جدیدترین اخبارجهان

کانادا، سوئد، اوکراین و بریتانیا به دلیل عدم پاسخگویی ایران به مطالبات مربوط به سرنگونی پرواز ۷۵۲ آماده اتخاذ اقدامات قانونی جدید هستند

«صبر به سر آمده است»: گروه بین‌المللی هماهنگی پرواز ۷۵۲ به طور جدی از ایران خواست که مطالبات مربوط به جبران خسارت سرنگونی پرواز اوکراین را برآورده کند

گروه بین‌المللی هماهنگی پرواز ۷۵۲ بدلیل عدم پاسخگویی ایران آماده اتخاذ اقدامات قانونی جدید هستند

کانادا، سوئد، اوکراین و بریتانیا [گروه بین‌المللی هماهنگی پرواز ۷۵۲] روز پنجشنبه اعلام کردند که اگر ایران تا ۵ ژانویه به مطالبات مربوط به جبران خسارت مربوط به سرنگونی هواپیمای مسافربری در سال گذشته پاسخ ندهند ممکن است در راستای قوانین بین المللی اقداماتی جدیدی علیه ایران در نظر بگیرند.

گروه بین‌المللی هماهنگی پرواز 752 بدلیل عدم پاسخگویی ایران آماده اتخاذ اقدامات قانونی جدید هستند
گروه بین‌المللی هماهنگی پرواز ۷۵۲ عدم پاسخگویی ایران آماده اتخاذ اقدامات قانونی

اغلب ۱۷۶ سرنشین کشته شده پس از شلیک سپاه پاسداران ایران به هواپیمای مسافربری اوکراین در ژانویه ۲۰۲۰ شهروندان این چهار کشور بودند که باعث تشکیل یک گروه هماهنگی شد که هدف آن پاسخگو نگه داشتن تهران نسبت به این حادثه می‌باشد.

این گروه هماهنگی در بیانیه خود اعلام کرد که «صبر گروه هماهنگی سرآمده» و اضافه کرد که این گروه تهران را برای آغاز گفتگو در مورد جبران خسارت و اجرای عدالت تحت فشار قرار داده اما ایران نشان داده است که تمایلی به پاسخگویی به موقع به مطالبات ندارد.

در این بیانیه اعلام شده که ایران باید تا ۵ ژانویه به مطالبات پاسخ دهد وگرنه این گروه «مجبور است که برای حل و فصل این موضوع در چارچوب قوانین بین المللی به طور جدی اتخاذ سایر اقدامات را در نظر بگیرد» البته این گروه جزییاتی خاصی ارائه نکرد.

تهران می گوید که سپاه پاسداران به طور تصادفی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ را سرنگون کرده و مقصر حادثه را انحراف درجه رادار و خطای متصدی دفاع هوایی در هنگام شدت گرفتن تنش ها بین تهران و ایالات متحده اعلام کرده است.

خانواده های قربانیان ماه گذشته در گزارشی مدعی شدند که مقامات عالی‌رتبه ایرانی مسئول سرنگونی هواپیما بوده اند. کانادا در ماه جون گفت که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه سرنگونی هواپیما از قبل برنامه ریزی شده باشد پیدا نکرده است.

کانادا، سوئد، اوکراین و بریتانیا        کانادا، سوئد، اوکراین و بریتانیا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا