جدیدترین اخبارجهان

ولادیمیر پوتین سیاست های آمریکا را عامل جنگ در اسرائیل می‌داند

پوتین اعتقاد دارد شکست سیاست ایالات متحده در منطقه خاورمیانه عامل تشدید مناقشات است

ولادیمیر پوتین سیاست های آمریکا را عامل جنگ در اسرائیل می داند

روز سه‌شنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که انفجار خشونت‌ها بین اسرائیل و فلسطینی‌ها نشان می‌دهد که سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه شکست خورده و نیازهای فلسطینی‌ها را نادیده گرفته است.

ولادیمیر پوتین سیاست های آمریکا را عامل جنگ در اسرائیل می داند
ولادیمیر پوتین سیاست های آمریکا را عامل جنگ در اسرائیل می داند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین گفت کرملین با هر دو طرف متخاصم در تماس است و به دنبال ایفای نقش در حل و فصل مناقشه است، اما چگونگی آن را مشخص نکرد.

پسکوف هشدار داد که خطر سرایت درگیری به مناطق دیگر وجود دارد.

ولادیمیر پوتین در جریان گفتگو با نخست وزیر عراق، محمد شیعه السودانی، از این فرصت استفاده کرد و علت تشدید تنش شدید را ناشی از سال ها سیاست ایالات متحده در منطقه دانست.

پوتین گفت: فکر می‌کنم بسیاری از مردم با من موافق هستند که این نمونه بارز شکست سیاست ایالات متحده در خاورمیانه است.

ولادیمیر پوتین اعلام کرد که واشنگتن به دنبال تعیین تکلیف تلاش‌ها برای برقراری صلح بوده و این را به عدم موفقیت در تدوین توافقات عملی متهم ساخت.

ولادیمیر پوتین اظهار داشت که ایالات متحده نسبت به منافع فلسطینیان، از جمله نیاز آن‌ها به اقامتگاه مستقل فلسطینی، بی‌توجهی کرده است.

روسیه همراه با ایالات متحده، سازمان ملل و اتحادیه اروپا، از سال ۲۰۰۲ جزء یک گروه چهارگانه از قدرت‌ها هستند که مسئولیت کمک به میانجیگری را بر عهده دارند.

اسرائیل تعهد داد که به حمله شبه نظامیان حماس با حمله زمینی پاسخ خواهد داد.

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده تصمیم به حمایت از اسرائیل گرفته و به هر کسی که ممکن است از این موقعیت سوءاستفاده کند، هشدار داده است.

روسیه تماس‌های دیپلماتیک خود را ادامه می دهد.

در بیانیه ارائه شده توسط کرملین آمده است که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، تاسف خود را به خاطر افزایش فاجعه‌بار مرگ و میر در میان غیرنظامیان ابراز کردند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با حسین امیرعبداللهیان خواستار آتش بس سریع شد.ولادیمیر پوتین

پسکوف، سخنگوی کرملین، اعلام کرد که علیرغم پیشرفت محدود، مسکو در همه جوانب تلاش‌های دیپلماتیک شرکت کرده است.

او اظهار کرد: با این حال، ما قصد داریم تلاش‌های خود را ادامه دهیم و نقش خود را در ارائه کمک به یافتن راه‌هایی برای حل و فصل این مناقشه ایفا کنیم.

از زمان بروز بحران اخیر، کرملین تلاش کرده که یکنواخت عمل کند و تاکید کرد که به روابط خود به هر دو طرف توجه دارد. روسیه روابط قدیمی با گروه‌های فلسطینی، از جمله حماس دارد و در ماه مارس یک هیئت از حماس به مسکو سفر کردند.

پسکوف اظهار کرد که مسکو ارتباطات متعددی با اسرائیل دارد، از جمله این نکته که بسیاری از شهروندان اسرائیلی اصالتاً از روسیه هستند. در اظهاراتی که بعداً توسط خبرگزاری‌های روسی منتشر شد، او اعلام کرد که این ناراحتی بیش از حد نگران‌کننده است. این نگرانی‌ها در پیشرفت و توسعه مناطق تنش‌زا بین اعراب و اسرائیل می‌توانند بسیار خطرناک باشند.

ولادیمیر پوتین سیاست های آمریکا را عامل جنگ در اسرائیل می داند
ولادیمیر پوتین سیاست های آمریکا را عامل جنگ در اسرائیل می داند
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا