جدیدترین اخبارجهان

تهدیدهای مقامات جمهوری اسلامی به اسرائیل: طوفان جدید در راه است

کشورهای اسلامی مرزهای خود را برای عبور داوطلبان جهان اسلام در جنگ با اسرائیل باز کنند

تهدیدهای مقامات جمهوری اسلامی به اسرائیل: طوفان جدید در راه؟

ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به انفجار در بیمارستان الاهلی در غزه، علاوه بر تاکید بر توقف حملات اسرائیل به غزه، خواستار محاکمه رهبران اسرائیل و تحریم نفتی این کشور شدند.

تهدیدهای مقامات جمهوری اسلامی به اسرائیل: طوفان جدید در راه؟
تهدیدهای مقامات جمهوری اسلامی به اسرائیل: طوفان جدید در راه؟

محسن رضایی، یکی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران، به طور همزمان با بیان اینکه احتمال گسترش جنگ در منطقه وجود دارد، تهدید کرد که کشورهای اسلامی ممکن است مرزهای خود را برای عبور داوطلبان جهان اسلام به منظور مبارزه با اسرائیل باز کنند.

در جلسه هیئت دولت صبح چهارشنبه ۲۶ مهر، ابراهیم رئیسی در واکنش به انفجار در بیمارستان الاهلی غزه، این حادثه را به اسرائیل نسبت داد و با بیان اینکه محکومیت تنها کفایت نمی‌کند، اظهار کرد که توقف فوری ماشین جنگی اسرائیل ضروری است و عوامل و حامیان این جنایات باید محاکمه و مجازات شوند.

ابراهیم رئیسی در حین بیان اینکه اسرائیل در طول سال‌های وجودش همواره قوانین بین‌المللی و اصول انسانی را نقض کرده، اظهار داشت: بمباران مردم بی‌دفاع و زخمی کردن آنان که به بیمارستان پناه برده بودند، نقطه عطفی در کارنامه سیاه این کشور محسوب می‌شود.

او با تأکید بر اینکه در توقف حملات اسرائیل، حتی دقایق و لحظات هم اهمیت دارد، اظهار کرد: آیا قوانین و معاهدات بین‌المللی فقط برای باقی ماندن روی کاغذ نوشته شده‌اند؟ و افزود: باید علاوه بر توقف فوری این جنایات، عوامل و حامیان آنها مورد مواخذه و محاکمه قرار گیرند.

در حالی که اسرائیل گفت گروه جهاد اسلامی مسئول اصلی انفجار بیمارستان الاهلی در روز سه‌شنبه بوده است، بر اساس اعلام مقام‌های فلسطینی، این انفجار باعث کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر شده است.

الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل، در بعد از ظهر چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که اسرائیل شواهد قاطعی دارد که نشان می‌دهد این کشور به بیمارستان حمله نکرده است.

وزیر خارجه اسرائیل اظهار کرد که اسرائیل مدارک فراوانی در مورد انفجار در بیمارستان الاهلی نوار غزه دارد و این شواهد را در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک ارائه خواهد داد.

همزمان با سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به شهر جده عربستان سعودی برای شرکت در اجلاس ویژه کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی، او تاکید کرد که باید تحریم‌های جامعه بین‌المللی علیه اسرائیل فوری و کامل اعمال شود. او همچنین اعلام کرد که تحریم‌های نفتی باید علیه اسرائیل اجرا شوند و سفرای اسرائیل باید از کشورهایی که با اسرائیل روابط دارند اخراج شوند.

در دیدار با حسین طه ابراهیم، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، امیرعبداللهیان تاکید کرد که لازم است مسائلی همچون توقف فوری حملات اسرائیل به غزه به شدت پیگیری شوند. او گفت ضروریست که ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه و مقابله با کوچ مردم غزه، در دستور کار اجلاس ویژه کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی نیز قرار گیرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی همچنین اقدام به تشکیل یک تیم حقوق‌دانان اسلامی برای حمایت از فلسطین نمود و بیان کرد که این تیم حقوقی باید جرائم اسرائیل را به دقت مستندسازی نماید. این اقدام به منظور فراهم آوردن زمینه برای پیگیری و محاکمه رهبران اسرائیل و حامیان آنان در دادگاه‌های بین‌المللی انجام خواهد شد.

همزمان با این اقدام، محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران و رئیس فعلی دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه را به دلیل حمایت از اسرائیل تهدید کرد و اظهار نمود: آن‌ها اعتقاد ندارند که یک طوفان عظیم در حال حرکت است و منجر به پشیمانی آن‌ها خواهد شد.

تهدیدهای مقامات جمهوری اسلامی به اسرائیل: طوفان جدید در راه؟
تهدیدهای مقامات جمهوری اسلامی به اسرائیل: طوفان جدید در راه؟

محسن رضایی با تاکید بر اهمیت بسیار بالای روزها و هفته‌های آینده برای سرنوشت منطقه غرب آسیا، اظهار کرد: احتمال گسترش جنگ به سایر مناطق وجود دارد.

این فرمانده سابق سپاه پاسداران همچنین اظهار کرد که در صورت ادامه حملات اسرائیل به غزه، حوادث جدیدی در منطقه به وجود می‌آید، و احتمال دارد که کشورهای اسلامی مرزهای خود را برای ورود داوطلبان جهان اسلام و جوانانی که آرزوی مقابله با اسرائیل دارند باز کنند.

از روز شنبه هفتم اکتبر که گروه تروریستی حماس به اسرائیل حمله کرد و سپس حمله‌های متقابل اسرائیل به منطقه نوار غزه آغاز شد، تا کنون حداقل یک هزار و ۴۰۰ نفر در اسرائیل و سه هزار نفر در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند. این وضعیت منجر به بحران انسانی جدی‌تری در نوار غزه شده است.

به‌گفته مقامات اسرائیل، حداقل ۱۹۹ نفر از غیرنظامیان که بیشتر کودکان و زنان هستند به دست حماس به عنوان گروگان گرفته شده‌اند.

در این بین، کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن، تاکنون برای آزادی گروگان‌هایی که در اختیار نیروهای حماس قرار دارند، به‌ویژه شهروندان آمریکایی، با مقامات دولت اسرائیل مذاکراتی انجام داده است.

در حین حمله وحشیانه تروریستهای وحشی حماس به اسرائیل، حداقل ۲۷ شهروند آمریکایی کشته شدند و درباره سرنوشت ۱۴ تن دیگر هنوز اطلاعات کافی موجود نیست.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا