ایرانجدیدترین اخبار

بازداشت مهدی یراحی به دلیل انتشار ترانه “روسریتو” و تشکیل پرونده قضایی

جمهوری اسلامی مهدی یراحی را به دلیل انتشار ترانه “روسریتو” دستگیر کرد

بازداشت مهدی یراحی به دلیل انتشار ترانه “روسریتو” و تشکیل پرونده قضایی

مردم ایران در حمایت از مهدی یراحی، ترانه روسریتو این خواننده محبوب و مردمی را پخش می‌کنند، می‌رقصند و تمام قد کنار او می‌ایستند.

بازداشت مهدی یراحی به دلیل انتشار ترانه روسریتو و تشکیل پرونده قضایی
بازداشت مهدی یراحی به دلیل انتشار ترانه روسریتو و تشکیل پرونده قضایی

کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی در اعتراض به بازداشت این خواننده به دلیل آخرین آهنگ حمایت از حقوق زنان، ویدیوهایی از اجرای رقص و اجرای آهنگ های مهدی یراحی منتشر کرده و به اشتراک می گذارند.

مهدی یراحی در تاریخ ششم شهریور پس از انتشار ترانه روسریتو که با محتوایی از پوشش اختیاری زنان و دختران ایرانی در محیط‌های مختلف اجتماعی بود و آنها را بدون روسری در حال رقصیدن با موسیقی نشان می‌داد دستگیر شد.

جزئیات بیشتری از دستگیری یراحی منتشر نشده است.

مهدی یراحی این آهنگ را به «زنان دلیر ایران که شجاعانه در خط مقدم جنبش «زن زندگی آزادی» می درخشند، تقدیم کرد.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی می‌گوید ویدیوی جدید مهدی یراحی «مخالف اخلاق و آداب جامعه اسلامی» است. او پیوسته از اعتراضات حقوق زنان که با قتل مهسا امینی آغاز شد، حمایت کرده است.

این خواننده محبوب و مردمی پس از اعلام پرونده حقوقی در شبکه ایکس نوشت: گریه نکن، من کابوس این قاضی‌ام. صدای ایذه باشیم و پیوسته از سالگرد قتل مهسا امینی بگوییم. زن، زندگی، آزادی #روسریتو…

هنرمندان سرشناس ایرانی از جمله داریوش اقبالی، ابی، کاوه یغمایی و ترانه علیدوستی و همچنین فعالان سیاسی و روزنامه نگاران مختلف از زمان بازداشت مهدی یراحی از او حمایت کردند.

ترانه‌های مهدی یراحی پس از قتل مهسا امینی در ۲۵ شهریور سال گذشته تا حدودی به عنوان یک فریاد در ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

دستگیری یراحی مورد دیگری از افزایش تعداد بازداشت‌ها و یورش‌های جمهوری اسلامی طی چند هفته گذشته در آستانه اولین سالگرد جنبش مهسا امینی است.

 مقامات جمهوری اسلامی با سرکوب های وحشیانه به تمام گروه های مخالف پاسخ داده‌ و هزاران نفر را در سراسر کشور بازداشت کرده‌اند.

در حالی که به نظر می رسید اعتراضات رو به کاهش بوده، زنان و دختران با حجاب و پوشش اختیاری و نافرمانی مدنی علیه جمهوری اسلامی بسیار گسترده و مشهود مقاومت می‌کنند، چراکه حجاب به عنوان نمادی از سرکوب زنان و دختران توسط حکومت و سرکوب مرگبار بر جامعه تلقی می شود.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا