جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

سقوط پیش از اوج : چرا در مسیر بیت‌کوین ۲۵۰،۰۰۰ دلاری قرار داریم؟

چرا در مسیر بیت‌کوین ۲۵۰،۰۰۰ دلاری قرار داریم؟

سقوط پیش از اوج : چرا در مسیر بیت‌کوین ۲۵۰،۰۰۰ دلاری قرار داریم؟

«هفته گذشته در بیت‌کوین» مجموعه مطالبی است که وقایع رخ‌داده هفته قبل در صنعت بیت‌کوین را به بحث می‌گذارد، و به‌تمامی اخبار و تحلیل‌ها می‌پردازد.

سقوط پیش از اوج : چرا در مسیر بیت‌کوین 250،000 دلاری قرار داریم؟
سقوط پیش از اوج : چرا مسیر بیت‌کوین ۲۵۰،۰۰۰ دلاری قرار

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

بطور خلاصه، پس از نقض قیمت ۴۰،۰۰۰$ در روز دوشنبه گذشته، روند گاوی در این هفته چندان قطعی به نظر نمی‌رسید؛ با این حال اوقات خوش پیش از رو به افول گذاشتن اوج گیری روز یکشنبه بیت کوین نیز داومی نداشت.

این هفته از لحاظ خبری کاملاً آرام بود؛ به استثنا اخبار عادی شرکت میکرواستراتژی و پوشش خبری السالوادور خبرهای بسیار کمی برای ترغیب بازار برای در پیش گرفتن خط سیر گاوی وجود داشته است.

بااین‌حال همان‌طور که در طول یک دهه گذشته شاهد بوده‌ایم، همیشه فرصت برای گاوی بودن بازار وجود دارد.

 

نکات برجسته

 

طبق گزارش‌ها : صندوق‌های سرمایه‌گذاری جهانی بیش از ۴۳ تریلیارد دلار بیت‌کوین در اختیار دارند
پاول تصدیق می‌کند که تورم ممکن است بیشتر از آنچه انتظار می‌رود باشد و به نفع بیت‌کوین استدلال می‌کند.

سهام بیت‌فریمز (Bitfarms) شرکت استخراج بیت‌کوین برای معامله در بورس نزدک عرضه خواهد شد.

گلدمن ساچز (Goldman Sachs) در حال حاضر قراردادهای آتی بیت‌کوین را با گلکسی دیجیتال معامله می‌کند.

بانکداری عظیم BBVA معاملات بیت‌کوین، خدمات تصدی ارز دیجیتال در سوئیس راه‌اندازی می‌کند.

 

نمودار هفته

 

سقوط پیش از اوج : چرا در مسیر بیت‌کوین 250،000 دلاری قرار داریم؟
سقوط پیش از اوج : چرا در مسیر بیت‌کوین ۲۵۰،۰۰۰ دلاری قرار داریم؟

نمودار بالا بر اساس عملکرد بیت‌کوین در طول هر یک از ۳ دوره هاوینگ قبلی (زمان نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین‌‌ (Halving) به‌صورت میانگین پس از هر چهار سال یک‌بار یا استخراج هر ۲۱۰ هزار بلاک) است.

نقطه‌های آبی نشان‌دهنده عملکرد بیت‌کوین در شرایطی است که دقیقاً از روند دوره هاوینگ قبلی بیت‌کوین پیروی کند، درحالی‌که نقطه‌های نارنجی نشان‌دهنده عملکرد واقعی بیت‌کوین از آخرین هاوینگ ماه می ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

مثل روز روشن است که در صورت پیروی از خط سیر مشابه با گذشته، بیت‌کوین در اوج شرایط خود برای شکستن قیمت در ماه‌های آینده قرار دارد.

اگر بیت‌کوین درواقع همین مسیر را طی کند به‌احتمال‌زیاد در حدود اواسط اکتبر {یا شاید در ماه نوامبر هنگامی‌که تغییرات تپ‌روت فعال می‌شود} با قیمتی بین ۲۰۰،۰۰۰$ تا ۴۰۰،۰۰۰$ به اوج خواهد رسید.

آنچه در اینجا شایسته توجه است عملکرد بهتری است که بیت‌کوین تا به اینجا نسبت به دوره هاوینگ قبلی داشته، هرچند که به‌تازگی شاهد افزایش قیمت‌های کمتری نسبت به گذشته بوده اما هنوز در اوج شرایط خود برای یک گردش گاوی (مجموعه افزایش‌های متوالی قیمت) قابل‌قبول است.

مسلماً این بار مجموعه احساسات ترس، ابهام و تردید (FUD = fear: ترس، uncertainity: عدم قطعیت و ابهام، doubt: تردید) بیشتری در مقایسه با سال ۲۰۱۷ در بازار گسترانده شده است زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاران سازمانی و افرادی همچون ایلان ماسک کنترل روایت بازار را به دست گرفته‌اند.

در مقایسه با چرخه گاوی قبلی با یک عملکرد به تأخیر افتاده روبرو هستیم و اگرچه قاطعانه باور داریم که بیت‌کوین در آستانه موفقیت و شکستن چشمگیر قیمت است، ممکن است به‌جای زمان بسیار نزدیک‌تری که بسیاری به آن امید دارند، شاهد تحقق این سناریو در طول شش تا هشت ماه آینده باشیم.

همان‌طور که قبلاً تحلیل کردیم، بیت‌کوین پس از هر دوره هاوینگ وارد یک چرخه گاوی می‌شود و در طول ۱۸ ماه پس از ورود به این دوره شاهد رشد عظیم قیمت‌ها خواهد بود.

بیت‌کوین در مقایسه با چرخه قبلی عملکرد بسیار بهتری داشته (به‌جز افت قیمت‌های اخیر) و به نظر می‌رسد که عملکردی بسیار فراتر از چرخه‌های گاوی قبلی پیش رو داشته باشد.

 

خبرهای گاوی بازار

 

بحث درباره شرکت میکرواستراتژی و السالوادور شبیه تکرار مکررات به نظر می‌رسد، بدین لحاظ از پرداختن به جزییات بیشتر در این مورد خودداری می‌کنیم. اما نکته شایسته توجه در مورد موضوع دوم این است که بانک جهانی بسیار هیجان‌زده درخواست السالوادور برای مساعدت در پیاده‌سازی بیت‌کوین به‌عنوان پول رایج و قانونی را رد کرد.

آنچه این موضوع را جالب‌توجه می‌سازد این است که اساسنامه ۱۹۴۴ بانک جهانی اظهار می‌کند که «این بانک از هر یک از اعضا، برای هر قسمتی از ارز رایج اعضا بایست جایگزین ارائه‌شده را بپذیرد.» و «اسکناس یا هرگونه دیون صادره توسط دولت کشور عضو یا سپرده‌گذاری تعیین‌شده توسط چنین کشورهای عضو را بایست بپذیرد.»

این گزاره‌ها بدان معناست که علیرغم پذیرا نبودن بانک جهانی نسبت به استقبال السالوادور از بیت‌کوین، بانک جهانی ناچار خواهد بود که پرداخت‌ها در قالب بیت‌کوین را از السالوادور بپذیرد زیرا ارز رایج و قانونی این کشور است و بدین ترتیب افق‌های جدید از کنایه‌آمیزی گشوده خواهد شد.

همان‌طور که در اوایل هفته به این خبر پرداخته شد، بانک BBVA سوئیس یکی از بزرگترین بانک‌های جهان قصد دارد که برای مشتریان خصوصی خود امکان معاملات بیت‌کوین را افتتاح کند، اقدامی که می‌تواند راه را برای پذیرش جهانی گسترده‌تر هموار کند و تا حدی برای کسانی که هنوز در مورد سوارشدن بر قطار بیت‌کوین مردد هستند، اطمینان خاطر فراهم کند.

بالاخره، پس‌ از اینکه اخیراً در بازار کریپتو زیر پای مارک کیوبن خالی شد و در این رویداد مقداری پول از دست داد، حالا این تریلیاردر خواهان قانونمندسازی بازار کریپتو شده است. اگرچه این موضوع ممکن است در نگاه اول از نوع بازار خرسی به نظر برسد اما وضع مقررات قانونی می‌تواند به نفع بازار باشد.

باوجود بسیاری از ایالت‌ها و شهرها در سراسر ایالات‌متحده که از پیش به استقبال بیت‌کوین رفته‌اند قانونمندسازی می‌تواند قطعیت و اطمینان بهتری برای بازار به ارمغان بیاورد و باعث شود که بازار پذیرای مخاطب گسترده‌تری باشد و به این ترتیب افرادی که تابه‌حال نگران بازار غیر قانونمند بوده‌اند ممکن است از این به بعد به سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو روی بیاورند.

بعید است که وضع مقررات قانونی ممنوعیت‌های آشکاری به همراه داشته باشد و به‌احتمال‌زیاد موجب خواهد شد که ایالات‌متحده به‌منظور به‌پیش راندن بیت‌کوین از قوانین مساعد بیت‌کوین استقبال کند تا بتواند آن را در سطح جهانی در صدر کریپتوکارنسی ها قرار دهد.

 

اخبار خرسی بازار

 

اگرچه چنین اخباری قاعدتاً از نوع بازار گاوی به نظر می‌رسد: سرمایه‌گذاران سازمانی به‌طور روزافزونی در حال سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین هستند و شرکت‌ها خدمات مرتبط با بیت‌کوین نظیر استخراج، کیف پول رمزارز و امثالهم را ارائه می‌کنند.

این سرمایه‌گذاری‌ها ممکن است پیامدهای مثبتی داشته باشند، اما در بلندمدت می‌تواند قدرت بیشتری برای چنین شرکت‌هایی به ارمغان بیاورد که تجربه چندین قرن گذشته نشان داده است که به‌ندرت ماهیت مثبتی دارد.

ممنوعیت استخراج بیت‌کوین در چین ادامه دارد و اگرچه شهردار میامی بسیار مشتاق است که ماینرهای چینی بیت‌کوین را به فلوریدا بکشاند، به‌احتمال زیاد همچنان ممنوعیت‌های چین در کوتاه‌مدت تأثیر منفی بر بازار خواهد داشت چراکه به آتش ترس و ابهام و تردید (FUD) دامن میزند.

شرکت‌های هر چه بیشتری هرروز به‌اجبار قانون ناچار به تعطیل کردن عملیات خود می‌شوند که اثرات آن بر استخراج بیت‌کوین کوتاه‌مدت خواهد بود، چراکه در بلندمدت چنین شرکت‌هایی یا تغییر مکان می‌دهند، یا ابتکار عمل‌های بیشتری در زمینه استخراج بیت‌کوین در سایر بخش‌های جهان وارد عرضه آنلاین خواهد شد.

ایلان ماسک هنوز بر اسب ترس و ابهام و تردید «بیت‌کوین دوستدار محیط‌زیست نیست» خود سوار است و صرف‌نظر از اینکه تا چه اندازه در مورد کل روایتی که در حال انتشار آن بوده اشتباه می‌کند، همچنان بر مخاطب جهانی فرمان می‌راند که در این شرایط مطلوب نیست.

هرچه زودتر مؤسسات و افراد محترم و خوشنامی بتوانند اثرات حقیقی استخراج بیت‌کوین بر محیط‌ زیست و میزان استخراج بیت‌کوین را که از طریق منابع تجدیدپذیر انجام می‌شود بین مخاطبین منتشر کنند، بهتر است.
و حالا بانک دانمارکی، دانسک بانک (Danske Bank) را داریم که ممنوعیت خود در مورد بیت‌کوین را در کشور پابرجا نگه‌داشته و در اصل شهروندان را از فرصت آزادسازی خود از نظام‌ها و مؤسسات مالی تحمیل‌گر محروم ساخته است. اگرچه این وضعیت ممکن است چندان دوام نیاورد، با این حال چندین کشور همچنان به‌شدت ضد بیت‌کوین هستند و باوجوداینکه می‌توان امید داشت با پیروی کشورهای بیشتری از السالوادور کشورهای ضد بیت‌کوین نظر خود را عوض خواهند کرد، اما ممکن است این نوع تغییرات به این زودی‌ها اتفاق نیفتد.

 

نظر نهایی 

 

بله موافقم، بازار ممکن است دستخوش حرکات جانبی (دوره رکورد) باشد و ممکن است برای شکست قیمت ۴۰،۰۰۰ دلاری و ماندن در بالاتر از این قیمت با دشواری روبرو باشد، اما بعید است که در طولانی‌مدت در وضعیت «نابودی و ناامیدی» باقی بماند.

اگر تجربه‌ای از سه دوره هاوینگ گذشته آموخته باشیم، این است که شکستن قیمت رو به بالا حتمی و نزدیک است، بنابراین هرچند به مدت طولانی به تأخیر بیفتد، همچنان فرارسیدنی خواهد بود.

ممنوعیت در مورد بیت‌کوین و استخراج بیت‌کوین برای همیشه دوام نخواهد آورد.

با پیروی هر چه بیشتر سایر کشورها از الگوی السالوادور، چارچوب مقررات بیت‌کوین کمابیش تضمین‌شده است. چندین ایالت در امریکا و بسیاری از کشورها در حال رقابت برای پذیرفتن مشوق‌های ماینر-پسند هستند که به‌جز تأثیر مثبت روی اکوسیستم بیت‌کوین پیامد دیگری نخواهد داشت.

بالاخره ادعاهایی مبنی بر اینکه بیت‌کوین در حال تجربه کردن یک death cross است (عبور از مرگ: کاهش میانگین متحرک ۵۰ روزه بیت‌کوین به کمتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه که سیگنال فروش یکجا و زیرقیمت را به همراه دارد)، به نظر من غیر از احساسات ترس و ابهام و تردید معنی دیگری ندارد و همان‌طور که نمودار بالا نشان می‌دهد بیت‌کوین همچنان از ظرفیت رشد مثبتی تا پایان سال برخوردار است؛ بنابراین در اینجا چند نکته را یادآور می‌شوم که آموزه خود قرار دهید:

کمربندها را ببندید، خرید کنید و نگه‌دارید و آماده صعود باشید.

این مطلب توسط دیون گیاوم (Dion Guillaume) تهیه شده است. نظرات بیان‌شده سراسر متعلق به نویسنده است و الزاماً نشان‌دهنده نظرات BTC Inc. یا Bitcoin Magazine نیست.

 

بازار خرسی  بازار خرسی  بازار خرسی   بازار گاوی    بازار خرسی    بازار گاوی  بازار خرسی   بازار گاوی قیمت بیت‌کوین  قیمت بیت‌کوین  قیمت بیت‌کوین 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا