جدیدترین اخبارجهان

آمریکا ۱۲ پهپاد تهاجمی حوثی ها و ۵ موشک را سرنگون کرد

جت اسرائیل پهپاد عازم ایلات را سرنگون کرد

آمریکا ۱۲ پهپاد تهاجمی حوثی ها و ۵ موشک را سرنگون کرد

جنگنده ها و جت های آمریکایی موشک های گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی را بر فراز دریای سرخ در مدت ۱۰ ساعت رهگیری کردند. اسرائیل پهپادی را در سواحل دهاب مصر سرنگون کرد. هیچ آسیبی گزارش نشده است.

آمریکا 12 پهپاد تهاجمی حوثی ها و 5 موشک را سرنگون کرد
آمریکا ۱۲ پهپاد تهاجمی حوثی ها و ۵ موشک را سرنگون کرد

ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که ۱۲ پهپاد تهاجمی و ۵ موشک شلیک شده توسط حوثی های مورد حمایت جمهوری اسلامی را سرنگون کرده است، زیرا ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک جنگنده با موفقیت یک هدف هوایی متخاصم را سرنگون کرده است گمان می رود یک پهپاد پرتاب شده از یمن بر فراز دریای سرخ به سمت اسرائیل باشد. 

در بیانیه ای، سنتکام آمریکا اعلام کرد که ناوشکن یو اس اس لابون، یک ناوشکن موشک هدایت شونده، و جت های جنگنده F-18 از گروه حمله ناو آیزنهاور در تلاش برای سرنگونی ۱۲ پهپاد تهاجمی یک طرفه، سه موشک بالستیک ضد کشتی، مشارکت داشته اند. و دو موشک کروز حمله زمینی در جنوب دریای سرخ که توسط حوثی ها در مدت ۱۰ ساعت شلیک شد.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که هیچ خسارتی به کشتی‌ها در منطقه وارد نشده است و یا جراحتی گزارش نشده است.

لابون در جنوب دریای سرخ به عنوان بخشی از ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای محافظت از خطوط کشتیرانی در برابر حمله حوثی ها در تنگه کلیدی باب المندب قرار دارد.

این اطلاعیه ایالات متحده اندکی پس از آن منتشر شد که نیروهای دفاعی اسرائیل بیانیه کوتاهی در مورد سرنگونی یک هدف هوایی متخاصم صادر کردند که ارتش اعلام کرد در حال حرکت به سمت اسرائیل بود و افزود که کنترل ترافیک هوایی نیروی هوایی ارتش این دستگاه را در طول حادثه تحت نظر داشت.

آمریکا 12 پهپاد تهاجمی حوثی ها و 5 موشک را سرنگون کرد
آمریکا ۱۲ پهپاد تهاجمی حوثی ها و ۵ موشک را سرنگون کرد

حوثی‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی در یمن مدعی شدند که برای همبستگی با نوار غزه، جایی که اسرائیل با تروریست‌های حماس می‌جنگد، چندین پهپاد به سمت جنوبی‌ترین شهر ایلات اسرائیل شلیک کرده‌اند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی، دریابان دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که حملات حوثی ها به اسرائیل اقدامات تروریستی است. وی افزود این اقدامی است که بر اساس دستورالعمل های جمهوری اسلامی انجام می شود.

ارتش اسرائیل فیلمی را منتشر کرد که نشان می‌دهد این رهگیری در سواحل شبه جزیره سینا مصر رخ داده است. شاهدان به نقل از رسانه های مصری گفتند که دیدند چیزی در خلیج عقبه افتاده است.

تلویزیون القاهره نیوز، که با اطلاعات دولتی ارتباط دارد، گزارش داد که صدای انفجارها در حدود دو کیلومتری شهر ساحلی ذهاب مصر، که در حدود ۱۲۵ کیلومتری (۷۵ مایلی) جنوب ایلات قرار دارد، شنیده شد.

یک شاهد عینی به خبرگزاری فرانسه گفت صدای انفجار مهیبی را شنیدیم که از سمت دریا می‌آمد و سپس شیء عجیبی را دیدیم که در آب افتاد. تلفات یا خسارات احتمالی گزارش نشده است. به نظر می رسد تصاویر منتشر شده توسط شبکه خبری سعودی العربیه رهگیری هوایی بر فراز دریای سرخ را نشان می دهد.

آمریکا 12 پهپاد تهاجمی حوثی ها و 5 موشک را سرنگون کرد
آمریکا ۱۲ پهپاد تهاجمی حوثی ها و ۵ موشک را سرنگون کرد

حوثی‌ها روز سه‌شنبه نیز مدعی حمله موشکی به یک کشتی در دریای سرخ شدند. این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات هدف‌گیری علیه یک کشتی تجاری را که آنها آن را MSC UNITED می‌شناسند، انجام داده و چندین پهپاد علیه اهداف نظامی در جنوب اسرائیل پرتاب کرده است. حوثی‌های یمن از زمان آغاز جنگ با حماس، حملات موشکی و پهپادی را به سمت اسرائیل انجام داده‌اند.

اکثر آنها نتوانسته اند به اهداف خود برسند و بسیاری از آنها رهگیری شده اند.

در اواخر اکتبر، شش نفر در مصر بر اثر سقوط دو پهپاد در تابا، که در مرز اسرائیل است، زخمی شدند. نیروی هوایی مصر در اوایل ماه جاری یک پهپاد را که بر فراز آب های سرزمینی مصر کشف شده بود، در نزدیکی دهاب نیز سرنگون کرد، هرچند یک منبع امنیتی گفت که منشأ این پهپاد ناشناخته است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا