ایرانجدیدترین اخبار

ماجرای تجاوز به دختران دانشگاه تهران و ترند هشتگ تجاوز و آزار جنسی در توییتر

تجاوز و آزار جنسی دختران دانشگاه تهران

ماجرای تجاوز به دختران دانشگاه تهران و ترند هشتگ تجاوز و آزار جنسی در توییتر

ماجرای تجاوز به دختران دانشگاه تهران در روزهای گذشته با نام کیوان امام که با استفاده از خوراندن شراب به ده‌ها دختر ، به آنها تجاوز میکرد ، در توییتر بعنوان متجاوز سریالی دانشگاه تهران مطرح شد.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ از دو سه روز گذشته ماجرا رنگ دیگری به خود گرفت و افرادی که مدعی بودند مورد تجاوز قرار گرفته اند نام متجاوز را نیز منتشر کردند که در این میان مهمترین آنها ، فردی به اسم کیوان امام و دیگری یکی از بزرگترین نقاشان ایران به نام آیدین آغداشلو بود.

روز شنبه اول شهریور ؛ سارا امت‌علی که سابقا روزنامه نگار بوده و اکنون در حوزه آموزش و محتوی آموزشی مشغول می باشد در یک مجموعه توییت ، گفت این « آزار جنسی » ۱۴ سال پیش در جریان یک دیدار کاری ، در دفتر آغداشلو روی داده و اکنون « دیگر دلیلی برای حمل مصلحت‌اندیشانه » این ماجرا نمی‌بیند.

سارا امت‌علی نوشت : همه‌ این سال‌ها از ترس کسانی که خواهند گفت مدرکی برای اثبات ادعایت  نداری ، یا کسانی که حاضر نیستند بپذیرند آغداشلو با تمام دانش و هنرش یک آزارگر جنسی است ، سکوت کردم اما حالا احساس می‌کنم این سکوت از سر ترس و مصلحت شایسته‌ی من نیست. تمام.

پس از این توییت ، افراد دیگری از او حمایت کردند و اظهار نمودند باید تجربه‌های مشابه به اشتراک گذاشته شود تا قبح موضوع بریزد و افرادی که مورد تجاوز قرار گرفته اند ، واهمه ای از بیان آنچه که به آنها گذشته ، نداشته باشند.

به این ترتیب در روزهای گذشته هشتگ « تجاوز » و « آزار جنسی » در توییتر ترند شد.

به جز این افراد برخی صفحات توییتر ، از همه خواستند که نام متجاوزان را در صفحه‌ای به اشتراک بگذارند؛ حالا توییتر پر شده از نام افرادی که در شهرهای مختلف که متهم به آزار جنسی پسران و دختران هستند.

برای نخستین بار نام این افراد با شغل دقیق آنها انتشار یافته و به این ترتیب از یکی دو روز گذشته با صدها نام مواجه هستیم که معلوم نیست آیا داستان آنها واقعی است یا صرفا تسویه حسابی شخصی بوده است.

در بین افراد مشهور ، در مورد نقاش بزرگ ایرانی قبلا نیز موضوعات مختلف و دردناکی منتشر شده بود که هیچکدام اثبات نشد و ماجرا به دادگاه نرسید ؛ اما درباره کیوان امام برای نخستین بار است که چنین اتهامی مطرح می‌شود و حالا او که تا چند روز پیش یک فارغ التحصیل معمولی دانشگاه تهران بود، اسمش ترند اول توییتر فارسی شده است. حتی برای او صفحه ویکی‌پدیا هم ساخته شده است.

کیوان امام بعنوان متجاوز سریالی به دانشجویان دختر و پسر متهم شده است که با دعوت ، به آن‌ها مشروبات الکلی آغشته به مواد‌های بیهوش کننده خورانده و سپس به آنها تجاوز میکرده است. 

در ویکی‌پدیای او نوشته شده که شیوه کارش به این صورت بوده که دختران را به خانه‌اش دعوت میکرد ، به آن‌ها شراب آغشته به مواد بیهوشی میداد و سپس به آن‌ها تجاوز میکرد.

دخترانی که توسط کیوان مورد تعرض قرار گرفته‌اند می‌گویند ، چون با رضایت خودشان به منزل یک پسر رفته‌اند و در منزل او مشروب خورده اند ، جرات مراجعه به نهاد‌های قانونی را نداشته اند.

پس از طرح حدود بیست تا سی مورد مشابه تجاوز توسط کیوان امام مسئولان دانشگاه تهران نوشتند کیوان سال ۸۹ فارغ التحصیل شده ، اما قول پیگیری و بررسی اتفاقات صورت گرفته و انتقال موضوع به قوه قضاییه را دادند.

ماجرای تجاوز به دختران دانشگاه تهران و ترند هشتگ تجاوز و آزار جنسی در توییتر
ماجرای تجاوز به دختران دانشگاه تهران و ترند هشتگ تجاوز و آزار جنسی در توییتر

در تصاویری که بعضی افراد از چت‌های کیوان با آن‌ها در تلگرام و اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اند ، نوع مهندسی اجتماعی این فرد در جلب نظر دختران قربانی به نمایش گذاشته شده است. 

برخی از قربانیان با انتشار تصاویر چت‌ها و توییت‌های مشترک با او گفتند که او آن‌ها را اغفال می‌کرد و پس از مدتی که به هوش می‌آمدند متوجه می‌شدند که کار از کار گذشته است و برهنه روی تخت هستند.

برخی هم نوشته‌اند به دلیل جثه کوتاهش ، توانسته‌اند از دست او  فرار کنند. کیوان بر اساس روایت‌هایی که دختران دانشجوی دانشگاه تهران به اشتراک گذاشته‌اند، متهم شده که تا کنون به ده‌ها دختر تجاوز کرده است.

هرچند این ظاهر ماجراست و بسیاری از مخاطبان این پیام‌ها تمام حق را به قربانیان داده‌اند اما حقیقت آن است که این موضوع هنوز در دادگاه اثبات نشده و این افراد تنها عنوان متهم را دارند و فعلا بیگناه هستند.

با توجه به اینکه حدود دو درصد مردم ایران از توییتر استفاده می‌کنند و در صورتی که این ادعا‌ها درست باشد احتمالا افراد دیگری خارج از دانشگاه نیز قربانی شده‌اند و این یعنی هزاران نفر قربانی کیوان امام بوده‌اند ؛ از این نظر می‌توان او را بزرگترین متجاوز تاریخ ایران معرفی کرد! با این وجود هنوز مقامات قضایی ایران در این رابطه موضعی نگرفته اند.

آیدین آغداشلو              آیدین آغداشلو                  آیدین آغداشلو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا