جدیدترین اخبارجهان

ایلان ماسک قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را فسخ کرد، توییتر گفت اقدام قانونی می کند

توییتر پس از انصراف ایلان ماسک از قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت گفت اقدامی قانونی انجام میدهد

ایلان ماسک قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را فسخ کرد، توییتر گفت اقدام قانونی می کند

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا و ثروتمندترین فرد جهان روز جمعه گفت که قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر را فسخ می کند زیرا شرکت رسانه اجتماعی توییتر چندین مفاد توافقنامه ادغام را نقض کرده است.

برت تیلور (Bret Taylor) رئیس هیئت مدیره توییتر در پلتفرم میکروبلاگینگ توییتر گفت که هیئت مدیره قصد دارد اقدامات قانونی را برای اجرای توافقنامه ادغام دنبال کند.

تیلور نوشت «هیئت مدیره توییتر متعهد است که معامله را بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک منعقد کند.»

ایلان ماسک قرارداد خرید 44 میلیارد دلاری توییتر را فسخ کرد، توییتر گفت اقدام قانونی می کند
ایلان ماسک قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را فسخ کرد، توییتر گفت اقدام قانونی می کند

وکلای ماسک در دادخواست ارائه شده به دادگاه گفتند توییتر به درخواست‌های متعدد برای ارائه اطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی یا هرزنامه در این پلتفرم پاسخ نداده یا از پاسخگویی خودداری کرده، که از لحاظ عملکرد تجاری شرکت دارای اهمیت بنیادین است.

در این دادخواست آمده است «توئیتر چندین مورد از مفاد این توافقنامه را نقض کرده و به نظر می‌رسد که این شرکت اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده‌ای را ارائه کرده که آقای ماسک توافق‌نامه ادغام را بر اساس آن اطلاعات امضا کرده است.»

ماسک همچنین گفت که یکی دیگر از دلایل خروج از قرارداد خرید توییتر این است که این شرکت مدیران عالی رتبه و یک سوم تیم جذب استعداد توسط توییتر را اخراج کرده است که این امر تعهد توئیتر در ارتباط با «حفظ نسبتا کامل اجزای تشکیل دهنده سازمان کسب و کار فعلی توییتر» را نقض می‌کند.

سهام توییتر در معاملات طولانی مدت ۶ درصد کاهش یافت و به ۳۴.۵۸ دلار رسید. این رقم ۳۶ درصد کمتر از مبلغ ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهمی است که ماسک برای خرید توییتر در ماه اپریل موافقت کرده بود.

پس از اینکه ایلان ماسک در اوایل اپریل بخشی از سهام توییتر را خرید، قیمت سهام این شرکت افزایش یافت و و از این شرکت در برابر موج فروش زیر قیمت در بازار سهام که باعث سقوط ارزش سهام سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شد، محافظت کرد.

اما پس از اینکه ماسک در ۲۵ اپریل با خرید توییتر موافقت کرد، سهام این شرکت در عرض چند روز شروع به کاهش کرد زیرا سرمایه گذاران حدس می زدند که ماسک ممکن است از این معامله خارج شود. توییتر با سقوط خود پس از زنگ پایان معاملات روز جمعه، به پایین ترین سطح خود از ماه مارس تاکنون رسید.

طبق این قرارداد ماسک در صورتی که به دلایلی مانند عدم موفقیت در تامین سرمایه یا ممانعت از سوی نهادهای نظارت قانونی نتواند معامله را به نتیجه برساند باید ۱ میلیارد دلار خسارت فسخ معامله بپردازد. با این حال، اگر ماسک به تنهایی معامله را فسخ کند، هزینه فسخ اعمال نخواهد شد.

تصمیم ماسک احتمالا منجر به یک کشمکش حقوقی طولانی مدت بین این میلیاردر و شرکت ۱۶ ساله توییتر مستقر در سانفرانسیسکو خواهد شد.

دنیل آیوز (Daniel Ives) تحلیلگر وِدبوش (Wedbush) گفت که ارائه دادخواست توسط ماسک برای توییتر دردسرساز است.

او در یادداشتی به مشتریان نوشت «این یک سناریوی فاجعه‌بار برای توییتر و هیئت‌مدیره آن است، زیرا اکنون این شرکت در یک نبرد طولانی دادگاه به جنگ ایلان ماسک خواهد رفت تا معامله و/یا حداقل هزینه فسخ یک میلیارد دلاری را زنده کند.»

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا