جدیدترین اخبارجهان

ایران اعلام کرد مذاکره مستقیم با ایالات متحده آمریکا را بررسی می کند

آمریکا در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه ایران آمادگی خود برای ملاقات مستقیم با ایران در مورد مسئله هسته ای و سایر مسائل را تکرار کرد

ایران اعلام کرد مذاکره مستقیم با ایالات متحده آمریکا را بررسی می کند

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه پس از اینکه وزیر امور خارجه ایران گفت که تهران گفتگوی مستقیم با ایالات متحده را بررسی می کند اما هنوز در این مورد تصمیم نگرفته است مجددا آمادگی خود برای ملاقات مستقیم با مقامات ایرانی به منظور بحث در مورد توافق هسته ای و سایر مسائل را تکرار کرد.

ایران اعلام کرد مذاکره مستقیم با ایالات متحده آمریکا را بررسی می کند
آمریکا آماده مذاکره مستقیم با ایران

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت «ما برای ملاقات مستقیم آماده هستیم. ما در مورد اینکه تعامل مستقیم با ایران در مورد مذاکرات برجام (JCPOA) و سایر مسائل بسیار سازنده تر خواهد بود موضع خود را پیوسته حفظ کرده ایم.»

ایران_تا به حال از رویارویی مستقیم با ایالات متحده آمریکا در وین برای گفتگو در مورد از سرگیری رعایت توافق هسته ای ۲۰۱۵ {که به طور رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (Joint Comprehensive Plan of Action) نامیده می‌شود} توسط طرفین خودداری کرده است.

ند پرایس علاوه بر این گفت که ایالات متحده آزادی چهار شهروند امریکایی توسط_ایران را شرط دستیابی به توافق در مورد احیای برجام قرار نداده و اضافه کرد که دستیابی به چنین توافقی «در بهترین حالت یک پیشنهاد غیرقطعی» است.

شهروندان ایرانی-امریکایی که شهروندی آنها در ایالات متحده توسط تهران به رسمیت شناخته نمی‌شود اغلب بازیچه بین این دو کشور قرار می گیرند که اکنون نیز در مورد احیای پیمان از هم گسیخته ۲۰۱۵ که براساس آن ایران برنامه هسته ای خود را در ازای تعلیق تحریم ها محدود کرده بود با یکدیگر اختلاف دارند.

چهار شهروند امریکایی شامل سیامک نمازی تاجر ۵۰ ساله ایرانی-امریکایی و پدر او باقر نمازی ۸۵ ساله، هر دو به جرم «همکاری با دولت متخاصم آمریکا» در ایران محکوم شده اند.

طبق اعلام وکیل سیامک نمازی او همچنان در زندان است در حالی که پدرش به دلایل پزشکی در سال ۲۰۱۸ آزاد شد بدون اینکه قادر به ترک کشور باشد.

دو شهروند دیگر ایالات متحده شامل مراد طاهباز حامی محیط زیست که ۶۶ سال دارد و یک تاجر به نام عماد شرقی ۵۷ ساله می‌باشند.

ند پرایس گفت «ما می خواهیم که این امریکایی ها هر چه سریعتر بازگردانده شوند.» «به نفع اهداف ما نیست-به نفع اهداف آنها نخواهد بود- که سرنوشت این افراد را به پیشنهادی گره بزنند که در بهترین حالت غیرقطعی است.»

سخنگوی وزیر امور خارجه      سخنگوی وزیر امور خارجه        سخنگوی وزیر امور خارجه      

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا