جدیدترین اخبارجهان

دو مرد مسلمان در هند یک هندو را به دلیل توهین به پیامبر با ساطور قصابی سر بریدند

پلیس هند در پی کشته شدن یک هندو در شمال غرب کشور تجمعات عمومی را ممنوع و اینترنت را قطع کرد

پلیس هند : دو مرد مسلمان در هند یک هندو را به دلیل توهین به پیامبر با ساطور قصابی سر بریدند

پلیس ایالت راجستان هند یک روز پس از انتشار ویدئویی که در آن دو مسلمان مسئولیت قتل یک مرد هندو را به عهده گرفتند، از ترس گسترش خشونت‌های مذهبی تجمعات عمومی را ممنوع و اینترنت را قطع کرد.

هاوا سینگ گوماریا (Hawa Singh Ghumaria) افسر ارشد پلیس در ایالت شمال غربی هند روز چهارشنبه به رویترز گفت «ما دستور مؤکد داریم تا از هرگونه اعتراض یا تظاهراتی که برای محکوم کردن قتل برنامه ریزی شده است جلوگیری کنیم.»

دو مرد ریش دار در حالی که یک ساطور قصابی را بلند کرده اند، در یک ویدئو می گویند که در حال انتقام گرفتن از توهین مرد مقتول به حضرت محمد هستند.

این دو مرد همچنین به نوپور شارما (Nupur Sharma) سخنگوی سابق حزب ملی گرای هندوی بهاراتیا جاناتا (BJP)  اشاره می کنند که اظهارات او در مورد پیامبر در اوایل این ماه خشم داخلی و بین المللی را برانگیخت.

گوماریا حمله خونین به کنهیا لعل (Kanhaiya Lal) در کارگاه خیاطی او در شهر اودایپور را «یک عمل تروریستی» توصیف کرد و گفت که دو مظنون توسط بازرسان فدرال بازجویی می شوند.

به گفته باوارلعل تودا (Bhawarlal Thoda) یکی از مدیران شهری در اودایپور، دو مهاجم سر و گلوی کنهیا لعل را در حالی که مشغول اندازه گیری در کارگاه خیاطی اش بود، بریدند.

به گفته تودا، این خیاط به دلیل ارسال یک پست در شبکه های اجتماعی در حمایت از سخنگوی حزب بهاراتیا جاناتا که در تلفن همراه او ردیابی شده بود، بازداشت شده بود و لعل پس از آزادی در ۱۵ جون به پلیس گفته بود که توسط برخی گروه ها تهدید می شود.

مقامات گفتند که سرویس اینترنت را در چندین بخش از راجستان به حالت تعلیق درآورده‌اند تا از پخش ویدیوی به اشتراک‌گذاشته شده توسط متهم جلوگیری کنند.

تودا گفت «حال و هوا متشنج است و تقریباً همه مغازه ها امروز تعطیل هستند.» شهر حدود نیم میلیون نفری اودایپور (Udaipur) یکی از جاذبه های گردشگری مهم در این ایالت بیابانی است و به خاطر هتل های مجلل خود از جمله کاخ معروف دریاچه تاج شهرت دارد.

در کلیپ دیگری که در فضای مجازی منتشر شد، یکی از مهاجمان همچنین نارندرا مودی نخست وزیر هند را تهدید کرد و گفت که او نیز در معرض تیغ آنها قرار خواهد گرفت.

هند تاریخ وحشتناکی از خشونت مذهبی دارد و از زمانی که این کشور در سال ۱۹۴۷ از حکومت استعماری بریتانیا مستقل شد، هزاران نفر کشته شده اند.

اما، دنبال کردن سیاست اولویت‌بخشی «اول هندوها» توسط مودی از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۴، تنش ها را در کشوری که حدود ۱۳ درصد از جمعیت ۱.۴ میلیاردی آن را مسلمانان تشکیل می دهند، دامن زده است.

اوایل این ماه شارما سخنگوی دولت از حزب بهاراتیا جاناتا تعلیق شد و یک مقام دیگر نیز اخراج شد اما باعث فروکش کردن خشم معترضان نشد.

یکی از مقامات ارشد حزب بهارایا جاناتا در دهلی نو که خواست برای اجتناب از کشیده شدن به این جنجال ناشناس بماند گفت «ما تنها می توانیم از مردم بخواهیم که دست از به اشتراک گذاری ویدئوی این جنایت هولناک که در راجستان انجام شده است بردارند و به تنش های اجتماعی به وجود آمده پایان دهند.»

پلیس هند: دو مرد مسلمان در هند یک هندو را به دلیل توهین به پیامبر با ساطور قصابی سر بریدند  پلیس هند: دو مرد مسلمان در هند یک هندو را به دلیل توهین به پیامبر با ساطور قصابی سر بریدند  سر بریدن با ساطور قصابی  سر بریدن با ساطور قصابی  سر بریدن با ساطور قصابی  قتل مرد هندو  قتل مرد هندو

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا