ایرانجدیدترین اخبار

رئیسی راهی نیویورک شد

اهداف ایران در مجمع عمومی سازمان ملل چیست؟

رئیسی راهی نیویورک شد: اهداف جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل چیست؟

عصر یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتصب خامنه‌ای از طریق فرودگاه بین المللی مهرآباد، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد تا در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند.

رئیسی راهی نیویورک شد: اهداف جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل چیست؟
رئیسی راهی نیویورک شد: اهداف جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل چیست؟

در حالی که اعتراضات و همچنین سرکوب‌ها و جنایات جمهوری اسلامی در ایران ادامه دارد، ابراهیم رئیسی گفت: یکی از سیاستهای جمهوری اسلامی تعامل با کشورهای جهان، سازمانهای منطقه‌ای و بین المللی است، تهران به دنبال ارسال پیام در مورد نقش خود در توسعه، صلح، عدالت و امنیت جهانی است.

در حالیکه که امروز سیل وحشتناکی در آستارا، شمالی‌ترین نقطه استان گیلان رخ داده، خسارات زیادی بر جای گذاشته و خانه‌های مردم زیر آب رفته و مسئولین بی اعتنا بودند، ابراهیم رئیسی گفت جمهوری اسلامی به سازمان ملل اهمیت می دهد و می‌خواهد از این سازمان برای اهداف خود استفاده کند.

جلاد تابستان ۶۷ گفت در گذشته، حکومت ایران (پهلوی) به دلیل سابقه نقض حقوق بشر، از بسیاری از انتقادها در سازمان ملل خودداری کرده است.

هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حالی برگزار می شود که یک سال از قتل مهسا امینی گذشته و جمهوری اسلامی با اعتراضات مجدد و تنش‌های اسرائیل دست و پنجه نرم می کند.

این سفر در بحبوحه تنش‌های اسرائیل و رژیم ایران انجام می‌شود.

جمهوری اسلامی قرار است مبلغ ۶ میلیارد دلار برای تبادل گروگان ها دریافت کند؛ میلیاردها دلاری که تهران در ازای آزادی چندین گروگان آمریکایی از واشنگتن باج گیری کرده و ادعا می‌شود که این پول به قطر انتقال داده می‌شود تا صرف هزینه‌های بشردوستانه گردد.

ریچارد گُلدبِرگ، مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور تحریم‌شده رژیم ایران در حال پرواز با هواپیمای تحریم‌شده با ویزای تایید شده توسط بایدن برای ورود به ایالات متحده است، جایی که فعالانه در حال طراحی حملات تروریستی علیه شهروندان آمریکایی می‌باشد.

مبلغ ۶ میلیارد دلار نیز تا زمان ورود به نیویورک به حسابهای بانکی او واریز می شود و بایدن اعلام کرهد که ماموریت انجام شده است.

جمهوری اسلامی در ماه های گذشته برای سرکوب مخالفان در داخل و خارج از کشور تلاش کرده تا از اعتراضات جلوگیری کند. بر اساس گزارش‌های رسیده، تهران می‌خواهد از سازمان ملل برای نشان دادن نقش خود در جامعه جهانی و مقابله با قدرت‌های بزرگ استفاده کند.

در حالی که جمهوری اسلامی طی ۴۴ سال در خارج از مرزها، مستقیم و غیرمستقیم جنایات متعددی مرتکب شده و برجسته‌ترین شرارت اخیر آن همکاری با روسیه با در اختیار قرار دادن موشک‌ها و پهپادهای ایرانی علیه مردم اوکراین است، ابراهیم رئیسی گفت: نگاه ایران به جهان، نگاه به جهانی عاری از فقر، عاری از سلاح‌های کشتار جمعی و عاری از تبعیض است و نگاه ما جلوگیری از بلایای طبیعی و آنچه توسط قدرت های بزرگ ایجاد می شود، خواهد بود.

رئیسی راهی نیویورک شد: اهداف جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل چیست؟
رئیسی راهی نیویورک شد: اهداف جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل چیست؟

ابراهیم رئیسی گفت جمهوری اسلامی می خواهد روابط خود را با دیگر کشورها تقویت کند.

رئیس جمهور منتصب خامنه‌ای گفت: من از زبان مردم صحبت می‌کنم تا حقایق را برای دولت‌ها و ملت‌ها توضیح دهم.

جمهوری اسلامی خواهان تقویت روابط با کشورهای دیگر است.

رژیم ایران اخیراً در همکاری دیپلماتیک به ویژه با چین، روسیه و عربستان سعودی بوده است.

رئیسی روز سه‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد و با سران کشورها و گروهی از مزدورانش که مقیم آمریکا هستند دیدار خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، رئیسی با یک ایرباس A340 پرواز کرده و گزارش شده است که پرواز او توسط شرکت هواپیمایی معراج ایر اداره می‌شود.

سابقه تحریم های مربوط به معراج ایر نشان می دهد که یک هواپیمای A300 سال ۹۵ مشمول تحریم‌های ثانویه شده، مشخص نیست که آیا هواپیمای A340 نیز مشمول تحریم است یا خیر.

گزارش منتشر شده در موسسه واشنگتن در سال ۲۰۱۸ اشاره کرده که شرکت‌های هواپیمایی تحریم‌شده شامل ماهان ایر، کاسپین ایرلاینز، معراج ایر، دنا ایرویز، پویا ایر و بلو ایرویز بودند، معراج، کاسپین و پویا (یاس ایر سابق) همگی در آگوست ۲۰۱۴ برای حمایت از عملیات سپاه پاسداران در سوریه تحریم شده‌اند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا