انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

دولت انتاریو : برنامه بازگشایی از رویکرد منطقه‌ای پیروی نخواهد کرد

دولت انتاریو به‌طور ضمنی اشاره کرد که برنامه بازگشایی از رویکرد منطقه‌ای پیروی نخواهد کرد

دولت انتاریو : برنامه بازگشایی از رویکرد منطقه‌ای پیروی نخواهد کرد

دولت انتاریو به‌طور ضمنی اشاره کرد که استان از «رویکرد منطقه بندی» که در گذشته برای لغو محدودیت‌ های بهداشت عمومی استفاده کرده بود پیروی نخواهد کرد و در عوض استراتژی بازگشایی «بخش به بخش اقتصادی» را دنبال خواهد نمود.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

این خبر روز چهارشنبه توسط دادستان کل سیلویا جونز در جمع خبرنگاران حاضر در کویین پارک مطرح شد.

این خبر بلافاصله پس‌ از آن مطرح شد که وزیر بهداشت تائید کرد که هنگام راه‌اندازی مجدد اقتصاد انتاریو، چارچوب کدگذاری رنگی برای محدودیت‌های کووید-۱۹ را دوباره به اجرا نخواهد گذاشت.

جونز گفت «طبق اظهارات وزیر بهداشت انتاریو، قرار است از رویکرد منطقه بندی دوری‌کنیم.» «ما می‌دانیم که در صورت به‌کارگیری رویکرد منطقه بندی و نگه‌داشتن برخی از قسمت‌های بخصوص استان تحت محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر نسبت به سایر قسمت‌ها، اتفاقی که می‌افتد این است که مردم جابه‌جا می‌شوند و به‌ احتمال‌ زیاد از محله‌ای به محله دیگر حرکت می‌کنند.»

دولت محافظه‌کار پیشرو، قبلاً تعطیلی کسب‌ و کارها و سایر محدودیت‌های بهداشت عمومی را بر مبنای منطقه به منطقه اجرا کرده بود و در همین راستا نیز نخست‌ وزیر داگ فورد استدلال می‌کرد که با توجه تصویر متفاوت شرایط ویروسی در برخی از قسمت‌های استان، به رویکرد متفاوتی در هر قسمت نیاز است.

این رویکرد در مواقعی باعث شده بود که برخی از کسب‌ و کارها مجاز به فعالیت در برخی از قسمت‌های منطقه تورنتو بزرگ باشند اما اجازه فعالیت در قسمت‌های دیگر را نداشته باشند.

بااین‌حال جونز روز چهارشنبه اشاره کرد که برنامه بازگشایی انتاریو به‌ احتمال‌ زیاد بر اساس رویکرد «بخش به بخش اقتصادی» خواهد بود، که در این رویکرد انواع متفاوتی از کسب‌ و کارها به‌ تدریج بر اساس ریسک، مجاز به بازگشایی خواهند بود.

جونز گفت، «بازگشایی بر اساس نوع بخش‌های اقتصادی اهمیت دارد زیرا واقعیت این است که تفاوت‌ها و ظرافت‌هایی بسته به نوع کسب‌ و کاری که در آن فعال هستید وجود دارد. بنابراین به همین دلیل است که ما می‌خواهیم بخش به بخش اقتصادی را بررسی کنیم تا به ببینیم کدام بخش  در چه زمانی می‌تواند به‌طور ایمن بازگشایی شود.»

کریستین الیوت، وزیر بهداشت گفت که دولت او قصد دارد «به‌زودی» یک بازگشایی کامل برای عموم فراهم کند.

تاریخ موردنظر برای آغاز لغو محدودیت‌ها هنوز تعیین نشده است اما برخی منابع گفتند که دولت در حال کار کردن بر روی یک جدول زمان‌بندی تخمینی برای بازگشایی کامل اقتصاد از جون تا اوایل جولای است.

کریستین الیوت وزیر بهداشت      کریستین الیوت وزیر بهداشت      کریستین الیوت وزیر بهداشت      کریستین الیوت وزیر بهداشت

دولت انتاریو : برنامه بازگشایی از رویکرد منطقه‌ای پیروی نخواهد کرد
دولت انتاریو : برنامه بازگشایی از رویکرد منطقه‌ای پیروی نخواهد کرد

دادستان کل سیلویا جونز      دادستان کل سیلویا جونز    دادستان کل سیلویا جونز

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا