جدیدترین اخبارجهان

G7 آماده تحریم جمهوری اسلامی به دلیل انتقال موشک به روسیه است

G7 به جمهوری اسلامی هشدار داد که موشک‌های بالستیک به روسیه ارسال نکند

G7 آماده تحریم جمهوری اسلامی به دلیل انتقال موشک به روسیه است

G7 بیانیه مشترک صادر کرد و هشدار داد که اگر جمهوری اسلامی به ارسال موشک های بالستیک به روسیه برای استفاده در تلاش‌های جنگی خود علیه اوکراین ادامه دهد، پاسخ جامعه بین المللی شامل اقدامات جدید و قابل توجه علیه جمهوری اسلامی خواهد بود.

G7 آماده تحریم جمهوری اسلامی به دلیل انتقال موشک به روسیه است
G7 آماده تحریم جمهوری اسلامی به دلیل انتقال موشک به روسیه است

در بیانیه G7 آمده است ما به شدت نگران گزارش‌هایی هستیم که جمهوری اسلامی در حال بررسی انتقال موشک‌های بالستیک و فناوری مرتبط به روسیه پس از تأمین پهپادهای مسکو است که در حملات بی‌امان علیه مردم غیرنظامی در اوکراین استفاده می‌شوند. اگر جمهوری اسلامی به ارائه موشک‌های بالستیک یا فناوری‌های مرتبط به روسیه ادامه دهد، آماده پاسخگویی سریع و هماهنگ از جمله اقدامات جدید و مهم علیه تهران هستیم.

یک مقام ارشد دولت بایدن گفت که ایالات متحده و متحدانش در این مورد با یک صدا صحبت می‌کنند و روشن می‌کنند که هزینه‌ها برای جمهوری اسلامی بیشتر از منافع آن خواهد بود.

این مقام گفت، یکی از گزینه هایی که به عنوان ابزاری برای پاسخ به آن بحث شده است، پایان دادن به پروازهای شرکت هواپیمایی دولتی ایران ایر به اروپا است. این مقام گفت نکته این است که این کار طبق روال معمول نیست.

این مقام در پاسخ به این سوال که آیا مقامات جمهوری اسلامی با این ایرلاین پرواز می کنند یا اینکه فقط شهروندان ایرانی هستند که با ایران ایر پرواز می کنند، پاسخی ارائه نکرد.

نگرانی فزاینده در مورد پیشبرد این حمایت نظامی بیشتر از روسیه توسط جمهوری اسلامی در حالی است که روسیه در میدان نبرد شتاب بیشتری گرفته و اوکراین مجبور شده است مهمات را جیره بندی کند.

G7 آماده تحریم جمهوری اسلامی به دلیل انتقال موشک به روسیه است
G7 آماده تحریم جمهوری اسلامی به دلیل انتقال موشک به روسیه است

بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری ایالات متحده به اوکراین در میان مقاومت جمهوری خواهان در برابر بودجه اضافی در مجلس نمایندگان متوقف شده است.

در اوایل این هفته، بیل برنز، رئیس سیا گفت که بدون کمک اضافی از سوی ایالات متحده، اوکراین احتمالاً در سال ۲۰۲۴ جایگاه خود را از دست خواهد داد.

برنز با اشاره به شهری که اخیرا توسط روسیه تصرف شده است، گفت فکر می‌کنم بدون کمک‌های تکمیلی در سال ۲۰۲۴، تعداد بیشتری از آودیوکاس ها را خواهید دید و به نظر من این یک اشتباه بزرگ و تاریخی برای ایالات متحده خواهد بود.

این مقام ارشد دولت با اشاره به مقاله اخیر رویترز که به نقل از منبع جمهوری اسلامی گفته بود موشک‌های بالستیک قبلاً در اختیار روسیه قرار گرفته بود، گفت به وضوح تلاش‌هایی برای پیشبرد مذاکرات با روسیه وجود دارد.

روسیه چندین سامانه موشکی بالستیک و پشتیبانی موشکی را در یک منطقه آموزشی در داخل ایران برای نمایش در معرض دید هیئت روسی مستقر کرده است و روسیه نیز با کمک جمهوری اسلامی در حال ساخت تاسیسات تولید پهپاد در این کشور است.

به گفته این مقام، آمریکا و متحدانش هنوز تاییدی مبنی بر انتقال موشک های جمهوری اسلامی از ایران به روسیه ندیده اند. اما ایالات متحده هیچ دلیلی برای این باور ندارد که مذاکرات به طور فعال در حال پیشرفت نیست.

جمهوری اسلامی قبلاً تعداد قابل توجهی پهپاد، بمب های هوایی هدایت شونده و مهمات توپخانه را به روسیه ارائه کرده است.

این مقام گفت روسیه از همه آن تجهیزات برای حمله به اوکراین با تأثیر واقعی استفاده کرده است و این یک گسترش دیگر از سوی جمهوری اسلامی از نظر کمک های بالقوه به روسیه در میدان جنگ خواهد بود.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا