جدیدترین اخبارجهان

دونالد ترامپ با درخواست تجدیدنظر دادگاه عالی در مورد ادعای مصونیت مدنی دعاوی ۶ ژانویه مخالفت کرد

وکلای ترامپ استدلال کردند که هر اقدامی که او در ۶ ژانویه انجام داد در محدوده مسئولیتهای او به عنوان رئیس جمهور قرار میگیرد

ترامپ با درخواست تجدیدنظر دادگاه عالی در مورد ادعای مصونیت مدنی دعاوی ۶ ژانویه مخالفت کرد

تصمیم برای عدم درخواست تجدیدنظر در دادگاه عالی به این معناست که پرونده‌هایی که در ۶ ژانویه علیه ترامپ مطرح شده می‌توانند در دادگاه منطقه پیش روند، اگرچه او همچنان می‌تواند از مصونیت خود دفاع کند.

ترامپ با درخواست تجدیدنظر دادگاه عالی در مورد ادعای مصونیت مدنی دعاوی 6 ژانویه مخالفت کرد
ترامپ با درخواست تجدیدنظر دادگاه عالی در مورد ادعای مصونیت مدنی دعاوی ۶ ژانویه مخالفت کرد

پس از اینکه رئیس جمهور سابق تصمیم گرفت ادعای مصونیت گسترده خود را به دادگاه عالی نبرد، شکایت هایی که به دنبال پاسخگویی شخص دونالد ترامپ به خاطر نقشش در حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره است، می تواند ادامه یابد.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه مهلت داشت تا دادخواستی را در دادگاه عالی در اعتراض به تصمیم دادگاه تجدیدنظر از ماه دسامبر که استدلال های مصونیت او را رد می کرد، ارائه کند، اما او این کار را نکرد.

دادگاه استیناف به صراحت اعلام کرد که او همچنان می تواند در مراحل بعدی در سه پرونده مطرح شده توسط افسران پلیس کنگره و اعضای کنگره ادعای مصونیت کند.

استیون چونگ، سخنگوی دونالد ترامپ گفت رئیس‌جمهور ترامپ به مبارزه برای مصونیت ریاست‌جمهوری در سراسر مراحل ادامه خواهد داد. دعوای مدنی علیه ترامپ جدا از پرونده جنایی علیه اوست که از ۶ ژانویه شروع شد.

روز دوشنبه آقای ترامپ از قضات خواست که این پرونده را به دلایل مصونیت متوقف کنند.

وکلای رئیس جمهور سابق استدلال کردند که هر اقدامی که او در ۶ ژانویه انجام داده، در محدوده مسئولیتهای او به عنوان رئیس جمهور قرار می گیرد و در نتیجه به او مصونیت از مسئولیت مدنی اعطا می شود. دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا در ایالات متحده این استدلال را رد کرد و حکم داد که ترامپ در نقش خود به عنوان یک نامزد سیاسی در حال حاضر برای ریاست جمهوری عمل می کند، نه به عنوان رئیس جمهور.

ترامپ با درخواست تجدیدنظر دادگاه عالی در مورد ادعای مصونیت مدنی دعاوی 6 ژانویه مخالفت کرد
ترامپ با درخواست تجدیدنظر دادگاه عالی در مورد ادعای مصونیت مدنی دعاوی ۶ ژانویه مخالفت کرد

اما دادگاه اضافه کرد که وقتی پرونده‌ها در دادگاه منطقه پیش می‌رود، رئیس جمهور سابق باید این فرصت را داشته باشد که حقایق خود را در مورد مسئله مصونیت مرتبط دهد تا نشان دهد در مقام رسمی خود عمل می‌کند. دادگاه گفت که او سپس می تواند دوباره به دنبال رد دعوا باشد.

کریستی پارکر، وکیل شاکیان در یکی از این پرونده ها، گفت ما مشتاقانه منتظر ادامه ادعاهای خود هستیم و برای افسر پلیس کنگره خود که در دفاع از دموکراسی ما در مقابل متهم ترامپ مجروح شدند، عدالت را به دست آوریم.

شاکی اصلی پرونده مصونیت مدنی، جیمز بلاسینگیم، افسر پلیس کاپیتول است که در شورش ۶ ژانویه مجروح شد. شاکیان دیگر در چندین پرونده قضایی که در دادگاه تجدید نظر ادغام شدند، قانونگذارانی هستند که در آن روز در کنگره بودند.

در رد ادعای مصونیت دونالد ترامپ در پرونده جنایی، هیئت دیگری از قضات در همان دادگاه تجدیدنظر مستقیماً به این موضوع که آیا اقدامات رئیس جمهور سابق اقدامات رسمی بوده است یا خیر، پرداخته نشد. 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا