ایرانجدیدترین اخبار

تیراندازی مستقیم به معترضین در سنندج : گسترش اعتراضات در سراسر ایران

در دومین شب خاکسپاری مظلومانه دختر سقزی اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف ایران جریان دارد

تیراندازی مستقیم به معترضین در سنندج : دومین شب اعتراضات در سراسر ایران

اعتراضات سراسری به قتل مظلومانه مهسا امینی [پس از بازداشت توسط گشت ارشاد] برای دومین شب متوالی در چند شهر ایران جریان دارد.

بنا بر گزارش‌های شهروندی، شماری از مردم در گوهردشت استان البرز راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

گروهی از مردم شیراز نیز با شمع‌افروزی و چسباندن عکس‌هایی از مهسا (ژینا) امینی، در میدان بهار شیراز این شهر یاد او را گرامی داشتند.

تیراندازی مستقیم به معترضین در سنندج : دومین شب اعتراضات در سراسر ایران
شیراز، شمع‌افروزی در اعتراض به قتل مهسا امینی

در سنندج نیز بنا بر گزارش‌های مردمی، معترضان پرشمار بعد از ظهر به خیابانها آمدند و راهپیمایی کردند.

در این موج از اعتراضات که پس از جان باختن مهسا امینی آغاز شده، برخی از زنان با برداشتن حجاب شان به حجاب اجباری در ایران اعتراض کردند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند.

بر اساس ویدئویی که نهاد حقوق بشری «هه‌نگاو» از اعتراضات مردمی در شامگاه یکشنبه ۲۷ شهریور منتشر کرده، عده پرشماری از نیروهای یگان ویژه ضمن تعقیب معترضان، اقدام به شلیک مستقیم گلوله‌های ساچمه ای به معترضین کردند.

گزارش‌های غیررسمی از اعتراضات روز یکشنبه از زخمی شدن چند نفر از معترضین در سنندج حکایت دارند؛ معترضان نیز موفق به آتش کشیدن یکی از موتورهای یگان ویژه در مرکز استان کردستان شدند.

وضعیت وخیم مجروحان

گزارشات مردمی همچنین نشان می‌دهد وضعیت تعدادی از زخمی شدگان اعتراضات سقز به علت اصابت گلوله ساچمه‌ای به سر و قلب‌شان وخیم است و در بیمارستانها تحت درمان هستند.

به گفته این سازمان در اعتراضات شنبه دست‌کم ۸ نفر در سقز و پنج نفر در سنندج بازداشت شده‌اند.

روز یکشنبه نیز گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به قتل مهسا امینی در محیط این دانشگاه راهپیمایی کردند و شعارهایی از جمله «زن، زندگی ، آزادی» سر دادند و سرودهایی از جمله «همراه شو عزیز» را خواندند.

این دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای«نمی‌خواهم بمیرم» و «خونت پایمال نخواهد شد» به زبان‌های فارسی و کردی خشم شان را نسبت به مرگ مهسا امینی ابراز کردند.

تیراندازی مستقیم به معترضین در سنندج : دومین شب اعتراضات در سراسر ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا