جدیدترین اخبارجهان

روزنامه وال‌استریت ژورنال: ایران از طریق دریای خزر مهمات به روسیه می‌فرستد

روزنامه وال‌استریت ژورنال: ایران از طریق دریای خزر مهمات به روسیه می‌فرستد

وال‌استریت ژورنال: ایران برای کمک به حمله به اوکراین از دریای خزر مهمات به روسیه می‌فرستد

روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات خاورمیانه گزارش داد که روسیه در حال تجهیز مجدد نیروهای نظامی خود در اوکراین با گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات ارسالی ایران از طریق دریای خزر است.

به گفته مقامات و اسناد دریافتی این روزنامه، کشتی‌های باری بیش ۳۰۰ هزار گلوله توپ و یک میلیون گلوله از طریق دریا از ایران به روسیه انتقال داده‌اند.

افراد مطلع به این روزنامه گفتند که مقامات ایالات متحده از طریق گزارشات به اطلاعات این محموله‌ها دست یافته‌اند.

ایران عمدتاً با پهپادهای شاهد «کامیکاز» خود، روسیه را برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی اوکراین، به‌ویژه زیرساخت‌های انرژی تجهیز کرده‌است. بر اساس گزارش این روزنامه، مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند ایالات متحده و متحدانش به دنبال راه‌هایی برای مختل کردن انتقال تسلیحات ایران به روسیه هستند.

به گفته مقامات آمریکایی که با وال‌استریت ژورنال صحبت کرده‌اند، ایران در درجه اول از هواپیماهای باری برای ارسال تسلیحات به روسیه استفاده کرده ‌است.

طبق گزارش این روزنامه، مقامات آمریکایی ادعا دارند که ایران غالباً از هواپیماهای باری برای تأمین کمک‌های نظامی به روسیه استفاده کرده‌است که مانع از «مداخله» می‌شود. وال‌استریت ژورنال همچنین گزارش داد که هرگونه اقدامی برای جلوگیری از ارسال محموله از طریق دریای خزر مستلزم کمک سایر جمهوری‌های شوروی سابق است که در حاشیه این دریا قرار دارند.

این روزنامه بریتانیایی نوشت که این سلاح‌ها از جمله شامل آرپی‌جی و موشک‌های ضدتانک و همچنین سیستم‌های پرتاب موشک با طراحی برزیلی است که از عراق برای نیروهای روسیه ارسال شده است.

این در حالی است که به تازگی هفت کشور بزرگ صنعتی جهان، موسوم به گروه ۷، متعهد شدند کمک به روسیه در جنگ با اوکراین «هزینه‌های سنگینی» برای حامیان مسکو به بار بیاورد. وال‌استریت ژورنال: ایران برای کمک به حمله به اوکراین از دریای خزر مهمات به روسیه می‌فرستد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا