انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

قربانیان حادثه حمله خودرو باانگیزه احتمالی نفرت نژادی در لندن، انتاریو شناسایی شدند

قربانیان حادثه حمله خودرو باانگیزه احتمالی نفرت نژادی در لندن، انتاریو شناسایی شدند

قربانیان حادثه حمله خودرو باانگیزه احتمالی نفرت نژادی در لندن، انتاریو شناسایی شدند

چهار نفر از اعضای کشته‌شده یک خانواده در اثر برخورد یک خودرو در لندن انتاریو در آنچه پلیس حمله هدف‌گیری شده به خاطر مسلمان بودن آنها خواند، شناسایی شدند. قربانیان حادثه حمله خودرو باانگیزه احتمالی نفرت نژادی در لندن، انتاریو شناسایی شدند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

بیانیه‌ای که توسط سخنگوی خانواده در رسانه‌ها منتشر شد نام و هویت افراد درگذشته را سلمان افضل (Salman Afzaal)، همسرش مدیحا (Madiha) دخترشان یومنا (Yumna) و مادر سلمان اعلام کرد.

فائز افضل ۹ ساله (Fayez Afzaal)، از این حمله جان به دربرد. در بیانیه آمده است که «او در مسیر بهبود از جراحت‌های جدی قرار دارد.»

ناتانیل ولتمن (Nathaniel Veltman) مرد ۲۰ ساله اهل لندن به چهار قتل درجه اول و یک اقدام به قتل در ارتباط با حمله روز یکشنبه متهم شده است.

پلیس ولتمن را متهم کرد که او راننده یک خودرو وانت بوده است که از جدول پیاده‌رو خیابان عبور کرده و با این خانواده که آنجا در حال پیاده‌روی بوده‌اند، تصادف کرده است.

پلیس روز دوشنبه گفت که آنها هیچ نوع ارتباطی بین ولتمن و خانواده افضل، یا هرگونه روابطی بین متهم و گروه‌های نفرت سازمان‌یافته شناسایی نکرده‌اند.

مراسم یادبودی برای افضل‌ها برنامه‌ریزی‌شده که قرار است شب سه‌شنبه در مسجد مسلمانان لندن که قبلاً این خانواده در آنجا حضور می‌یافتند برگزار شود؛ در این مراسم فاصله‌گذاری اجتماعی مطابق مقررات پاندمی کووید-۱۹ رعایت خواهد شد.

نخست‌وزیر جاستین ترودو در میان حاضران خواهد بود.

دوشنبه‌شب ده‌ها نفر برای دعا خواندن و ادای احترام به این خانواده از صحنه تصادف بازدید کردند و بسیاری نیز به یاد آنها گل و عروسک‌های خرسی درصحنه تصادف گذاشتند.

اِد هولدر (Ed Holder) شهردار لندن روز سه‌شنبه گفت که شهر لندن از جامعه مسلمانان خود در سوگواری آنها حمایت می‌کند.

هولدر گفت «آدم همیشه تصور می کند که چنین وقایعی جای دیگری اتفاق می‌افتند.» «این زمانه‌ای است که ما معصومیت خود را دست داده‌ایم.» 

 

خانواده افضل به‌طورجدی از همه خواستند که «علیه نفرت بایستند

 

بیانیه صادرشده توسط خانواده افضل از همه افراد، از سیاستمداران گرفته تا عموم مردم، خواستند که به نفع جامعه خود «علیه نفرت و اسلام‌هراسی بایستند.»

در این بیانیه آمده است «ما باید درک کنیم که نابود کردن یک خانواده به شیوه‌ای این‌چنین وحشیانه و هولناک اقدامی است که لازم است همگی ما در مقابل آن بایستیم.»

حمله روز دوشنبه در سراسر کانادا و جهان توسط سیاستمداران از جمله توسط نخست‌وزیر پاکستان عمران خان که آن را نشانه افزایش اسلام هراسی در غرب دانست، محکوم شد. دوستان این خانواده می‌گویند که افضل‌ها در میان جامعه مسلمان پاکستانی در لندن کاملاً شناخته‌شده بودند.

سامر مجذوب، ریاست انجمن مسلمانان کانادا روز سه‌شنبه گفت که این حمله باید تروریسم داخلی محسوب شود.

مجذوب گفت «ما باید آن را درست بنامیم تا بتوانیم به آن رسیدگی کنیم.»

«مردم بی‌گناه صرفاً به خاطر هویت خود کشته‌شده‌اند و ما هنوز در نامیدن آن طبق آنچه هست تردید داریم.»

مجذوب گفت که از زمان تیراندازی مرگبار سال ۲۰۱۷ در مسجد شهر کبک شاهد پیشرفت‌هایی در مبارزه با اسلام هراسی بوده است، اما این مبارزات بیشتر از آنکه شامل اقداماتی باشد در قالب کلمات بوده است.

مجذوب گفت «من انکار نمی‌کنم که پیشرفت‌هایی در مبارزه با نفرت و بیگانه هراسی داشته‌ایم، دست‌کم از جنبه شعار دادن، اما تاکنون شاهد … سیاست‌هایی برای رسیدگی و برطرف ساختن [به آن] نبوده‌ایم.»

 

قربانیان حادثه حمله خودرو باانگیزه احتمالی نفرت نژادی در لندن، انتاریو شناسایی شدند
قربانیان حادثه حمله خودرو باانگیزه احتمالی نفرت نژادی در لندن، انتاریو شناسایی شدند

 

 

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا