جدیدترین اخبارجهان

ترامپ خطاب به رای دهندگان سیاهپوست: شما عکس من را در آغوش گرفتید

اظهارات ترامپ در آستانه انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه بازتاب چیزی بود که او خود را با الکسی ناوالنی، رهبر فقید اپوزیسیون روسیه مقایسه کرد

ترامپ خطاب به رای دهندگان سیاهپوست: شما عکس من را در آغوش گرفتید

در آستانه انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی، دونالد ترامپ مستقیماً از رای دهندگان سیاهپوست درخواست کرد، نه تنها با تبلیغ سوابق خود در مورد موضوعاتی که آنها در اولویت قرار داده اند، بلکه با مقایسه کیفرخواست های جنایی خود با چندین دهه تبعیض قانونی آنها مواجه شده است.

ترامپ خطاب به رای دهندگان سیاهپوست: شما عکس من را در آغوش گرفتید
ترامپ خطاب به رای دهندگان سیاهپوست: شما عکس من را در آغوش گرفتید

بسیاری از مردم گفتند که به همین دلیل است که سیاه‌پوستان من را دوست دارند زیرا به شدت آسیب دیده‌اند و مورد تبعیض قرار گرفته‌اند و در واقع به عنوان مورد تبعیض به من نگاه می‌کنند.

او اصرار داشت که رای دهندگان سیاهپوست به دلیل عکسی که از حضور وی در زندان شهرستان فولتون گرفته شده بود، به سوی او هجوم آورده بودند. ترامپ مدعی شد زمانی که از من در آتلانتا عکس گرفته شد. می‌دانی چه کسانی بیش از هر کس دیگری آن را پذیرفتند؟ جمعیت سیاه پوست.

ظاهر ترامپ نشان می دهد که رئیس جمهور سابق چگونه انگیزه های سیاسی رای دهندگان سیاه پوست را می بیند. در حالی که ترامپ در جامعه نفوذ کرده و جمعیت روز جمعه برای اظهارات او دست زدند هیچ مدرکی دال بر اینکه اتهامات جنایی او حمایت آنها را جلب کرده باشد، وجود ندارد. اظهارنظرهای مشابهی که در گذشته مطرح شده بود، با مخالفت رای دهندگان سیاهپوست مواجه شد که در مقایسه مشکلات شخصی وی با تجربیات خود با سیستم عدالت کیفری، را مسخره می کنند.

اما به نظر می‌رسید که حضار در روز جمعه از سخنرانی ترامپ لذت بردند، و او برخی از شدیدترین تشویق‌های را برای چنین خطوطی دریافت کرد، که بازتاب اظهارات عمومی اخیری بود که در آن او خود را با الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان اخیر روسیه مقایسه کرد.

ترامپ در یک سخنرانی پر پیچ و خم در سالن رقص رهبران محافظه‌کار سیاه پوست در مراسم جشن افتخارات سالانه فدراسیون محافظه‌کاران سیاهپوست در جمعه شب گفت این بدترین کابوس جو بایدن است، اتاق صدها جمهوری‌خواه سیاه‌پوست مغرور.

ترامپ خطاب به رای دهندگان سیاهپوست: شما عکس من را در آغوش گرفتید
ترامپ خطاب به رای دهندگان سیاهپوست: شما عکس من را در آغوش گرفتید

ترامپ اغلب از بحث منحرف می‌شد، مانند زمانی که به تماشاگران خیره شد و به شوخی گفت نورها در چشمان من بسیار روشن هستند و نمی‌توانم افراد زیادی را آنجا ببینم. اما من فقط سیاه ها را می بینم، نمی توانم هیچ سفیدی را ببینم. تا این حد جلو آمده ام.

او از رکوردهای بیب روث و بری باندز در خانه بیسبال استفاده کرد و از او پرسید که رکورددار کیست. او با خنده گفت من با بری هستم، به خصوص امشب، من با بری هستم. ظاهر ترامپ در حالی نشان می داد که مبارزات انتخاباتی او و حزب جمهوری خواه تلاش کردند با رای دهندگان آمریکایی آفریقایی تبار پیشتاز باشند زیرا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شاهد کاهش حمایت او در میان رای دهندگان سیاه پوست در نظرسنجی ها بود. بر اساس نظرسنجی AP-NORC در دسامبر، تنها ۵۰ درصد از سیاه‌پوستان بزرگسال گفتند که بایدن را تایید می‌کنند، که نسبت به ۸۶ درصد در جولای ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

اما بر اساس همین نظرسنجی، حمایت ترامپ از طرف رأی دهندگان سیاه پوست حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است. در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، کمپین بایدن از تلاش‌های ترامپ برای جلب نظر رأی‌دهندگان سیاه‌پوست در کارولینای جنوبی انتقاد کرد و او را پسر پوستر مغرور نژادپرستی مدرن خواند.

رئیس جمهور سابق در سخنرانی خود بر سیاست های اقتصادی خود تاکید کرد و پس از صحبت درباره نگرانی ها در مورد امنیت عمومی، ورود مهاجران به شهرهایی مانند شیکاگو و وعده اش برای سرکوب مهاجرت در مرزها مورد تشویق قرار گرفت.

او خاطرات مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ را با وزیر مسکن و توسعه شهری سابق خود، دکتر بن کارسون که پشت سر او روی صحنه نشسته بود، همراه با نماینده وسلی هانت (تگزاس) و نماینده بایرون دونالدز (راستین فلوریدا) که او را معرفی کردند، یادآور شد.

ترامپ خطاب به رای دهندگان سیاهپوست: شما عکس من را در آغوش گرفتید
ترامپ خطاب به رای دهندگان سیاهپوست: شما عکس من را در آغوش گرفتید

قبل از اینکه ترامپ روی صحنه برود، دونالدز تماشاگران را تشویق کرد که به برخی از لفاظی‌های اغلب ابروهای ترامپ نگاه کنند. دونالدز گفت رهبری واقعی گاهی اوقات نوازشگر نیست، اما کار را انجام می دهد.

برکستون می، اهل رالی، کارولینای شمالی، که به فدراسیون محافظه‌کاران سیاه‌پوست وابسته است، گفت که برای حمایت از ترامپ آمده است و این شب را فرصتی شگفت‌انگیز برای گرد هم آوردن امشب و دیدن پیشرفت‌هایی که او انجام داده است خواند.

اوایل روز، ترامپ در راک هیل یک گردهمایی رای‌گیری برگزار کرد، جایی که او یک سری حملات را علیه رقیب جمهوری‌خواه خود نیکی هیلی انجام داد و از او خواست تا حزاب خود را عوض کند. جمهوری‌خواهان از او حمایت نمی‌کنند، او را دوست ندارند و سیاست‌های او را دوست ندارند. او در اصل یک دموکرات است.

دو ایستگاه در کارولینای جنوبی پایان مبارزات انتخاباتی اولیه ترامپ را در اینجا نشان می دهد. رئیس‌جمهور سابق کلمبیا را در اوایل سال ۲۰۲۳ به بخشی از اولین چرخش کمپین خود تبدیل کرد. در آن زمان، ترامپ تنها جمهوری‌خواه در رقابت بود.

در مراسمی در مجلس ایالتی، او از حمایت اولیه جمهوریخواهان برجسته ایالتی از جمله فرماندار هنری مک مستر و سناتور لیندزی گراهام خبر داد. در هفته‌های بعد، دو تن از ستارگان جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، سناتور تیم اسکات و فرماندار سابق نیکی هیلی، به همراه تعدادی دیگر از جمهوری‌خواهان ارشد وارد رقابت شدند. یک سال بعد، موضوع به ترامپ و هیلی رسید که قول داده اند با وجود اینکه رئیس جمهور سابق در نظرسنجی در ایالت خود با دو رقمی پیشتاز است، پیشروی کنند.

در همین حال اسکات به یکی از جانشینان برتر ترامپ تبدیل شده و در فهرست نهایی معاونت رئیس جمهور قرار دارد. ترامپ در رویدادهای متوالی خود در کارولینای جنوبی، سناتور را به دلیل حمایتش تحسین کرد. ترامپ در راک هیل گفت او نماینده بسیار بهتری برای من است تا خودش، و این یک تعریف عالی است زیرا او فردی با کیفیت است و دوست ندارد درباره خودش صحبت کند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا