جدیدترین اخبارجهان

مدافعان اوکراینی برای اجتناب از محاصره توسط نظامیان روسی از شهر سوورودونتسک عقب نشینی می کنند

روس‌ها در حال محاصره شهرهای شرق اوکراین هستند، مدافعان اوکراین برای خروج از سوورودونتسک آماده می‌شوند

مدافعان اوکراینی برای اجتناب از محاصره توسط نظامیان روسی از شهر سوورودونتسک عقب نشینی می کنند

فرماندار منطقه لوهانسک روز جمعه گفت که نیروهای اوکراینی قرار بود پس از هفته ها بمباران شدید و درگیری‌های خیابانی از شهر استراتژیک شرقی سوورودونتسک عقب نشینی کنند، زیرا پیشروی های روسیه نگرانی از قطع ارتباط و محاصره نیروهای اوکراینی را افزایش داده است.

مقامات اوکراینی گفتند که نیروهای روسی به طور کامل یک شهر در جنوب لیسیچانسک را اشغال کردند که در آن سوی رودخانه سورسکی دونتس قرار دارد. مسکو مدعی شد که حدود ۲،۰۰۰ سرباز اوکراینی را در این منطقه محاصره کرده است.

به نظر می‌رسد که پیشرفت‌های روسیه کرملین را به کنترل کامل استان لوهانسک که یکی از اهداف جنگی اعلام‌شده مسکو است نزدیک‌تر کرده و زمینه تبدیل شدن لیسیچانسک به شهر اصلی خط مقدم در این جبهه را فراهم می کند.

نیروهای اوکراینی هفته‌ها در برابر یورش به سورودونتسک ایستادگی کرده بودند و تلاش می‌کردند تا نیروهای روسی را از طریق جنگ فرسایشی خسته کنند و برای رسیدن تسلیحات سنگین از غرب زمان بخرند.

سرهی گایدای (Serhiy Gaidai) فرماندار لوهانسک گفت که سربازان در سورودونتسک باید این منطقه را ترک کنند و قبلاً دستور انتقال به مواضع جدید را دریافت کرده اند.

گایدای در تلویزیون اوکراین گفت «باقی ماندن صرفا بخاطر ایستادن در مواضعی که قبلا در طول چند ماه گذشته متلاشی شده اند، منطقی نیست.»

امروز جمعه چهار ماه از زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، ده‌ها هزار نیروی نظامی را به آن سوی مرز اعزام کرد و جنگی را آغاز کرد که منجر به کشته شدن هزاران نظامی و غیرنظامی شد، میلیون‌ها نفر را آواره کرد و شهرها را توسط توپخانه و حملات هوایی روسیه از هم پاشید، می گذرد.

چیزی برای دفاع باقی نمانده است

برخی از شدیدترین درگیری ها در سورودونتسک رخ داده، جایی که نبردهای خیابانی به مدت یک ماه ادامه داشته است و روسیه به سختی توانست قلمرو بیشتری را اشغال کند.

الکساندر موزیینکو یک تحلیلگر نظامی مستقر در کی‌یف گفت «نیروهای ما مجبور شدند منطقه را ترک کنند و یک عقب نشینی تاکتیکی انجام دهند زیرا اساساً چیزی برای دفاع در آنجا باقی نمانده بود. شهری در آنجا باقی نمانده بود و ثانیاً ما نمی توانستیم اجازه دهیم که نیروهای ما محاصره شوند.»

محاصره مقاومت اوکراینی ها    محاصره مقاومت اوکراینی ها  محاصره مقاومت اوکراینی ها    درگیری‌های خیابانی    درگیری‌های خیابانی 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا