جدیدترین اخبارجهان

خاکسپاری جورج فلوید سه شنبه انجام می شود

خاکسپاری جورج فلوید، سه شنبه انجام می شود
خاکسپاری جورج فلوید، سه شنبه انجام می شود

 

جورج فلوید مرد سیاهپوستی که مرگش الهام بخش جنبش ضد نژادپرستی در سراسر جهان شده بود، پس از حدود دو هفته امروز سه شنبه طی مراسمی خصوصی در کنار مادرش به خاک سپرده می شود.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛ جورج فلوید ۴۶ ساله قرار است کنار مادرش در هیوستون آرام بگیرد.

جورج فلوید در ۲۵ ماه می هنگامی که یک مامور سفید پوست مینیاپولیس حدود ۹ دقیقه زانویش را روی گردن او فشار داد، جان سپرد. او هنگام مرگ برای مادرش می گریست.

روز دوشنبه مراسمی به رسم یادبود با حضور ۶۰۰۰ نفر برای فلوید انجام شد.

شرکت کنندگان در این مراسم درحالیکه تیشرتهایی که روی آن نوشته شده بود: « نمی توانم نفس بکشم » و سایر حرفهای جورج فلوید در آخرین دقایق زندگیش گفته بود و با وجود آفتاب سوزان روز گذشته تگزاس ساعتها منتظر شدند تا به تابوت فلوید احترام بگذارند.

پیکر فلوید درحالیکه بر او کت و شلواری قهوه ای پوشانده شده بود و در تابوتی طلایی قرار داشت به این مراسم آورده شد.

 

خاکسپاری جورج فلوید، سه شنبه انجام می شود
خاکسپاری جورج فلوید، سه شنبه انجام می شود

 

دنیل اساربو ۳۹ ساله، مهاجری از نیجریه و ساکن فعلی هیوستون در این مراسم خطاب به فلوید گفت:  Rest in power. Rest In Peace

وی که در حال حاضر بعنوان مهندس صنعت نفت و گاز در امریکا فعالیت می کند طی سخنانی بیان کرد: من هم تاکنون توسط پلیس متوقف شده ام و می توانم این شرایط را درک و تصور کنم بنابراین از خودم می پرسم اگر من جای او بودم چه می شد؟ اگر او برادر من بود چه می شد؟ اگر او خواهر من بود چه می شد؟ اگر او پسر من بود چه می شد؟

اینها فقط سوال او نبودند بلکه بسیاری از امریکایی های سیاهپوست نه فقط در هفته های اخیر بلکه دهها سال است که آنها را از خود می پرسند و خواستار مطالباتشان هستند.

مرگ فلوید اعتراضات بین المللی را برانگیخت و توجه جدیدی را به سوی آمریکایی های افریقایی تبار و رفتار پلیس و سیستم دادرسی امریکا به این نژاد برانگیخت.

طی دو طی هفته گذشته اتفاقات گسترده و غیرقابل تصوری در جهان رخ داد از جمله ملل سراسر جهان در دفاع از حقوق نژادی برخاسته و بر علیه تبعیض نژادی قیام کردند و تندیسهای نماد برده داری در انگلستان سرنگون شدند.

بر همین اساس همزمان با ادای احترام بر پیکر جورج فلوید تاکید شد که ندای حق طلبی و اصلاحات نباید متوقف شود.

مرگ جورج فلوید حتی بر انتخابات آینده امریکا نیز تاثیر گذاشت بطوریکه از هر ۱۰ امریکایی ۸ نفر معتقدند ترامپ در مسیر نادرستی قرار دارد.

همچنین بنابر توییت آلفرد چارلز شارپتون ، جو بایدن نامزد ریاست جمهوری آینده امریکا نیز با خانواده جورج فلوید دیدار و گفتگو کرده است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ( ۸ ژوئن) به هیوستون تگزاس سفر کرد تا شخصا برای عرض تسلیت با خانواده جورج فلوید ملاقات کند. همچنین معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای تشییع جنازه فلوید یک پیام ویدئویی ضبط شده منتشر می‌کند.

بایدن بعد از دیدار با خانواده فلوید به سی‌بی‌اس گفت: آنها خانواده فوق‌العاده‌ای هستند. دختر کوچک او آنجا بود و می‌گفت “بابا قرار است جهان را تغییر دهد” و من هم فکر می‌کنم پدر او قرار است دنیا را تغییر دهد. معتقدم آنچه اینجا اتفاق افتاد یکی از بزرگترین رویداد برجسته در تاریخ آمریکاست؛ برای آزادی‌های مدنی، حقوق مدنی و برخورد با شرافت با انسان‌ها.

سفر بایدن ۷۷ ساله به هیوستون طولانی‌ترین سفریست که او پس از شروع پاندمی کرونا داشته است. این سناتور پیشین حزب دموکرات آمریکا در سه ماه گذشته محل اقامتش را در ایالت دلاور ترک نکرده بود.

 

خاکسپاری جورج فلوید، سه شنبه انجام می شود
خاکسپاری جورج فلوید، سه شنبه انجام می شود

تشیع جنازه و خاکسپاری جورج فلوید | جورج فلوید | اخبار کانادا | اخبار تورنتو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا