچنین کبک، مذاکرات دوجانبه داشته باشیم.»

فرانسوا لوگو، نخست وزیر کبک در توئیتی به بودجه فدرال واکنش نشان داد، و بدون اینکه مستقیما به اعتبارات طرح نگهداری کودک در بودجه اشاره کند، نارضایتی خود از فقدان تخصیص منابع مالی برای افزایش بودجه مراقبت های بهداشتی استان اعلام کرد. 

او روز دوشنبه گفت، «ماه هاست که، استان ها و قلمروها متفق القول از دولت فدرال درخواست کرده اند که پرداخت های انتقالی بهداشت را به صورت تکرارشونده و بدون قید و شرط افزایش دهد. [نخست وزیر جاستین ترودو] فرصت داشت تا به سهم خود در این راه قدمی بردارد، اما یک بار دیگر از پذیرفتن تقاضای ما خودداری کرد.»

فریلند در این خصوص، به سرمایه گذاری های گذشته اشاره کرد، و گفت دولت درک می کند که باید در آینده گفتگوهای بیشتری داشته باشیم. کریستیا فریلند : سرعت اجرای برنامه نگهداری کودکان به استان ها و قلمروها بستگی دارد

کریستیا فریلند : سرعت اجرای برنامه نگهداری کودکان به استان ها و قلمروها بستگی دارد
کریستیا فریلند : سرعت اجرای برنامه نگهداری کودکان به استان ها و قلمروها بستگی دارد

معاون اول نخست وزیر  فرانسوا لوگو  وزیر دارایی کانادا   فرانسوا لوگو  معاون اول نخست وزیر  فرانسوا لوگو  وزیر دارایی کانادا      معاون اول نخست وزیر

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا