بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

جان هورگان نخست وزیر بریتیش کلمبیا پیش از انتخابات آینده از مقام خود کناره گیری می کند

نخست وزیر بریتیش کلمبیا به دلیل وضع سلامت خود در پاییز امسال بازنشسته خواهد شد

جان هورگان نخست وزیر بریتیش کلمبیا پیش از انتخابات آینده از مقام خود کناره گیری می کند

جان هورگان نخست وزیر بریتیش کلمبیا اعلام کرد که قصد دارد قبل از انتخابات استانی بعدی از سمت خود کناره گیری کند.

نخست وزیر نیودموکرات بریتیش کلمبیا که دو دوره متوالی این سمت را به عهده داشته روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت که اگرچه قصد داشته است برای یک دوره دیگر کاندید شود اما پس از انجام درمان «بسیار نفس‌گیر» برای سرطان گلو در چند ماه گذشته، تصمیم گرفته که به کارش ادامه ندهد.

جان هورگان ۶۲ ساله به خبرنگارانی که در ونکوور جمع شده بودند، گفت «وضع سلامتی من خوب است، اما با مرور زمان انرژی من ضعیف می شود.» «ما به این نتیجه رسیدیم که نمی توانم یک تعهد شش ساله دیگر را نسبت به این کار به عهده بگیرم.»

هورگان که در حال حاضر سرطان ندارد، گفت پس از بازنگری رهبری حزبش در پاییز از سمت خود استعفا خواهد داد. هورگان تا پایان دوره خود به عنوان نماینده پارلمانی منتخب از حوزه انتخاباتی لنگفورد-خوان دی فوکا (Langford-Juan de Fuca) به خدمت ادامه خواهد داد.

اعلام استعفا پس از آن صورت می گیرد که کابینه هورگان این هفته برای نشست فوق العاده میان دوره‌ای در ونکوور گرد هم آمده بود. هورگان گفت که «مرسوم» است که سیاستمداران در طول این نشست درباره برنامه های خود برای آینده بحث کنند، اما هورگان قبلا تصمیم خود را هنگام صحبت با همسرش، الی (Ellie) در طول یک سفر یک هفته ای به ساحل غربی جزیره ونکوور در اوایل این ماه گرفته بود.

نخست وزیر بریتیش کلمبیا در طول زمستان ۳۵ پرتو درمانی برای سرطان گلو دریافت کرد. هورگان گفت که این تجربه او و همسرش را بر آن داشت تا درباره اینکه مایلند بقیه عمر خود را چگونه بگذرانند فکر کنند.

هورگان گفت «تشخیص و درمان سرطان بسیار نفس‌گیر بود… ای کاش انرژی بیشتری برای انجام کارهای بیشتر داشتم، اما واقعا ندارم.»

هورگان با خطاب کردن الی به عنوان «عشق زندگی من» افزود «من و همسرم فقط احساس کردیم که زمانش فرا رسیده است.»

هورگان میراثی تاریخی برای حزب نیودموکرات بریتیش کلمبیا به جا می‌گذارد

هورگان تنها نخست‌وزیر دو دوره‌ای در تاریخ حزب نیودموکراتیک بریتیش کلمبیا است که دومین دوره خود را پس از برگزاری انتخابات زودهنگام در اولین سال شیوع پاندمی در پاییز ۲۰۲۰ پیروز شد.

پیروزی این حزب به طرز قابل توجهی قاطعانه بود و ۵۷ کرسی از ۸۷ کرسی پارلمان را به دست آورد؛ که بیشترین تعداد کرسی هایی است که حزب نیودموکرات تا به حال در یک انتخابات استانی به دست آورده بود و اولین بار از سال ۱۹۹۶ بود که حزب نیودموکرات اکثریت را به دست می آورد.

نخست وزیر نیودموکرات و همسرش  نخست وزیر نیودموکرات و همسرش    نخست وزیر نیودموکرات و همسرش

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا