انتاریوبریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکاناداکِبِک

برنامه‌ بازگشایی استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک در چه وضعیتی قرار دارد؟

برنامه‌ بازگشایی استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک

برنامه‌ بازگشایی استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک در چه وضعیتی قرار دارد؟

درحالی‌که در کانادا منحنی به روند تسطیح خود ادامه می‌دهد، بسیاری از استان‌ها برنامه‌های گام‌به‌گام خود برای بازگشایی یک روال «نرمال جدید» را منتشر کرده‌اند. برنامه‌ بازگشایی استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک در چه وضعیتی قرار دارد؟

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

از تاریخ اول ماه جون کانادا به متوسط هفت‌روزه ۲،۵۲۴ مورد مثبت کووید-۱۹ در هرروز رسیده که بیش از ۵،۳۹۹ مورد روزانه نسبت به ماه گذشته کاهش داشته است.

چند استان یک نقشه راه طرح کرده‌اند که شامل هدف‌گذاری‌های واکسیناسیون لازم برای رسیدن به مرحله بازگشایی است. با شروع لغو محدودیت‌ها، ساختار جز به جزء نحوه تطابق برنامه‌های بازگشایی استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک با یکدیگر را در اینجا می توانید بررسی کنید.

سایر استان‌ها هدف‌گذاری واکسیناسیون نداشتند، اما برنامه‌های بازگشایی خود را از طریق مراحل و تاریخ‌های برآورد شده طرح‌ریزی کرده‌اند.

 

استان بریتیش کلمبیا

 

بریتیش کلمبیا در مورد بازگشایی یک رویکرد چهار مرحله‌ای دارد که در آن هدف‌گذاری واکسیناسیون بخش کلیدی برنامه است.

این استان در حال حاضر در گام ۱ قرار دارد که در این مرحله هدف‌گذاری واکسیناسیون شامل رسیدن به ۶۰ درصد جمعیت بزرگسال واکسینه حداقل با یک دوز و تعداد یکنواخت موارد ابتلا به کووید-۱۹ و بستری بوده است.

برخی از فعالیت‌های مجاز در این مرحله شامل گردهمایی‌های فضای داخلی و فضای باز، غذاخوری در فضاهای باز با حضور تعداد محدود افراد و برخی از فعالیت‌های ورزشی است.

گام بعدی می‌تواند با رسیدن به هدف‌گذاری ۶۵ درصد واکسیناسیون بزرگسالان با حداقل یک دوز و کاهش تعداد موارد کووید-۱۹ و بستری در بیمارستان از ۱۵ ماه جون آغاز شود.

طبق این مرحله گردهمایی‌های بزرگتر فضای باز، مسافرت‌های تفریحی داخل استان و محدودیت‌های کمتر در مورد ورزش‌های فضای داخلی و فضای باز مجاز خواهد شد.

 

استان انتاریو

 

انتاریو مشابه با بریتیش کلمبیا یک برنامه سه مرحله‌ای برای بازگشایی دارد که این برنامه نیز تاریخ‌های بازگشایی خود را بر اساس هدف‌گذاری‌های واکسیناسیون به‌علاوه تعداد کمتر موارد کووید-۱۹ و بستری در بیمارستان تعیین کرده است.

علاوه بر این دولت انتاریو اعلام کرده است که استان هر مرحله را حداقل ۲۱ روز پیش از ورود به مرحله بعدی ادامه می‌دهد.

در حال حاضر گردهمایی فضای باز با حضور حداکثر پنج نفر، زمین‌های گلف، ماریناها (محوطه‌های بندری) و زمین‌های بازی کودکان ازجمله فعالیت‌های مجاز هستند. بااین‌حال اگر انتاریو از ۱۴ ماه جون وارد مرحله اول شود، می‌تواند شاهد گردهمایی‌های بسیار گسترده‌تر فضای باز، غذاخوری‌های فضای باز و شروع به کار برخی از خرده‌فروشی‌ها با ظرفیت محدود باشد.

برای وارد شدن به این مرحله باید آستانه واکسیناسیون جمیعت بزرگ‌سالان به ۶۰ درصد از جمعیت با دریافت حداقل یک دوز واکسن برسد.

 

استان کبک

 

دولت کبک طرحی چهار مرحله ای برای بازگشایی ایجاد نموده و در تاریخ ۲۸ می منع رفت و آمد و منع سفر منطقه ای خود را لغو کرده است.

این استان در مرحله اول خود قرار دارد.

این مرحله اجازه میدهد تا اجتماعات کوچک در فضای باز، پاسیو های رستوران ها {با تعداد محدودی از افراد در هر میز} و مکان های بزرگ داخلی و خارج از ساختمان با صندلی های از پیش تعیین شده امکان پذیر باشد.

مرحله بعدی برای ۱۱ ماه جون هدف گذاری شده است؛ زمانی که فعالیت های تفریحی در فضای باز در گروه های بزرگتر مجاز است و میله های فضای باز با نشستن محدود در هر میز باز می شوند. برنامه‌ بازگشایی استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک در چه وضعیتی قرار دارد؟

برنامه‌ بازگشایی استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک در چه وضعیتی قرار دارد؟
برنامه‌ بازگشایی استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک در چه وضعیتی قرار دارد؟

 

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا