جدیدترین اخبارفرهنگ و هنر

شهره لرستانی تغییر جنسیت خود را تایید کرد

شهره لرستانی هویت خود به عنوان یک مرد ترنس را در صفحه اینستاگرامش تایید کرد

شهره لرستانی تغییر جنسیت خود را تایید کرد

شهره لرستانی روز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ با انتشار پست و استوری در صفحه شخصی اش تلویحا خبر تغییر جنسیت خود را با افزودن نام مازیار به انتهای نام کاربری اش تایید کرد.

چند صباحی بود که به دلیل پوشیدن لباس های مردانه شائبه تغییر جنسیت شهره لرستانی به وجود آمده بود.

او پس از اضافه کردن نام مازیار به ادامه اسم کاربری خود، استوری هایی را از دیگر کاربران منتشر کرد که نام جدیدش را به او تبریک گفته بودند.

مازیار لرستانی در این پست نوشت:

من، آهنگهایی هستم که در تنهایی خود گوش می دهم

من تمام اشکهایی هستم که سراسر زندگی، در خفا ریخته ام  …

درد هایی که کشیده ام …

من، تمام تجربه های تلخ و شیرین، تمام اتفاقهای زندگی… آنان که فقط بر من رفته است، هستم …

من …، تمام انتخاب هایم،…در تمام لحظات زیسته ام در این کره خاکم …. این منم، منی که، عاقبت، تکه های زخم خورده وجودش، یکپارچه شد …

حالا… تکه های وجود من، تمام زندگی ام شوید … کنارم بمانید تا با هم پیر شویم … همراه باشید با پاهای خسته و دل شکسته ام

و صدایی، از اعماق کودکی، مرا بنام، خواند:

ما، زیاریم و به یار برمی‌گردیم …

مازیار…. اسامی را، خدا می فرستد

پی نوشت: بعد از سردرگمی های بسیار …

… و تلاطمی از پس تلاطم … و …

انسان، در لحظه مرگ هم، امکان دوباره زاده شدن دارد … زهی توفیق

که زنده ام و رسالت ام مرا زنده نگهداشته …

مازیار لرستانی در ۳۱ خرداد ۱۳۴۵ در تهران متولد شده است. پدرش قاضی بازنشسته دادگستری و مادرش فرهنگی بازنشسته است و یک خواهر و یک برادر دارد.

در سال ۱۳۶۴ وقتی ۱۹ ساله بود از شهر همدان که مدتی بخاطر شغل پدر ساکن آنجا بودند به تهران بازگشتند سپس دیپلم گرفت و بلافاصله وارد دانشگاه هنر شد.

 خانم لرستانی مدرک کارشناسی کارگردانی تئاتر را در سال ۱۳۶۹ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد و کارشناسی ارشد فیلمنامه نویسی را هم سال ۱۳۷۳ از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع باغ فردوس گرفت.

 در ترم اول که اکثرا درسها عمومی بود وقت بسیاری را به تئاتر اختصاص داد و ۱۷ نمایش را به کارگردانی خود به روی صحنه برد، و پس از آن خود نیز کم کم وارد بازی شد.

لرستانی قبلا گفته بود «یک موقعی داستان شکست عشقی ساده و یک خطی برایم اتفاقی بسیار عظیم و سهمگین بود و باعث شد احساس شکستی بزرگ بکنم.»

«موج غم من را در خود غرق کرد و به دامن افسردگی پناه بردم در این مدت ۸ سال از بازیگری جدا شدم و تنهایی و بیماری باعث افزایش ۴۰ کیلویی وزنم شد. بعد از مدتها به کمک روانشناس دوباره به بازیگری برگشتم.»

مازیار لرستانی سال ها بود با لباس مردانه رفت و آمد می کرد و مدت ها نام مردانه «ودود» را انتخاب کرده بود که حالا در نهایت به مازیار تبدیل شده است.

ترنس  ترنس

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا