ایرانجدیدترین اخبار

‎مرگ دو نوزاد در بیمارستان امام علی چابهار

‎توضیحات رئیس شورای شهرستان زرآباد در رابطه با مرگ دو نوزاد در بیمارستان امام علی چابهار 

مرگ دو نوزاد در بیمارستان امام علی چابهار و توضیحات رئیس شورای شهرستان زرآباد

پزشکان بیمارستان امام علی چابهار در یک اشتباه مرگبار یک نوزاد تازه متولد شده را فوت شده تشخیص دادند و او را به سردخانه منتقل کردند.

فردی که ویدیو را ضبط کرده توضیح داد که یک نوزاد زنده با خطای بیمارستان امام علی چابهار به سردخانه منتقل شد و پس از گذشت دوازده ساعت و انتقال به بیمارستان زرآباد متوجه زنده بودن او شدند. او در ویدئو گفته بود: «این دو نوزاد دیشب متولد شدند بعد از دو سه ساعتی بیمارستان چابهار اعلام کرده این دو فوت کردند. متاسفانه الان اینها رو آوردیم شهرستان زرآباد که قرار بود اینها را بفرستند سردخانه الان که اینها را آوردن نگاه میکنیم یک نوزاد تا الان هم زنده است.»

‎براهیم زهی، رئیس شورای شهرستان زرآباد در خصوص ادعای خلاف واقعیت مسئولان بیمارستان امام علی چابهار در خصوص دو نوزاد تازه متولد شده که به اشتباه تشخیص فوت داده بودند، توضحیاتی داده است.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

‎در همین رابطه روابط عمومی بیمارستان امام علی چابهار در جوابیه‌ای در توضیح این اتفاق عنوان کرده بود: «نوزادان دو قلو با سن جنین ۲۵ هفته به علت نارسی شدید و عدم تشکیل کامل اندامهای حیاتی به بخش ویژه نوزادان NICU منتقل شده و نوزاد دختر به علت نارسی شدید فوت کرده و نوزاد پسر با وضعیت بالینی نامساعد در بخش ویژه با اتصال به دستگاه تحت مراقبت قرار می‌گیرد.»

‎پرسنل بخش با مراجعه به همراه بیمار ضمن تشریح کامل شرایط بالینی نوزاد درخواست بستری نوزاد را نموده‌اند که همراهیان این امر را منوط به حضور پدر بیمار نمودند و پدر بیمار در ساعت ۶ صبح با حضور در بیمارستان اقدام به ترخیص نوزاد با رضایت شخصی نمود که ثبت اثر انگشت پدر نوزادان در دفتر بخش مستند میباشد.

‎بعد از ادعای بیمارستان یکی از بستگان دو کودک متوفی به حال وش گفته است که: «این ادعای مسئولان بیمارستان امام علی چابهار واهی هست و خانواده دو کودک در رابطه با قصور و خطای پزشکی در عدم تشخیص زنده بودن یکی از کودکان که منجر به فوتش شده شکایت کرده‌اند و از مراجع قضایی در حال پیگیری موضوع هستند و کودک امروز در حین انتقال به بیمارستان چابهار در مسیر فوت کرد و راننده خواست برگردد به زرآباد که زنگ زدن و گفتن موضوع رسانه‌ای شده و جسد کودک رو به پزشکی قانونی چابهار منتقل کند.»

‎شهرستان چابهار که در ادبیات مسئولین جمهوری اسلامی به عنوان «پیشانی توسعه جنوب شرق» کشور شناخته میشود صرفا دارای یک بیمارستان است و زیر ساختهای خدماتی و امکاناتی آن به شدت محدود و ضعیف میباشد اما با این وجود به دلیل نبود مراکز درمانی مجهز در جنوب بلوچستان بیماران از شهرستانهای دشتیاری، قصرقند، راسک، کنارک نیز برای امور درمانی خود به این بیمارستان مراجعه میکنند.

‎بارها گزارش های مختلفی از وضعیت بهداشت، کمبود امکانات، و ضعف مدیریت و خدمات رسانی در بیمارستان امام علی چابهار منتشر شده بطوری که طی سال گذشته چند مادر باردار بر اثر بی توجهی پرسنل جان خود را از دست داده اند اما با این وجود تغییر مثبتی در وضعیت این بیمارستان مشاهده نشده است.

‎اخیرا «معین الدین سعیدی» نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بغرنج درمانی چابهار و جنوب بلوچستان از اختصاص بودجه برای تاسیس و تجهیز ده بیمارستان در کشور اندونزی انتقاد کرد.

مرگ دو نوزاد در بیمارستان امام‌علی چابهار و توضیحات رئیس شورای شهرستان زرآباد  مرگ دو نوزاد در بیمارستان امام‌علی چابهار و توضیحات رئیس شورای شهرستان زرآباد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا