انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو : داگ فورد یکروز پس از بازگشایی مشاغل بیشتر و اجرای مرحله دوم بیانیه می دهد

انتاریو : داگ فورد یکروز پس از بازگشایی مشاغل بیشتر و اجرای مرحله دوم بیانیه می دهد
انتاریو : داگ فورد یکروز پس از بازگشایی مشاغل بیشتر و اجرای مرحله دوم بیانیه می دهد

 

امروز بعدازظهر (دقیقا یک روز پس از نشان دادن چراغ سبز به مشاغل در برخی از قسمت های منطقه تورنتو بزرگ برای بازگشایی از ۱۹ ماه ژوئن) نخست وزیر داگ فورد بیانیه دیگری در کویین پارک داد.

در حال حاضر به عنوان بخشی از اجرای مرحله دوم بازیابی و بهبود اقتصاد استان، رستوران ها، سالن های مو، مراکز خرید و تعدادی از مشاغل دیگر در ۲۴ واحد از ۳۴ واحد بهداشت عمومی انتاریو مجاز به بازگشایی مجدد هستند.

نخست وزیر داگ فورد می گوید انتاریو نمی تواند مشکلات پوشیدن ماسک را در مراکز داخلی برای افراد اجباری کند اما همچنان به توصیه اکید دستوالعمل های بهداشتی ادامه خواهد داد.

تعدادی از خرده فروشان قبلا این که مشتریان در فروشگاه ها از ماسک استفاده کنند را اجباری کرده بودند.

روز دوشنبه فرانک اسکارپیتی شهردار مارکهام بیانیه ای را منتشر کرد و از خرده فروشان و فروشگاه ها در منطقه مارکهام خواست تا بدون ماسک، هیچ خدماتی را اجرا نکنند. 

فورد روز سه شنبه در جلسه توجیهی روزانه خود در کوئین پارک گفت که او همچنان اعتقاد دارد که مردم باید تا حد ممکن از ماسک استفاده نمایند.

وی اضافه کرد که استفاده از ماسک را “حیاتی” می داند اما در حال حاضر هیچ برنامه ای برای اجبار خرده فروشان در استفاده از ماسک وجود ندارد.

با این حال فورد گفت که او قصد داشت امروز بعد از ظهر با اسکارپیتی در خصوص اظهاراتش صحبت کند.

او گفت : من به شدت و بسیار توصیه می کنم که اگر به بیرون از منزل می روید، اگر در گروه های بزرگی هستید یا در یک مرکز خرید کاری دارید از ماسک استفاده کنید. فکر می کنم بسیار مهم است که شما این کار را انجام دهید. ما در آیین نامه پلیس و نیروهای انتظامی برای این منظور قانونی نداریم و برای پلیس نظارت این کار که ۱۴.۵ میلیون نفر را کنترل و تعقیب کنند بسیار دشوار خواهد بود.

بیانیه فورد در مورد استفاده از ماسک های صورت در حالی منتشر می شود که دولت وی برنامه جدیدی را برای کمک به مشاغل و پیشبرد برنامه های ایمنی فردی در پاسخ به بیماری همه گیر کووید۱۹ منتشر می کند.

این راهنما علاوه بر ۱۳۳ دستورالعملی است که وزارت کار قبلاً اعلام نموده و برای کمک به مشاغل در توسعه برنامه های ایمنی متناسب با مشاغل استفاده می شود.

در گفتگو با خبرنگاران، فورد گفت که گرچه معتقد است الزام مشتریان به پوشیدن ماسک صورت به عنوان بخشی از سیاست ایمنی، ایده خوبی است اما در نهایت باید این تصمیم را صاحبان مشاغل و خرده فروشان در محل کارشان بگیرند.

وی گفت : ما می خواهیم با خرده فروشان و صاحبان مشاغل کار کنیم. ما نمی خواهیم کسی را وادار به انجام هر کاری کنیم.

تعدادی از آژانس های حمل و نقل عمومی از جمله TTC قبلاً گفته اند که پوشیدن ماسک صورت را برای مسافران اجباری می کنند.

برخی از مشاغل نیز بنا بر سیاست های داخلی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک اجباری را اجرا کرده اند.

روز سه شنبه کریستین الیوت وزیر بهداشت گفت : رعایت فاصله فیزیکی هنوز هم مهمترین قانونی است که باید از آن پیروی کنیم. ماسک ها نیز باید پوشیده شوند که امکان شیوع بیماری کمتر شود.

او گفت : تعدادی از خرده فروشان تصمیم گرفته اند که پوشیدن ماسک در محل کار شان اجباری کنند و این حق صاحبان مشاغل است که این کار را انجام دهند.

انتاریو | داگ فورد | بازگشایی مشاغل | اجرای مرحله دوم | بیانیه داگ فورد نخست وزیر انتاریو | اخبار کانادا | اخبار تورنتو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا