جدیدترین اخبارجهان

ویزا، مسترکارت و پی پل در پیروی از تحریم‌های آمریکا موسسات مالی روسیه را مسدود میکنند

پی‌پل، مسترکارت و ویزا خدمات خود در روسیه را به دلیل جنگ در اوکراین متوقف کردند

ویزا، مسترکارت و پی پل در پیروی از تحریم‌های آمریکا موسسات مالی روسیه را مسدود می کنند

فشار اقتصادی بر روسیه همزمان با ادامه تهاجم این کشور به اوکراین افزایش می یابد.

همزمان با اعمال فشار گروهی از شرکت‌ها و دولت‌ها بر روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین شرکت پی پل نیز خدمات خود را در روسیه به حالت تعلیق در می آورد.

بنا بر گزارش ها مسترکارت و ویزا نیز فعالیت خود در این کشور را متوقف می کنند. ویزا، مسترکارت و پی پل در پیروی از تحریم‌های آمریکا موسسات مالی روسیه را مسدود می کنند

ویزا، مسترکارت و پی پل در پیروی از تحریم‌های آمریکا موسسات مالی روسیه را مسدود می کنند
ویزا، مسترکارت و پی پل در پیروی از تحریم‌های آمریکا بانکهای روسیه را مسدود میکنند

دن شولمن (Dan Schulman) مدیرعامل پی پل روز شنبه در بیانیه‌ای گفت که این شرکت «از مردم اوکراین حمایت می کند و در محکوم ساختن خشونت های تهاجم نظامی روسیه در اوکراین در کنار جوامع بین المللی می ایستد.»

شولمن گفت «پی پل در حال همکاری نزدیک با دولتها و شرکا بوده است تا فعالانه از تمام قوانین و تحریم های قابل اعمال پیروی کند.» سخنگوی پی پل اضافه کرد که این شرک به طور موقت تراکنش های برداشت از حساب مشتریان را ادامه می دهد تا اطمینان پیدا کند که مانده حساب ها مطابق قوانین مرتبط پرداخت شده اند.

پی پل خدمات داخلی خود در روسیه را از اواسط ۲۰۲۰ قطع کرده بود اما هنوز اجازه می داد که تراکنش های فرامرزی انجام شود. اوایل این هفته پی پل ایجاد حساب های جدید را به حالت تعلیق درآورد. شرکت پی پل علاوه بر این سرویس انتقال پول بین المللی خود، زوم (Xoom) را نیز در روسیه به حالت تعلیق در می آورد.

مولفه کلیدی پاسخ غرب به تهاجم روسیه شامل تلاش هایی برای اعمال فشار اقتصادی بر روسیه از طریق قطع دسترسی این کشور به سیستم های مالی بین المللی بوده است.

اواخر ماه گذشته ایالات متحده و کشورهای متحد با قطع دسترسی برخی از بانک های روسیه از شبکه پیامدهی امن سوئیفت [سیستمی که موسسات مالی در سراسر جهان برای ارسال و دریافت سفارشات انتقال پول استفاده می کنند] موافقت کردند.

اوایل ماه مارس نیز مسترکارت و ویزا اعلام کردند که پردازش تراکنش ها برای بانک های تحت تحریم روسی را متوقف کرده اند و سپس روز شنبه خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش کرد که این شرکت ها اعلام کرده اند که فعالیت خود در روسیه را به حالت تعلیق درآورده اند. مسترکارت های صادر شده توسط بانک های روسی از پشتیبانی محروم شده اند و کارت های صادر شده در خارج از این کشور در دستگاه های خودپرداز روسی یا فروشگاه های این کشور کار نمی کنند. ویزا نیز به آسوشیتد پرس گفت تراکنش های ویزا در روزهای آینده متوقف خواهد شد.

ویزا روز دوشنبه گفت که فورا اقدام می کند تا از انطباق با تحریم های قابل اعمال اطمینان پیدا کند و اضافه کرد که ۲ میلیون دلار به کمک های بشردوستانه اعطا می کند. مسترکارت نیز وعده داد که ۲ میلیون دلار کمک کند.

طبق اسناد رسمی ثبت شده در روز سه شنبه در حدود ۴ درصد از درآمد خالص مسترکارت در سال ۲۰۲۱ از طریق فعالیت های تجاری انجام شده در داخل روسیه یا فعالیت های تجاری از مبدا یا به مقصد این کشور به دست آمده بود. در همین اثنا فعالیت های تجاری انجام شده در اوکراین یا به مقصد این کشور، تشکیل دهنده ۲ درصد از درآمد خالص مسترکارت بوده است.

ویزا نیز اقدام برای قطع تراکنش ها در روسیه را به تدریج آغاز می کند اما طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت قطع کامل تراکنش ها چند روز طول می کشد. مسترکارت گفت تمامی خدمات شبکه خود در روسیه را به حالت تعلیق در می آورد.

بیانیه ویزا که اظهارات اندی گرلت (Andy Gerlt) معاون رئیس ارتباطات جهانی این شرکت تلقی می شود گفت «پس از تکمیل [تعلیق فعالیت ها] تمام تراکنش هایی که از مبدا کارتهای ویزای صادر شده در روسیه درخواست می شوند از این به بعد خارج از این کشور کار نمی کنند و تمام کارت های ویزای صادر شده توسط موسسات مالی خارج از روسیه نیز از این پس در فدراسیون روسیه کار نمی کنند.»

مسترکارت نیز به همین ترتیب گفت که علاوه بر مسدود کردن برخی از موسسات مالی روسیه، پشتیبانی از هر کارتی که توسط بانک های روسیه صادر شده است را پایان می دهد و تراکنش های هر کارتی در خارج از روسیه که «در کسب و کارها یا خودپردازهای روسی» استفاده می شوند را مسدود می کند.

تعدادی از شرکت های تکنولوژیکی نیز در پاسخ به تهاجم این کشور فروش محصولات و خدمات خود در روسیه را متوقف کرده اند که این اقدام می تواند تهیه هر قلم کالا از آیفون (iPhones) گرفته تا ریزتراشه های کامپیوتری تا بازی های ویدئویی در داخل کشور را دشوار کند. به عنوان مثال اپل (Apple) تراکنش های آنلاین در روسیه را متوقف کرده و در همین راستا علاوه بر توقف فروش دستگاه های خود خدمات اپل پی (Apple Pay) را نیز محدود کرده است. ویزا، مسترکارت و پی پل در پیروی از تحریم‌های آمریکا موسسات مالی روسیه را مسدود می کنند

ویزا، مسترکارت و پی پل در پیروی از تحریم‌های آمریکا موسسات مالی روسیه را مسدود می کنند
ویزا، مسترکارت و پی پل در پیروی از تحریم‌های آمریکا موسسات مالی روسیه را مسدود می کنند

#تحریم‌های_آمریکا_علیه_روسیه   #ویزا #پی_پل #مستر_کارت   #ویزا_در_روسیه  #پی_پل_در_روسیه    #مستر_کارت_در_روسیه   #تحریم_موسسات_مالی_روسیه #تحریم_بانک‌های_روسیه #تحریم_روسیه #اپل_پی #آیفون  #کسب_و_کارهای_روسیه #مشاغل_روسیه #اقتصاد_روسیه 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا