انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

پلیس اتاوا از امروز طرح محدودیت تردد وسایل نقلیه را در اطراف پارلمان هیل اجرا می کند

منطقه‌ کنترل تردد وسایل نقلیه موتوری در اطراف پارلمان هیل اجرا می شود

پلیس اتاوا از امروز طرح محدودیت تردد وسایل نقلیه را در اطراف پارلمان هیل اجرا می کند

امروز یک منطقه کنترل وسایل نقلیه شامل چند بلوک در اطراف پارلمان هیل به اجرا در می‌آید تا از دومین اشغال مرکز شهر اتاوا توسط معترضان مرتبط با جنبش «کاروان آزادی» که زمستان گذشته اتفاق افتاد، جلوگیری کند.

منطقه ای که از کلنل بای درایو (Colonel By)/ ساسکس درایو (Sussex) در شرق، تا خیابان ولینگتون (Wellington) در شمال، خیابان بوث (Booth) در غرب و خیابان لوریر (Laurier) در جنوب امتداد دارد، برای تردد وسایل نقلیه محدود خواهد شد، اما بسته نخواهد شد.

شهرداری اتاوا می گوید «وسایل نقلیه موتوری که در هر نوع تظاهرات، رویداد، اعتراض یا تجمع شرکت می‌کنند، مجاز به ورود به این منطقه نخواهند بود. حصارکشی، تجهیزات سنگین یا ماموران پلیس و وسایل نقلیه در نقاط ورودی مختلف در اطراف منطقه کنترل مستقر خواهند بود تا ترافیک قانونی را در این خیابان ها فیلتر کنند.

منطقه کنترل از ساعت ۸ صبح امروز تا ساعت ۶ صبح دوشنبه اعمال می شود. همچنین در روز کانادا دی (Canada Day) جاده ها بسته خواهد شد.

منطقه کنترل تردد وسایل نقلیه یکی از اقداماتی است که اداره پلیس اتاوا برای جلوگیری از تکرار راهبندان فوریه گذشته انجام می دهد؛ در آن زمان معترضان کامیون های سنگین را در سراسر مرکز شهر پارک کردند و یک دهکده موقت برای اعتراض به دولت لیبرال فدرال و مقررات محافظت بهداشت عمومی کووید-۱۹ ایجاد کردند. پلیس در نهایت با اختیارات ناشی از اولین اجرای قانون شرایط اضطراری فدرال معترضان را متفرق کرد.

استیو بل (Steve Bell) رئیس پلیس موقت اتاوا به ساکنان اطمینان می دهد که اشغال زمستان گذشته تکرار نخواهد شد.

بل در روز دوشنبه به هیئت ریاست اداره پلیس اتاوا گفت «اشغالگران اینجا نخواهند بود، زیرا تمام برنامه ریزی ما بر این اساس است که اطمینان حاصل شود معترضین خیابان های ما را اشغال نکنند و مناطقی از اتاوا را تصرف ننمایند. ما برنامه‌های بسیار سنجیده‌ای تنظیم و منابع آن برنامه‌ها را تامین کرده‌ایم تا دیگر اشغال رخ ندهد.»

پلیس اتاوا از امروز طرح محدودیت تردد وسایل نقلیه را در اطراف پارلمان هیل اجرا می کند

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا