انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

یکی از پناهگاه های بی خانمان های تورنتو می‌گوید یک سوم از ساکنان دانشجو هستند

دانشجویان دانشگاه ها در تورنتو به دلیل مخارج سنگین مسکن به ناچار به پناهگاه های بی خانمان ها پناه می‌برند

پناهگاه بی خانمان‌های تورنتو می‌گوید یک سوم از ساکنان دانشجویان کالج و دانشگاه هستند

مارک آستون با صدها نوجوان و جوان در پناهگاه بی خانمان هایی که مدیریت می کند دیدار کرده است اما او هرگز اولین باری را که یک دانشجوی (خانم) مهندسی مکانیک دانشگاه متروپولیتن تورنتو در سال ۲۰۱۹ به این پناهگاه قدم گذاشت فراموش نمی کند.

این دانشجو هیچ راه دیگری نداشت: پس از هم پاشیدن خانواده نمی توانست به خانه برود و پول کافی برای پرداخت هزینه های سکونت خود در بازار فوق‌العاده داغ مسکن تورنتو را نیز نداشت بنابراین مجبور شد که برای کمک گرفتن به پناهگاه مراجعه کند.

استون گفت که «به دلایل بسیار متعددی شگفت زده شدم.» «یکی به این دلیل که کسی می تواند واقعا با این همه آشفتگی و ناآرامی در زندگی خود مواجه باشد، با این همه بی ثباتی مواجه باشد و با این حال همچنان عملکرد خود را حفظ کند و در یک رشته تحصیلی با بازار شغل پرمتقاضی باقی بماند.»

در سال ۲۰۱۹ در پناهگاه کاوننت هاوس تورنتو (Covenant House Toronto) که استون در آنجا کار میکرد ۲۶% از ساکنین دانشجو بودند که نیمی از آنها دانشجویان کالج یا دانشگاه بودند. امروز استون برآورد می کند که تعداد کل دانشجویان به یک سوم کل جمعیت نزدیک تر شده و ممکن است این نسبت با افزایش اجاره خانه بیشتر شود. «[نسبت دانشجویان به کل ساکنین] کمابیش بازتابی از مسئله توان تامین مسکن در بازار مسکن اجاره ای در تورنتو است.»

طبق داده های به دست آمده از اداره سرشماری ایالات متحده و گزارش سالیانه بازار اجاره که توسط شرکت وام مسکن و تامین مسکن کانادا تهیه می شود تورنتو و ونکوور در میان منقبض ترین بازارهای اجاره در مناطق شهرهای بزرگ اصلی در آمریکای شمالی قرار دارند. در میان کاندوها که بخش بزرگی از موجودی خانه های اجاره‌ای جدید در شهرهای کانادا در سال های اخیر را تشکیل می دهد نرخ خالی ماندن کاندوها در ونکوور تنها ۰.۸% و در تورنتو ۱.۶% است.

کمبود موجودی مسکن یکی از دلایلی است که اجاره بهای آپارتمان های تک خوابه در سال گذشته ۲۰% افزایش یافته به طوری که متوسط هزینه ماهانه اجاره بها در منطقه تورنتو بزرگ اکنون به ۲،۲۶۹ دلار کانادا رسیده است. پایان محدودیت های کووید به افزایش تقاضا برای مسکن در مراکز شهرها منجر شده است. افزایش نرخ وام مسکن که باعث بیرون راندن بسیاری از خریداران احتمالی خانه از بازار گران قیمت مسکن شده فشار بیشتری بر بازار اجاره وارد کرده است.

الد اب آیورورث (Aled ab Iorwerth) اقتصاددان ارشد در شرکت وام مسکن و تامین مسکن کانادا (CMHC) گفت کانادا برای دستیابی به سطح معقولی از توان خریدمسکن  باید ۳.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در سطح کل کشور بسازد.

شهریه دانشگاه در کانادا تا حد بسیار بالایی مشمول یارانه است: دانشجویان کانادایی دوره کارشناسی به طور متوسط ۶،۶۹۳ دلار کانادا می پردازند که بسیار کم تر از ایالات متحده است اما هزینه های تامین مسکن می تواند سالیانه ۱۳،۰۰۰ تا ۲۲،۰۰۰ دلار به این مبلغ اضافه کند و بیشتر دانشگاه ها ارائه محل سکونت را صرفا برای دانشجویان سال اولی تضمین می کنند. دانشجویان دانشگاه به خصوص آن دسته که از خانواده های کم درآمدتر هستند یا از حمایت مالی خانواده برخوردار نیستند بیش از همه در مقابل نوسانات قیمت بازار مسکن آسیب پذیر هستند.

بسیاری از دانشجویان علاوه بر یافتن مسکن اجاره ای ارزان باید بتوانند مخارج مواد غذایی، هزینه حمل و نقل و شهریه آموزشی را نیز تامین کنند در حالی که در مشاغل بدون نیاز به تجربه کاری با حداقل دستمزد کار می کنند. دولت وام های بلاعوض و وام های معمولی و همچنین برخی کمک های مالی دانشگاهی ارائه می‌کند اما معیارهای واجد شرایط بودن برای این نوع وام ها باعث می شود برخی از دانشجویان نتوانند درخواست بدهند و مبالغ ارائه شده نیز همیشه در حد کفایت نیست.

سارا جاگرنات (Sara Jaggernauth) مددکار مرکز افق های جوانان که یک پناهگاه برای نوجوانان و جوانان در سن ۱۶ تا ۲۴ سالگی است گفت که متوسط مدت اقامت قبل از دوره پاندمی سه ماه بود؛ اکنون متوسط مدت اقامت [بیشتر] نزدیک به شش ماه تا یک سال است و تقاضا همچنان رو به افزایش است.

یکی از دانشجویان (آقا) سال دوم علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو که خواست ناشناس بماند پس از اتمام مدت دسترسی به خوابگاه دانشگاه در پایان سال تحصیلی به پناهگاه بی خانمان ها مراجعه کرد.

این دانشجو برای یافتن یک واحد آپارتمانی در زیرزمین، یا یک همخانه که در هزینه ها شریک باشد، تلاش کرد اما نتواست هیچ موردی در حد توان مالی خود پیدا کند. این دانشجو در حالی که برای شروع مجدد کلاس ها از ماه آینده آماده می شود گفت که نگران حکم کاری شغل خود است و همچنین نگران است که چگونه می تواند رفت و آمد به پناهگاه را مدیریت کند که ممکن است یک ساعت طول بکشد.

جوی ادوبور (Joy Edobor) دستیار توسعه و روابط عمومی مرکز افق های جوانان (Horizons for Youth) گفت «هنگامی که یک بچه به سن ۱۸ سالگی می رسد مردم فکر می کنند که آنها دیگر بزرگسال هستند بنابراین فکر می کنند که آنها می توانند از عهده مسئولیت ها برآیند» «و در عین حال این جوانان در تورنتو زندگی می کنند و باید به تمام این هزینه ها و مخارج فکر کنند. مدیریت همه این موارد برای یک شخص جوان بار بسیار سنگینی است.»

«[این دانشجوی دانشگاه تورنتو] دانش آموز ممتاز فارغ‌التحصیل دبیرستان خود بود.»

پناهگاه بی خانمان‌های تورنتو می‌گوید یک سوم از ساکنان دانشجویان کالج و دانشگاه هستند
پناهگاه بی خانمان‌های تورنتو می‌گوید یک سوم از ساکنان دانشجویان کالج و دانشگاه هستند

پناهگاه بی خانمان‌های تورنتو می‌گوید یک سوم از ساکنان دانشجویان کالج و دانشگاه هستند  وضعیت مسکن دانشجویان کالج و دانشگاه تورنتو وضعیت مسکن دانشجویان کالج و دانشگاه تورنتو  وضعیت مسکن دانشجویان کالج و دانشگاه تورنتو وضعیت مسکن دانشجویان کالج و دانشگاه تورنتو

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا