انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

حمل و نقل تورنتو قصد دارد طرح فعلی پیش خرید بلیط ماهانه را با سیستم سقف کرایه جایگزین کند

ستاد کمیسیون حمل و نقل تورنتو توصیه کرد که بلیط ماهانه حذف و سیستم سقف کرایه پیاده سازی شود

حمل و نقل تورنتو قصد دارد طرح فعلی پیش خرید بلیط ماهانه را با سیستم سقف کرایه جایگزین کند

کمیسیون حمل و نقل تورنتو ممکن است به زودی بلیط ماهانه خود را با یک سیستم جدید «سقف کرایه» جایگزین کند که نیاز پیش خرید بلیط را حذف می کند. حمل و نقل تورنتو قصد دارد طرح فعلی پیش خرید بلیط ماهانه را با سیستم سقف کرایه جایگزین کند

حمل و نقل تورنتو قصد دارد طرح فعلی پیش خرید بلیط ماهانه را با سیستم سقف کرایه جایگزین کند
حمل و نقل تورنتو طرح فعلی پیش خرید بلیط ماهانه راباسیستم‌سقف کرایه جایگزین‌میکند

ستاد کمیسیون حمل و نقل در گزارش جدیدی از استراتژی پنج ساله کرایه کمیسیون حمل و نقل تورنتو توصیه کرده است که هیئت مدیره کمیسیون (TTC) سیستم سقف کرایه جدید را «به طور کلی» تایید کند.

طبق این گزارش سیستم جدید این امکان را فراهم می کند که تمام مشتریان به جای نیاز به خرید بلیط ماهانه در ابتدای هر ماه پس از رسیدن به تعداد مشخصی از سفرها در یک مدت از پیش تعیین شده به طور رایگان سفر کنند.

ستاد کمیسیون حمل و نقل در این گزارش می گوید که مزایای بلیط ماهانه فعلی حمل و نقل تورنتو (TTC) «تنزل یافته است» و سیسم سقف کرایه «نیازهای مشتریان را بهتر تامین خواهد کرد.»

این گزارش می گوید «پیش از ارائه بلیط ماهانه روی پِرِستو (PRESTO) و پیاده سازی طرح جابجایی دو ساعته، طرح متروپس (Metropass) قبلی کمیسیون حمل و نقل تورنتو بسیار پرطرفدار بوده و در میان تمام گروه های مشتریان از نرخ پذیرش بالایی برخوردار بوده است، در حالی که ۵۰ (درصد) از مسافران تا اواخر ۲۰۱۵ از بلیط های متروپس (Metropass) استفاده می کرده اند.» «در سال ۲۰۱۷ متروپَس به بلیط های ماهانه پرستو تبدیل شد و پس از پیاده سازی طرح جابجایی دوساعته در سال ۲۰۱۸ تعداد استفاده کنندگان از بلیط های ماهانه دچار کاهش قابل ملاحظه ای شد.»

در حال حاضر مسافران بزرگسال برای بهره مند شدن از مزایای بلیط ماهانه باید ۴۸ سفر در ماه انجام دهند و مسافرانی که دانش آموز پس از دوره راهنمایی هستند نیز برای محقق شدن مزایای بلیط ماهانه باید ۴۰ سفر انجام داده باشند.

در حال حاضر بلیط ماهانه برای بزرگسالان ۱۵۶ دلار و برای دانش آموزان پس از دوره راهنمایی ۱۲۸.۱۵ دلار است.

در این گزارش نوشته شده است که «طرح [سقف کرایه] بسیار منصفانه تر و مقرون به صرفه تر از مدل کرایه قبلی است زیرا شرط فعلی لزوم پیش پرداخت کل مبلغ بلیط توسط مسافران را حذف می کند.» «طرح [جدید] انعطاف پذیری لازم برای پیاده سازی تدریجی سقف کرایه ها در سطوح مختلف برای گروه های مختلف مشتریان را برای کمیسیون حمل و نقل تورنتو فراهم می کند و در عین حال به حفظ ثبات مالی درون سازمان حمل و نقل کمک می کند.»

در حالی که ستاد حمل و نقل گفت که تاثیر مالی یک سیستم سقف کرایه بسته به پارامترها «به میزان قابل ملاحظه ای متفاوت» خواهد بود اما اجرای سقف کرایه براساس نرخ فعلی تعداد سفر لازم برای «سر به سر شدن» هر یک از گروه های مسافران به ۱۷ میلیون دلار کاهش درآمد سالیانه براساس نرخ مسافرت پیش از پاندمی منجر خواهد شد.

تا ماه دسامبر تصور می شد که نرخ مسافرت حمل ونقل تورنتو برابر با تقریبا ۵۰ درصد نرخ پیش از پاندمی باشد.

ستاد کمیسیون حمل و نقل تورنتو علاوه بر این توصیه می کند که هئیت مدیره تخفیف کرایه برای سالمندان و نوجوانان را تقویت کند تا با برنامه بلیط کرایه شهرداری (Fair Pass program) که هدف آن کاهش هزینه کرایه TTC برای شهروندان کم درآمد است، هماهنگ باشد. 

ستاد حمل و نقل گفت برآورد کسر درآمد ناشی از هماهنگ کردن کرایه حمل و نقل با طرح شهرداری براساس نرخ مسافرت پیش از پاندمی ۷ میلیون دلار است. 

این گزارش هفته آینده برای هیئت مدیره حمل و نقل تورنتو ارائه خواهد شد و گزارش نهایی در مورد سیاست پنج ساله کرایه نیز در ماه می برای تایید در اختیار هئیت مدیره قرار خواهد گرفت.

تی تی سی  متروپس    کارتهای پرستو متروپس   تی تی سی  کارتهای پرستو متروپس   تی تی سی    کارتهای پرستو متروپس    تی تی سی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا