انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

قرنطینه کووید-۱۹ انتاریو به چه معناست؟ پاسخ سئوالات خود را اینجا بخوانید

قوانین این دوره قرنطینه مشابه قوانین قدیم در مناطق خاکستری است

قرنطینه کووید-۱۹ انتاریو به چه معناست؟ پاسخ سئوالات خود را اینجا بخوانید

انتاریو وارد یک تعطیلی یک ماهه استانی شد که در آن رستوران ها بسته خواهند بود و اجتماعات محدودتر می شوند. قرنطینه کووید-۱۹ انتاریو به چه معناست؟ پاسخ سئوالات خود را اینجا بخوانید

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از سی تی وی ؛

رئیس دولت انتاریو، داگ فورد اعلام کرد که در نتیجه افزایش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ و موارد پذیرش شده در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های انتاریو، این استان از مکانیزم “ترمز اضطراری استفاده کرد. قرنطینه کووید-۱۹ انتاریو به چه معناست؟ پاسخ سئوالات خود را اینجا بخوانید

قرنطینه کووید-۱۹ انتاریو به چه معناست؟ پاسخ سئوالات خود را اینجا بخوانید
قرنطینه کووید-۱۹ انتاریو به چه معناست؟ پاسخ سئوالات خود را اینجا بخوانید

نخست وزیر داگ فورد روز جمعه به خبرنگاران گفت، دوستان، در حال حاضر ما در موج سوم کووید-۱۹ هستیم، گونه های ویروس به سرعت در حال انتشار هستند. این یک پاندمی جدید است. ما در حال مبارزه با یک دشمن جدید (ویروس جدید) هستیم.”

تخست وزیر داگ فورد از عبارت “تعطیلی” برای توصیف محدودیت های جدید اضافه کرد، اما این کلمه چه معنی دارد؟ این تعطیلی از چه جهاتی با چارچوب محدودیت های کووید-۱۹ که در حال حاضر در این استان برقرارند تفاوت دارد؟

قوانین این دوره قرنطینه تا حدودی مشابه قوانین قدیمی تر مناطق خاکستری است، که سخت گیرانه ترین مورد در چارچوب کووید-۱۹ استان بودند.

ماه گذشته، این استان تغییراتی در قوانین مناطق خاکستری اعمال کرد که بر مبنای آن پاسیوها اجازه فعالیت داشتند، سالن های پرورش اندام فضای باز مجددا بازگشایی می شدند و خدمات مراقبت شخصی نیز اجازه فعالیت مجدد داشتند.

در طی این قرنطینه جدید اما تمامی آن خدمات مجددا تعطیل خواهند بود. حداکثر تعداد افراد مجاز در تحمعات فضای باز نیز از ده نفر به پنج نفر کاهش می یابد.

تنها تفاوت این است که این قرنطینه در سراسر استان برقرار است و تمامی ۳۴ واحد بهداشت عمومی انتاریو را تحت تاثیر قرار می دهد. قرنطینه کووید-۱۹ انتاریو به چه معناست؟ پاسخ سئوالات خود را اینجا بخوانید

قرنطینه کووید-۱۹ انتاریو به چه معناست؟ پاسخ سئوالات خود را اینجا بخوانید
قرنطینه کووید-۱۹ انتاریو به چه معناست؟ پاسخ سئوالات خود را اینجا بخوانید

این قرنطینه چقدر طول می کشد؟

 

طبق گفته دولت این قرنطینه حداقل یک ماه تا تاریخ سوم ماه می برقرار خواهد بود.

 

آیا مدارس در طی این دوران باز خواهند بود؟

 

انتظار می رود که مدارس و مراکز نگهداری کودکان در طی این تعطیلی چهار هفته ای باز باشند. وزیر آموزش استیون لچه گفت که دولت استانی به طور کامل متعهد به باز نگه داشتن مدارس است و دانش آموزان به مرحله اقدامات پیشگیرانه و کنترل کننده “ارتقا یافته” بازخواهند گشت.

کمپ های روزانه اما بسته خواهند بود.

 

آیا تعطیلات آوریل کماکان برقرار خواهد بود؟

 

انتظار می رود تعطیلات ماه مارس که برای تاریخ ۱۲ آوریل برنامه ریزی شده بود طبق برنامه پیش برود.

 

آیا می توانم به رستوران بروم؟

 

غذاخوری های حضوری (چه در فضای سربسته و چه فضای باز) تعطیل هستند. رستوران ها تنها مجاز به ارائه خدمات بیرون بر و تحویل در محل هستند.

 

آیا می توانم موهایم را کوتاه کنم؟

 

خیر. تمامی خدمات مراقبت شخصی در طول این دوره قرنطینه ممنوع هستند.

 

آیا می توانم به فروشگاه بروم؟

 

فروشگاه های خرده فروشی می توانند با محدودیت های دقیق ظرفیتی به فعالیت خود ادامه دهند.

فروشگاه های ضروری مانند سوپرمارکت ها، داروخانه ها و دیگر مغازه هایی که در وهله اول فروش مواد غذایی دارند می توانند با ۵۰ درصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند، در حالیکه دیگر خرده فروشی ها شامل فروشگاه های بزرگ، تنها با ۲۵ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

هنگام منتظر ماندن در صف برای ورود به فروشگاه مشتریان باید فاصله ۲ متری را با یکدیگر رعایت کنند.

 

آیا سالن های ورزشی در طی قرنطینه باز هستند؟

 

خیر. سالن های ورزشی و کلاس های تناسب اندام فضای باز در طی این دوره از قرنطینه بسته خواهند بود.

 

آیا قوانین در خانه ماندن وجود دارد؟

 

بر طبق تصمیم استان حکمی مبنی بر ماندن در خانه در طی این دوره قرنطینه داده نشده است.

هرچند که ساکنین تشویق شده اند که خانه را جز به دلایل ضروری ترک نکنند. این دلایل شامل خرید غذا، دارو، وقت پزشک، ساپورت افراد آسیب پذیر و ورزش در فضای باز برای افرادی که در یک خانه مشترک زندگی میکنند، می شوند.

 

آیا می توانم دور همی با خانواده ام داشته باشم؟

 

تجمع و دور همی در خانه برای افرادی که در یک خانه مشترک زندگی نمی کنند ممنوع است.

ساکنین می توانند حداکثر تا ۵ نفر در فضای باز تجمع کنند، اما باید توجه داشته باشند که فاصله فیزیکی دو متری باید رعایت شود.

 

آیا می توانم مراسم عروسی یا خاکسپاری برگزار کنم؟

 

مراسمات فضای بسته یا خدمات مذهبی تنها با ۱۵ درصد ظرفیت اجازه برگزاری دارند.

برای مراسم های مذهبی فضای باز از نظر تعداد افراد محدودیتی وجود ندارد اما فضا باید به صورتی باشد که تمامی شرکت کنندگان بتوانند فاصله دو متری از یکدیگر داشته باشند.

 

آیا می توانم سفر درون استانی داشته باشم؟

 

از ساکنین خواسته شده جز برای موارد کاملا ضروری به خارج از منطقه یا استان خود سفر نکنند.

 

چرا شرایط اینگونه است؟

 

این دوره قرنطینه به دلیل افزایش موارد ابتلا به گونه های جدید کووید-۱۹ و رکوردشکنی تعداد موارد پذیرش شده این بیماری در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های استان به اجرا درآمده است.

داده های مدلسازی جدید که در روز پنجشنبه منتظر شد حاکی از آنست که حتی با وجود محدودیت های بیشتر شامل قوانین ماندن در خانه، موارد پذیرش کووید-۱۹ در واحدهای مراقبت های ویژه می تواند تا پایان ماه به ۸۰۰ نفر برسد.

اخبار کانادا      اخبار تورنتو  اخبار کانادا  داگ فورد  اخبار تورنتو  اخبار کانادا  داگ فورد  اخبار کانادا  اخبار تورنتو    اخبار تورنتو  اخبار تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا