جدیدترین اخبارجهان

توافق احتمالی ایران و آمریکا و رویارویی جو بایدن با سیل مخالفت های داخلی و خارجی

در آستانه توافق احتمالی ایران و آمریکا بایدن با سیل مخالفتها روبرو شد

توافق احتمالی ایران و آمریکا و رویارویی جو بایدن با سیل مخالفت های داخلی و خارجی

فردا جمعه ۹ اپریل دومین نشست ایران و طرف های توافق برجام در وین است. ایران (در مذاکرات غیر مستقیم خود با آمریکا) با کشورهای اروپایی درحالی مذاکره میکند که ایالات متحده آمریکا از آمادگی خود برای لغو تحریم های مغایر با توافق هسته ای خبر داده است. توافق احتمالی ایران و آمریکا و رویارویی جو بایدن با سیل مخالفت های داخلی و خارجی

توافق احتمالی ایران و آمریکا و رویارویی جو بایدن با سیل مخالفت های داخلی و خارجی
توافق احتمالی ایران و آمریکا و رویارویی جو بایدن با سیل مخالفت های داخلی و خارجی

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

در همین رابطه دولت بایدن با سیل انتقادات و مخالفت های داخلی و خارجی مواجه شده است؛ از جمله اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در یک همایش حزبی نمایندگان پارلمانی لیکود طی سخنانی انعقاد این توافقات را موجب نزدیک شدن ایران به سلاح های هسته ای خواند و آمریکا را به شدت از احیا دوباره برجام برحذر داشت.

 

سفر رئیس موساد به آمریکا

 

در همین حال یک شبکه تلویزیونی اسرائیل از سفر قریب الوقوع یوسی کوهن، رئیس موساد سازمان جاسوسی اسرائیل به آمریکا و دیدار وی با مسئولین رده بالای کاخ سفید و حتی جو بایدن خبر داد.

 

مخالفت های داخلی

 

دولت بایدن علاوه بر مخالفت خارجی در داخل نیز برای بازگشت به توافق برجام با مخالفت روبرو است که آخرین آنها چهار سناتور جمهوری خواه هستند.

این سناتورها با انتشار نامه یا به بایدن خواستار عدم بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام شده اند. توافق احتمالی ایران و آمریکا و رویارویی جو بایدن با سیل مخالفت های داخلی و خارجی

بایدن از احیای برجام چه هدفی دارد؟

 

دولت بایدن معتقد است اعمال فشار حداکثری در دولت ترامپ و به نتیجه نرسیدن آنها در عقب نشینی ایران و کاهش فعالیت های هسته ای نشان می دهد ایران را نمیشود با این روش از پای درآورد.

این دیدگاهی است که خیلی به دیدگاه باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا در زمان امضای برجام نزدیک است.

علاوه بر این آمریکا همواره نشان داده در هر شرایطی حتی اگر به ظاهر به طرف خود امتیاراتی می دهد ولی در مقابل چندین برابر آن بهره برداری می کند و یا به راحتی از اجرای توافقی که برایش منفعت نداشته باشد خارج می شود.

دسترسی به تاسیسات هسته ای ایران در قبال احیای برجام و کسب اطلاعات مهم ایران در این رابطه یکی از اهداف آمریکاست و با نفوذ به آنها در آینده می تواند دستیابی ایران را به هرگونه سلاح هسته ای قطع کند.

توافق هسته ای  یوسی کوهن   توافق هسته ای  یوسی کوهن   توافق هسته ای    یوسی کوهن

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا