جدیدترین اخبارجهان

معترضان طرفدار فلسطین به صورت زنان ایرانی آب دهان می اندازند

آیا راهپیمایان در هفته روز جهانی زن رفتار خود را تحت ظالمانه ترین رژیم ها محکوم نخواهند کرد؟

معترضان طرفدار فلسطین به صورت زنان ایرانی آب دهان می اندازند

سال ۱۹۷۲ بود. تابستان گرم و مرطوب در کراچی. بزرگترها خواب بودند اما ما بچه ها هرگز نمی توانستیم در این ساعت از روز چرت بزنیم. من و پسر عموی کوچکترم عایشه تا جایی که می توانستیم بی سر و صدا بازی می کردیم، حجاب قرمز رنگی برای دستان کودکانه ما جادویی و اسرارآمیز بود. چادر را روی سرش گذاشتم و گفتم حالا عروس شدی! او از میان روسری قرمز رنگی به من لبخند زد که یک دفعه متحول شده بود. با تخیل فرزندم به او نگاه کردم.

معترضان طرفدار فلسطین به صورت زنان ایرانی آب دهان می اندازند
معترضان طرفدار فلسطین به صورت زنان ایرانی آب دهان می اندازند

ما نمی‌توانستیم تصور کنیم که آن بعد از ظهر در پاکستان، حجاب دختران و زنان مسلمان تبدیل به یک نیروی استثمار شده و قطبی کننده انقیاد شود. بعداً در بهار ۱۹۷۵ در ایران و افغانستان بودم و با پدر و مادرم سفر می‌کردم و ناآگاهانه آخرین نگاهی به قبل از محکوم شدن هر دو تمدن به اسلام‌گرایی که زنان و دختران را در زیر زن‌ستیزی خفقان‌آور می‌برد، انداختم.

در دهه ۱۹۹۰ که در ریاض زندگی می کردم، زمانی که سرزمین زنان نامرئی بود که در آن زمان تحت یوغ روحانیون مرتجع وهابی دهه ۱۹۹۰ اداره می شد، مجبور شدم در ملاء عام حجاب کنم و برای اولین بار در زندگی ام عبایی پوشیدم. 

و من در عربستان سعودی بودم که اکنون از بنیادگرایی اسلامی رهایی یافته ام وقتی شاهد شعله ور شدن اعتراضات ضد حجاب در سپتامبر ۲۰۲۲ در ایران بودم. بدن زنان توسط حکومت انتخاب شده است و آنها را با صدمات عمدی به سینه ها و اندام تناسلی هدف قرار داده است. پزشکانی که این زنان بیچاره را معالجه می کنند از ترس امنیت خود این کار را انجام می دهند.

مرگ مهسا امینی که به اتهام پوشش نامناسب دستگیر شد و در زمان بازداشت مقامات جمهوری اسلامی مورد ضرب و شتم مرگبار قرار گرفت اعتراضاتی را در سراسر غرب برانگیخت. اما، کمتر از دو سال بعد، جهان حرکت کرده است.

معترضان طرفدار فلسطین به صورت زنان ایرانی آب دهان می اندازند
معترضان طرفدار فلسطین به صورت زنان ایرانی آب دهان می اندازند

وضعیت اسفبار این زنان، که محل درد و رنج بسیاری در کشور است، با اعتراضات طرفدار فلسطین که در آن برخی از راهپیمایان آشکارا از حماس، یک سازمان تروریستی تحت حمایت رژیم ایران حمایت می کنند، تحت الشعاع قرار گرفته است. چه چیزی در ذهن راهپیمایان این آخر هفته، تنها یک روز پس از روز جهانی زن، گذشت؟ آیا در این رژیم های سرکوبگر به وضعیت اسفبار زنان توجه کردند؟

جنگ اسرائیل و حماس نقاب رادیکالیزه شدن فوق العاده برخی از مفسران صندلی راحتی در غرب را آشکار کرده است. به نظر می‌رسد که مترقی‌های امروزی گروه‌های تروریستی را جشن می‌گیرند، اسلام‌گرایان فلسطینی را شیر می‌دهند و از ایرانیانی که افراط‌گرایی را به چالش می‌کشند، چه در تهران و چه در غزه، غفلت می‌کنند.

پروفسور گابریل برام از مؤسسه Telos-Paul Piccone در تل آویو تحقیقات طولانی مدتی را در مورد نظریه انتقادی و چگونگی کمک آن به تقریب حماس آغاز کرده است. اکنون متقاطع بودن به این معناست که غربی های بیدار همیشه یهودیان را به عنوان ستمگران استعماری جهان اول می بینند و در کنار مخالفان خود می ایستند و موارد بسیاری را که یهودیان به طرز فجیعی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند را نادیده می گیرند.

حتی اسلام گرایان ایران نیز وضعیتی نزدیک به قربانی دارند که به عنوان تابع هوس های هژمونی غرب به تصویر کشیده می شوند. انجام این کار، سرکوب زنان و همجنس‌گرایان توسط حکومت دینی اسلام‌گرا را نادیده می‌گیرد، زیرا نژاد همیشه باید بر همه چیز برتر باشد.

معترضان طرفدار فلسطین به صورت زنان ایرانی آب دهان می اندازند
معترضان طرفدار فلسطین به صورت زنان ایرانی آب دهان می اندازند

غرب بیدار کجاست وقتی زنان ایرانی به حمایت آن نیاز دارند؟ چرا محکوم کردن رفتار با زنان در کشورهای اسلام گرا اینقدر بی اعتنا است؟

در اینجا یادآوری برای کسانی است که به نظر می‌رسند مصمم به فراموش کردن هستند. حماس آزادی های زنان و دختران را به گونه ای نقض می کند که ردپای وحشیانه اسلام گرایی در سایر کشورها را منعکس می کند.

در سرزمین های فلسطینی، بسیاری از زنان از فرصت کار محروم هستند، به ویژه در غزه. حتی در کرانه باختری تنها ۱۸ درصد از زنان بالغ در خارج از خانه کار می کنند. ازدواج زودهنگام رایج است و داده های زنان سازمان ملل نشان می دهد که ۱۵ درصد از زنان متاهل فلسطینی در غزه مورد آزار جنسی شوهران خود قرار می گیرند.

زنان را می توان خودسرانه مورد ضرب و شتم قرار داد زمانی که روا مرشید، روزنامه نگار برجسته غزه بدون روسری توسط گشت مرزی حماس در ماه مه ۲۰۲۱ دیده شد، آنها او را به واحد پلیس زن غزه گزارش دادند که شاخه ای از یک درخت لیموی مجاور را پاره کرد و او را در ملاء عام کوبید. با آن. در سال ۲۰۲۱، یک دادگاه اسلامی تحت مدیریت حماس حکم داد که زنان برای سفر به اجازه سرپرست مرد نیاز دارند.

این ماهیت واقعی حماس است و ایدئولوژی اسلامگرایانه آن از نامگذاری چپ رد شده است. اینها آزادی دهندگان هستند که برای قدرت بخشیدن به مردم فلسطین مقاومت به راه می اندازند. شرم آور است که لیبرال های غربی محروم و بی سواد که ادعا می کنند فمینیست هستند، آنها را باور کنند. واقعی ترین شکل اعتراض طرفدار فلسطین، محکومیت جهانی حماس و اسلام گرایی است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا