ایرانجدیدترین اخبارجهان

ممنوعیت صدور ویزای امریکا برای مردانی که سربازی اجباری خود را در سپاه پاسداران گذرانده اند لغو شد

امریکا ممنوعیت صدور ویزا برای کسانی که خدمت سربازی خود را در سپاه پاسداران گذرانده اند، لغو کرد

لغو ممنوعیت صدور ویزا امریکا برای مردانی که سربازی اجباری خود را در سپاه پاسداران گذرانده اند

ایالات متحده ممنوعیت صدور ویزای آمریکا برای مردان ایرانی که خدمت سربازی خود را در سپاه پاسداران گذرانده‌اند، لغو کرد. وزیر خارجه و وزیر امنیت داخلی و دادستان کل ایالات متحده به سازمان گمرک و محافظت از مرزهای آمریکا اجازه دادند در شرایطی که این دسته از ایرانیان تهدیدی علیه امنیت ملی ایالات متحده محسوب نمی شوند، برای آنها ویزای ورود به خاک امریکا را صادر کنند.

 چندی پیش در فوریه امسال (بهمن ۱۴۰۰) گروهی از ایرانیان با برگزاری تجمعی در مقابل کاخ سفید خواستار تجدیدنظر در ممنوعیت صدور ویزای ایالات متحده آمریکا برای مردانی شدند که سربازی اجباری خود را در سپاه پاسداران گذرانده اند.

گروهی که در تجمع شرکت داشتند خود را نماینده قشر وسیعی از ایرانیان معرفی می‌کردند که به علت ممنوعیت صدور ویزا برای این دسته از مردان از خانواده‌هایشان دور مانده اند. شعار شرکت کنندگان در این تجمع این بود که «خانواده را کنار هم نگه‌ دارید.»

افراد معترض به منع صدور ویزا برای کسانی که در سپاه پاسداران به سربازی رفته اند می گویند که دوران خدمت سربازی در ایران اجباری است و امکان تعیین محل خدمت توسط خود سربازان وجود ندارد و چون این خدمت اجباری است بنابراین افرادی که در سپاه خدمت سربازی را گذرانده اند نباید در ردیف اعضای رسمی سپاه درنظر گرفته شوند.

در ماه مارس نیز علیرضا قربانی خواننده ایرانی به دلیل عدم صدور ویزای ورود به امریکا موفق نشد کنسرت نوروزی خود را در این کشور برگزار کند. شورای ملی ایرانیان امریکا (نایاک) در پی عدم صدور ویزای ورود به امریکا برای علیرضا قربانی در ماه مارس در نامه ای به مقام های امرکایی نسبت به نحوه برخورد با این خواننده ایرانی اعتراض کرد.

لغو ممنوعیت صدور ویزا امریکا برای مردانی که سربازی اجباری خود را در سپاه پاسداران گذرانده اند
لغو ممنوعیت صدور ویزا امریکا برای مردانی که سربازی اجباری را در سپاه پاسداران گذراندند

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا