جدیدترین اخبارجهان

پوتین تا پایان مرگ در قدرت باقی می‌ماند

کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هنوز تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ اعلام نکرده است

ولادیمیر پوتین تا پایان مرگ در قدرت باقی می‌ماند

شش منبع به رویترز گفتند که ولادیمیر پوتین تصمیم گرفته است در انتخابات ریاست جمهوری مارس شرکت کند، حرکتی که او را حداقل تا سال ۲۰۳۰ در قدرت نگه می دارد، زیرا رئیس کرملین احساس می کند باید روسیه را در خطرناک ترین دوره دهه های اخیر هدایت کند.

پوتین روسیه تا سال 2024 در قدرت باقی می ماند
ولادیمیر پوتین تا پایان مرگ در قدرت باقی می‌ماند

پوتین که در آخرین روز سال ۱۹۹۹ توسط بوریس یلتسین به ریاست جمهوری رسید، از زمان جوزف استالین تا کنون بیش از هر حاکم دیگر روسیه ریاست جمهوری را برعهده داشته و حتی دوره ۱۸ ساله لئونید برژنف را شکست داده است. پوتین در ۷ اکتبر ۷۱ ساله شد.

 این منابع که به دلیل حساسیت سیاست کرملین به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند، گفتند که اخبار تصمیم پوتین منتشر شده و مشاوران اکنون برای کمپین و انتخابات پوتین آماده می شوند.

نظرسنجی‌های دولتی برای ولادیمیر پوتین که توسط خود او انجام شده نشان می‌دهد که او از محبوبیت ۸۰ درصدی در داخل روسیه برخوردار است، اگر او نامزد شود، انتخابات رسمی است، با حمایت دولت، رسانه‌های دولتی و تقریباً بدون مخالفت عمومی جریان اصلی، او قطعا پیروز خواهد شد.

یکی از منابع آگاه از برنامه ریزی گفت: تصمیم گرفته شده و او نامزد خواهد شد. منبع دیگری که گزارش ماه گذشته روزنامه کومرسانت را تایید کرد، گفت که یک اشاره طراحی شده طی چند هفته آینده منتشر خواهد شد.

منبع دیگری که با تفکر کرملین نیز آشنا بود، تایید کرد که تصمیمی گرفته شده و مشاوران پوتین در حال آماده شدن برای مشارکت پوتین هستند. سه منبع دیگر گفتند که تصمیم گرفته شده و پوتین نامزد خواهد شد.

این در حالیست که کرملین اصرار دارد که پوتین هنوز تصمیم نگرفته است که در سال ۲۰۲۴ نامزد شود یا خیر.

پوتین روسیه تا سال 2024 در قدرت باقی می ماند
ولادیمیر پوتین تا پایان مرگ در قدرت باقی می‌ماند

دیمیتری پسکوف در پاسخ به سئوالی درباره این گزارش، به خبرگزاری تاس گفت: پوتین هنوز هیچ اظهارنظری در این مورد نکرده و کمپین هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

در روسیه احزاب سیاسی واقعی کمی وجود دارد و حتی احزاب «اپوزیسیون» فرضی عموماً از دولت پوتین حمایت می کنند. خود پسکوف قبلاً در ماه سپتامبر گفته بود که اگر فرض کنیم که رئیس جمهور به عنوان یک نامزد حضور داشته باشد، بدیهی است که در این مرحله فعلی رقابت واقعی برای رئیس جمهور وجود ندارد.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه قرار است در ۱۷ مارس ۲۰۲۴ برگزار شود.

تاس گزارش داد که شورای فدراسیون یا سنا (مجلس علیای پارلمان روسیه یا مجلس فدرال) تصمیم رسمی در مورد تاریخ انتخابات در ماه دسامبر را اتخاذ خواهد کرد. و همچنین کدام احزاب سیاسی باید کنگره های پیش از انتخابات خود را برگزار کرده و نامزدهای خود را به طور رسمی معرفی کنند.

تغییرات در قانون اساسی روسیه در سال ۲۰۲۱ به این معنی است که پوتین در سن ۷۱ سالگی می تواند برای دو دوره دیگر کاندیدا شود و احتمالا تا سال ۲۰۳۶ در قدرت باقی خواهد ماند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا