جدیدترین اخبارجهان

آیا اسرائیل اجازه می دهد حمله جمهوری اسلامی بدون مجازات بماند؟ احتمالا نه

اسرائیل توانایی نظامی برای آسیب رساندن به جمهوری اسلامی را دارد. پدافند هوایی آنها با جت های اسرائیلی قابل مقایسه نیست

اسرائیل اجازه می دهد حمله جمهوری اسلامی بدون مجازات بماند؟ احتمالا نه

بسیاری از ما دیشب به رختخواب رفتیم و نگران این بودیم که برای چه چیزی از خواب بیدار شویم.

جمهوری اسلامی در حال حمله به کشوری بود که آن را شیطان کوچک می نامد و می خواهد از روی نقشه پاک شود و صدها پهپاد و موشک به اسرائیل شلیک کرد.

اسرائیل اجازه می دهد حمله جمهوری اسلامی بدون مجازات بماند؟ احتمالا نه
اسرائیل اجازه می دهد حمله جمهوری اسلامی بدون مجازات بماند؟ احتمالا نه

حمله خنثی شد. تقریباً تمام موشک ها و پهپادها رهگیری شدند و به هدف خود نرسیدند. اما اشتباه نکنید، این یک لحظه عمیقا نگران کننده است. یک خطر بسیار واقعی وجود دارد که همه اینها به یک جنگ بسیار بزرگتر تبدیل شود.

اولاً، جمهوری اسلامی ممکن است در حال برنامه ریزی حملات بیشتری باشد، هر چه در مورد بررسی ماجرایی که با حمله اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق آغاز شده است، به نتیجه رسید.

این کشور می تواند موشک های بیشتری پرتاب کند یا به جای آن از متحدان خود در منطقه برای حمله به اسرائیل استفاده کند. جمهوری اسلامی اولین حمله را به نام خود ثبت کرد. اما ممکن است در هر پیگیری احتمالی، انکار قابل قبول را ترجیح دهد.

اما نگرانی بزرگتر در حال حاضر این است که اسرائیل در آینده چه خواهد کرد. اسرائیلی ها به این سوال علاقه دارند که چه کار می کنی. اگر انگلیس در حمله شب گذشته به جای اسرائیل هدف قرار می گرفت، چه می کرد؟

اسرائیلی ها به شدت از تهدید جمهوری اسلامی آگاه هستند. سال‌ها است که با هر گروهی در منطقه که مخالف موجودیت اسرائیل، تسلیح، آموزش و تامین مالی حزب‌الله، حماس، و حوثی‌ها هستند، مشترک بوده است.

همانطور که گزارش شده است رئیس جمهور ایالات متحده در یک تماس شبانه به نتانیاهو، گفته است، متحدان از دولت این کشور خواهند خواست که خویشتنداری نشان دهد تا برنده شود.

اسرائیل اجازه می دهد حمله جمهوری اسلامی بدون مجازات بماند؟ احتمالا نه
اسرائیل اجازه می دهد حمله جمهوری اسلامی بدون مجازات بماند؟ احتمالا نه

انگلیس و سایر متحدان اروپایی نیز همین کار را خواهند کرد و البته از جمهوری اسلامی نیز خواهند خواست که اوضاع را بیشتر از این تشدید نکند.

از آنجایی که در حمله به کنسولگری، دیپلمات‌های غربی به اسرائیلی‌ها می‌گویند هر کاری که جمهوری اسلامی انجام دهد، بیش از حد واکنش نشان ندهید، ما از شما حمایت می‌کنیم. تا زمانی که قول بدید اوضاع را بدتر نکنید، به دفاع از شما کمک خواهیم کرد.

حالا آنها همین را به اسرائیل خواهند گفت. خویشتنداری نشان دهید. بیایید جمهوری اسلامی را به شدت توبیخ دیپلماتیک کنیم و بعد این را خط بکشیم.

آیا این برای اسرائیل کافی خواهد بود؟ آیا می‌تواند اجازه دهد این حمله بی‌سابقه توسط بزرگترین دشمنش بدون مجازات بماند؟

اگر تاریخ چیز دیگری باشد احتمالاً خیر. هرگز به خود اجازه نداده است که برای تضمین امنیت خود به دیگران تکیه کند.

این کشور توانایی نظامی برای آسیب رساندن به جمهوری اسلامی را دارد. پدافند هوایی آنها با جت های اسرائیلی قابل مقایسه نیست. این لحظه ای است که بسیاری در ارتش برای آن آموزش دیده اند.

جمهوری اسلامی قبلاً گفته است که اگر تلافی کنند، حمله ای حتی بزرگتر از شب گذشته انجام خواهد داد.

اما فشار دیپلماتیک متحدان برای نشان دادن خویشتنداری هر چه باشد، اسرائیل‌تمایلی به گفتن آخرین حرف از جمهوری اسلامی ندارد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا