ایرانجدیدترین اخبارجهان

یک مقام ارشد آمریکایی: شانس احیای توافق هسته‌ای ایران پس از مذاکرات دوحه ضعیف تر شده است

یک مقام ارشد آمریکا گفت ایران قبل از مذاکره با آمریکا ابتدا باید در مورد تمایل خود برای بازگشت به برجام تصمیم بگیرد

مقام ارشد آمریکایی گفت شانس احیای توافق هسته‌ای ایران پس از مذاکرات دوحه ضعیف تر شده است

یک مقام ارشد آمریکایی روز پنجشنبه به رویترز گفت، پس از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در دوحه که بدون پیشرفت به پایان رسید، شانس احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران (برجام) ضعیف تر از قبل است.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت «چشم انداز رسیدن به توافق پس از دوحه بدتر از شرایط قبل از مذاکرات دوحه است و روز به روز بدتر خواهد شد. می‌توانید دوحه را در بهترین حالت به‌عنوان درجا زدن و در بدترین حالت به عنوان یک پسرفت توصیف کنید.»

این مقام ارشد آمریکایی وارد جزییات مذاکرات دوحه نشد؛ در این مذاکرات مقامات اروپایی با رفت و آمد و رد و بدل پیام بین طرفین سعی در احیای توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک ۲۰۱۵ (برجام) داشتند که بر اساس آن ایران برنامه هسته ای خود را در ازای معافیت از تحریم های اقتصادی محدود کرده بود.

این مقام آمریکایی گفت «خواسته‌های مبهم آنها، بازگشایی مسائل حل‌شده و درخواست‌هایی که به وضوح با برجام مرتبط نیستند، همگی به ما نشان می‌دهند که بحث واقعی که باید انجام شود بین ایران و آمریکا نیست که باید برای حل و فصل اختلافات باقی‌مانده باشد.» بحث اصلی بین ایران و ایران است که این مسئله اساسی را حل کنند که آیا تمایلی به بازگشت متقابل به برجام دارند یا خیر.

این مقام ارشد آمریکایی وارد جزییات مذاکرات دوحه نشد؛ در این مذاکرات مقامات اروپایی با رفت و آمد و رد و بدل پیام بین طرفین سعی در احیای توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک ۲۰۱۵ (برجام) داشتند که بر اساس آن ایران برنامه هسته ای خود را در ازای معافیت از تحریم های اقتصادی محدود کرده بود. این مقام آمریکایی گفت «خواسته‌های مبهم آنها، بازگشایی مسائل حل‌شده و درخواست‌هایی که به وضوح با برجام مرتبط نیستند، همگی به ما نشان می‌دهند که بحث واقعی که باید انجام شود بین ایران و آمریکا نیست که باید برای حل و فصل اختلافات باقی‌مانده باشد.» بحث اصلی بین ایران و ایران است که این مسئله اساسی را حل کنند که آیا تمایلی به بازگشت متقابل به برجام دارند یا خیر.  شانس مذاکرات برجام  شانس مذاکرات برجام

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا