جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

رشد اقتصادی کانادا در اپریل ۰.۳ درصد بود و پیش بینی می شود در ماه مه نیز کاهش یابد

سازمان آمار کانادا اعلام کرد که رشد اقتصادی در اپریل ۰.۳ درصد بود، اما در ماه مه کاهش یافته است

رشد اقتصادی کانادا در اپریل ۰.۳ درصد بود و پیش بینی می شود در ماه مه نیز کاهش یابد

رشد اقتصادی در ماه اپریل کاهش یافت و سازمان آمار کانادا روز پنجشنبه اعلام کرد که برآورد اولیه این سازمان برای ماه مه حاکی از انقباض اقتصادی در این ماه به دلیل ضعف در بخش های منابع، تولید و ساخت و ساز است.

سازمان آمار کانادا گفت که مولفه های اصلی رشد اقتصادی در ماه اپریل بخش معدن، استخراج از معادن روباز، استخراج نفت و گاز و صنایع دارای تعامل مستقیم با مشتری بوده است و تولید ناخالص داخلی حقیقی در ماه اپریل ۰.۳ درصد رشد داشت که این رقم در ماه مارس ۰.۷ درصد بود.

با این حال، برآورد اولیه سازمان آمار کانادا برای ماه مه حاکی از انقباض ۰.۲ درصدی رشد اقتصادی در این ماه است. انتظار می رود که رقم رسمی رشد اقتصادی برای ماه مه در ۲۹ جولای اعلام شود.

استفان براون (Stephen Brown) اقتصاددان ارشد کانادایی در کپیتال اکونومیکس (Capital Economics) گفت که برآورد اولیه برای ماه می شوک‌آور بود، اما اضافه کرد که به نظر می‌رسد تا حدودی به دلیل عوامل موقتی بوده است.

براون در گزارشی نوشت «با وجود افزایش قیمت کالاها و کاهش عرضه در جاهای دیگر، اگر فعالیت در بخش معدن، نفت و گاز در ماه جون دوباره بهبود نیابد، باعث تعجب خواهد بود.»

به همین ترتیب، با توجه به اینکه اکنون نشانه‌هایی وجود دارد که کمبود محصولات جهانی در حال برطرف شدن است، فعالیت‌های تولیدی نیز باید در ماه‌های آینده بهبود یابد.»

میزان رشد اقتصادی در حالی اعلام می شود که تصمیم گیری بانک مرکزی کانادا در مورد نرخ بهره برای ۱۳ جولای تعیین شده است. اقتصاددانان تا حد زیادی انتظار دارند که بانک مرکزی هدف گذاری نرخ بهره اصلی خود را افزایش دهد و بسیاری نیز انتظار دارند نرخ بهره شاهد افزایش قابل ملاحظه سه چهارم درصدی باشد.

بانک مرکزی در تلاش است تا تورم را که در ماه می به ۷.۷ درصد رسید، دوباره تحت کنترل درآورد.

سازمان آمار کانادا در ماه اپریل اعلام کرد که بخش معدن، استخراج از معادن روباز و استخراج نفت و گاز ۳.۳ درصد رشد داشته، در حالی که استخراج نفت و گاز ۳.۹ درصد افزایش یافته است.

استخراج ماسه های نفتی ۵.۶ درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش ماهانه از سپتامبر ۲۰۲۰ تاکنون است، در حالی که استخراج نفت و گاز بدون در نظر گرفتن استخراج ماسه های نفتی ۱.۶ درصد رشد داشته است.

بخش مسکن و خدمات غذایی ۴.۶ درصد افزایش یافت، به طوری که مکان های ارائه خدمات غذایی و آشامیدنی ۳.۵ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح قبل از پاندمی رسید. خدمات اقامتی ۷.۲ درصد افزایش یافت.

بخش هنر، سرگرمی و تفریح ۷.۰ درصد افزایش یافت، اما همچنان ۱۲ درصد کمتر از سطح فوریه ۲۰۲۰ بود.

بخش املاک و مستغلات در ماه اپریل ۰.۸ درصد کاهش یافت در حالی که فعالیت در دفاتر آژانس‌های املاک و دلالان مسکن ۱۵.۰ درصد کاهش یافت که بزرگترین انقباض اقتصادی این بخش از اپریل ۲۰۲۰ است.

پیش‌بینی سازمان آمار کانادا تولید و ساخت و ساز    پیش‌بینی سازمان آمار کانادا  تولید و ساخت و ساز   پیش‌بینی سازمان آمار کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا