جدیدترین اخبارجهان

جمهوری اسلامی باید به خاطر حمایت از تروریسم پاسخگو باشد

جمهوری اسلامی از حماس تروریستی، حزب الله و حوثی ها حمایت می‌کند و روسیه را برای مبارزه با اوکراین مسلح می‌کند

جمهوری اسلامی باید به خاطر حمایت از تروریسم پاسخگو باشد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کنگره این موضوع را مطرح کرد که چرا ایالات متحده باید به اقدامات خود برای مهار تجاوز جمهوری اسلامی ادامه دهد. در اواخر ژانویه، ستیزه جویان مورد حمایت تهران در حمله ای در اردن سه سرباز آمریکایی را کشتند و ده ها تن دیگر را زخمی کردند.

جمهوری اسلامی باید به خاطر حمایت از تروریسم پاسخگو باشد
جمهوری اسلامی باید به خاطر حمایت از تروریسم پاسخگو باشد

همانطور که جمهوری اسلامی و شرکای آن به آزمایش قدرت و عزم آمریکا ادامه می دهند، ما باید در مقابل تجاوزات آنها به گونه ای بایستیم که از منافع ما محافظت کند، با تروریسم مبارزه کند و از درگیری بیشتر در خاورمیانه جلوگیری کند. برای رویارویی با این خطر فزاینده، کاملا ضروری است که تحریم‌های خود را علیه جمهوری اسلامی تقویت کنیم و همچنان مایل به استفاده از نیروی نظامی باشیم.

دامنه خطرناک اقدامات جمهوری اسلامی در سراسر خاورمیانه گسترده است. گروه نیابتی آن، حزب‌الله، در مرز شمالی اسرائیل ظاهر می‌شود، در حالی که شبه‌نظامیان مورد حمایت تهران در سوریه و عراق بیش از ۱۷۰ حمله به نیروهای ارتش آمریکا و متحدان ما در چند ماه گذشته انجام داده‌اند.

جمهوری اسلامی به شورشیان حوثی در یمن که از موشک های آنها برای حمله به پرسنل نظامی آمریکایی و کشتی های بین المللی در منطقه دریای سرخ استفاده کرده اند، مستقیماً کمک می کند. شورشیان حوثی با حمایت تهران، مناطقی از یمن را با بربریت ظالمانه اداره می‌کنند، از جمله اخیراً بیش از ده‌ها نفر را به دلیل تمایلات جنسی به اعدام محکوم کرده است.

در تمام این مدت، جمهوری اسلامی به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه داده است و صدها موشک بالستیک برای روسیه ارسال کرده است تا علیه اوکراین استفاده کند. در حالی که ما باید در واکنش خود استراتژیک و هدفمند باشیم، نباید هیچ گونه ابهام اخلاقی در مورد حمایت لجام گسیخته رژیم ایران از خشن ترین، وحشی ترین و سرکوبگرترین بازیگران در صحنه جهانی وجود داشته باشد.

جمهوری اسلامی باید به خاطر حمایت از تروریسم پاسخگو باشد
جمهوری اسلامی باید به خاطر حمایت از تروریسم پاسخگو باشد

دولت بایدن به درستی به شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی و شورشیان حوثی پاسخ داده است و در صورت حمله به آمریکایی‌ها از نیروی نظامی به شیوه‌ای سنجیده و هدفمند استفاده می‌کند. این حملات تلافی جویانه که به صورت استراتژیک مستقر شده اند، ابزار مهمی برای دفاع از منافع ما و حفاظت از کشتی ها و پرسنل آمریکایی است.

کار ما با متحدانمان برای رهگیری حملات حوثی ها و دیگران نیز همینطور است. با امتناع از بی پاسخ ماندن این حملات، نشان می‌دهیم که کشورمان با قدرت در برابر ترور و تجاوز می‌ایستد و جمهوری اسلامی را از اقداماتی که می‌تواند منجر به جنگ گسترده‌تر شود، باز می‌دارد.

علاوه بر استفاده از زور، ما همچنین می‌توانیم رژیم ایران را از طریق اعمال تحریم‌های قوی هدف قرار داده و مهار کنیم. این مستلزم آن است که برای اجرای تحریم‌هایی که تهران را از میلیاردها دلار درآمد نفتی محروم می‌کند، تلاش بیشتری انجام دهیم، درآمدی که آنها برای تأمین مالی شبکه تروریستی خود استفاده می‌کنند.

به ویژه، ما باید از ابزارهای بیشتر و بهتری برای ردیابی کشتی هایی استفاده کنیم که با حمل نفت جمهوری اسلامی از تحریم ها فرار می کنند و اطمینان حاصل کنیم که شرکای ما در منطقه به این اطلاعات حیاتی دسترسی سریع دارند. قانون دو حزبی که من معرفی کردم به ما کمک می‌کند با تسهیل ردیابی کشتی‌های حامل نفت جمهوری اسلامی و همچنین به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر با شرکای منطقه‌ای خود، به این مسئله رسیدگی کنیم تا بتوانند به سرعت نفت جمهوری اسلامی را که در کشتی‌های بنادرشان نگهداری می‌شود، توقیف کنند.

جمهوری اسلامی باید به خاطر حمایت از تروریسم پاسخگو باشد
جمهوری اسلامی باید به خاطر حمایت از تروریسم پاسخگو باشد

من همچنین یک لایحه دو حزبی ارائه کرده‌ام که تحریم‌هایی را علیه بازیگران بدی که سعی می‌کنند با خرید غیرقانونی نفت از رژیم ایران، تلاش‌های اجرایی ما را بر هم بزنند، و به ایجاد درآمد برای رژیم کمک کند که سپس از آنها برای تامین مالی نیروهای نیابتی تروریست‌اش استفاده می‌کند، اعمال کند.

اگر اعضای هر دو حزب در کنگره در مورد ایستادگی در برابر جمهوری اسلامی جدی هستند، پس باید هر دو لایحه برای تقویت تحریم‌های ما علیه رژیم ایران را اتخاذ کرده و تصویب کنند و این قانون را در اسرع وقت به میز رئیس‌جمهور ارسال کنند.

و علاوه بر اقدام کنگره، دولت بایدن و شرکت های خصوصی باید منابع تحقیقاتی بیشتری را برای دستگیری فراریان تحریم اختصاص دهند. هیچ دلیلی برای تأخیر وجود ندارد هر دلار درآمدی که می توانیم از رژیم ایران دریغ کنیم، یک دلار کمتر است که آنها می توانند برای توسعه برنامه هسته ای خود و حمایت از تروریست هایی که به سربازان آمریکایی حمله می کنند، استفاده کنند.

آمریکا باید همچنان به خطری که جمهوری اسلامی نشان می‌دهد آگاه باشد و نشان دهد که ایالات متحده در برابر تجاوز رژیم ایران تزلزل نخواهد کرد. از طریق استفاده هدفمند از نیروی نظامی و اجرای تحریم‌های قوی، می‌توانیم توانایی تهران برای هدف قرار دادن نیروهای نظامی خود را محدود کنیم و نشان دهیم که آمریکایی‌ها همیشه در مبارزه ما با تروریسم قوی خواهند بود.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا