جدیدترین اخبارجهان

حمله جمهوری اسلامی آخرین آزمون سیاسی برای نتانیاهوست

در اسرائیل عمیقاً تقسیم شده، حتی صحنه دراماتیک بالای آسمان این کشور در روز یکشنبه قابل تفسیر سیاسی است

حمله جمهوری اسلامی آخرین آزمون سیاسی برای نتانیاهو است

برای حامیان نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو، نمایش فناوری دفاعی اسرائیل در برابر حمله موشکی جمهوری اسلامی که شامل صدها هواپیمای بدون سرنشین و موشک بود، ثابت می‌کند نتانیاهو که مدتها در مورد تهدید جمهوری اسلامی هشدار داده بود، تصمیمات درست گرفته است.

حمله جمهوری اسلامی آخرین آزمون سیاسی برای نتانیاهو است
حمله جمهوری اسلامی آخرین آزمون سیاسی برای نتانیاهو است

مخالفان او از دادن اعتبار به او بیزارند و ستایش خود را برای نیروی هوایی محفوظ می دارند.

مزال معلم، مفسر سیاسی اسرائیلی برای المانیتور، یک سایت خبری خاورمیانه و نویسنده بیوگرافی اخیر رهبر اسرائیل، گفت مثل همه چیز در اسرائیل در سال های اخیر، داستان به دو روایت تقسیم شده است.

معلم افزود تفرقه و دوقطبی شدن در جامعه اسرائیل مانع از آن می شود که مردم تصویر کامل را ببینند.

حمله جمهوری اسلامی در روز یکشنبه، که در پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان سفارت در دمشق در ماه جاری که منجر به کشته شدن چندین فرمانده عالی رتبه سپاه پاسداران شد، در زمان خطرناکی برای نتانیاهو رخ داد.

در داخل کشور، او یک رهبر نامحبوب است که بسیاری آن را مسئول سیاست‌ها و شکست‌های اطلاعاتی دولتش می‌دانند که منجر به حمله مرگبار حماس در جنوب اسرائیل در ۷ اکتبر شد، که اسرائیل را وادار به جنگ در غزه کرد. در خارج از کشور، او کانون سرزنش بین‌المللی درباره پیگرد قانونی اسرائیل در آن جنگ است که منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر از غزه شده است.

حمله جمهوری اسلامی آخرین آزمون سیاسی برای نتانیاهو است
حمله جمهوری اسلامی آخرین آزمون سیاسی برای نتانیاهو است

اینکه او در نهایت چگونه از این قسمت بیرون می آید ممکن است به اتفاق بعدی بستگی داشته باشد.

نتانیاهو اکنون باید انتخاب کند. آیا او با یک ضدحمله قوی به جمهوری اسلامی پاسخ خواهد داد و به طور بالقوه اسرائیل و سایر کشورها را درگیر یک جنگ گسترده تر خواهد کرد؟ یا او حمله را که به شدت یک دختر ۷ ساله را مجروح کرد، اما در غیر این صورت آسیب محدودی به همراه داشت، جذب خواهد کرد و به ائتلافی که به دفاع از اسرائیل در راستای منافع ثبات منطقه کمک کرد، تسلیم خواهد شد؟

متحدان اسرائیل بر خویشتنداری تاکید کرده اند.

افرایم هالیوی، مدیر موساد، سازمان اطلاعات اسرائیل در اواخر دوره اول ریاست جمهوری نتانیاهو گفت مسئله این است که آیا اسرائیل فوراً تلافی می‌کند یا جمهوری اسلامی را غافلگیر می‌کند.

معلم، افزود زندگی‌نامه‌نویس نتانیاهو، صرف‌نظر از این‌که چه اتفاقی می‌افتد، با اشاره به نام مستعار نتانیاهو، گفت بی‌بی هنوز در بازی است. گفت او یک بازیکن مرکزی است و از نظر دیپلماتیک یا سیاسی تمام نشده است. او یک بازی طولانی انجام می دهد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا