جدیدترین اخبارجهانفرهنگ و هنر

بعلت تداوم شیوع کووید۱۹، مراسم اسکار ۲۰۲۱ به تعویق افتاد

بعلت تداوم شیوع کووید19، مراسم اسکار 2021 به تعویق افتاد.
بعلت تداوم شیوع کووید۱۹، مراسم اسکار ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.

 

برای چهارمین بار در طول تاریخ برگزاری مراسم اسکار، این مراسم بعلت شیوع بیماری همه گیر به تعویق می افتد.

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از گلوبال نیوز ؛

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی_اسکار  The Academy of Motion Picture Arts and Sciences و شبکه تلویزیونی ای. بی.سی دوشنبه اعلام کردند که نود سومین جایزه اسکار با هشت هفته تاخیر بدلیل تاثیرات همه گیری کووید۱۹ بر صنعت فیلم سازی در تاریخ ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ برگزار می شود.

هیات رئیسه آکادمی همچنین تصمیم گرفته است که امسال بدلیل تاخیر در برگزاری مراسم مهلت بررسی آثار نیز تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ افزایش یافت.

در همین راستا گشایش موزه تصاویر متحرک آکادمی اسکار نیز از دسامبر به ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ موکول شد.

دیوید رابین رئیس و داون هادسون مدیر عامل آکادمی با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کردند : امیدواریم تمدید این دوره و زمان برگزاری مراسم موجب انعطاف پذیری فیلمسازان شود.

کری بورک رئیس ABC نیز گفت : ما امسال در شرایط غیرقابل تصوری قرار داشتیم، بنابراین با همکاران خود در آکادمی تصمیم گرفتیم برای اطمینان از برگزاری امن و سالم این رویداد را به سال آینده موکول کنیم.

 

دوازدهمین دوره جایزه سالانه Governors Awards لغو شد

 

این رویداد که در آن اسکار افتخاری به گیرندگان قبلی اعطا می شود هر سال در هفته دوم نوامبر در لس آنجلس برگزار می شود.

این رویداد خاص بزرگترین گردهمایی برای دادن امید به سالها فعالیت است.

آکادمی فیلم از اواسط ماه مارس درگیر چگونگی اداره کردن این رویداد در شرایط تعطیلی سالنهای تئاتر، توقف تولید فلیم و برگزاری جشنوراه ها بود.

 

بعلت تداوم شیوع کووید19، مراسم اسکار 2021 به تعویق افتاد.
بعلت تداوم شیوع کووید۱۹، مراسم اسکار ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.

 

اعلام نامزدها اسکار در ۱۵ مارس

 

بر همین اساس نامزدهای دریافت اسکار نیز ۱۵ مارس و نامزدهای نهایی آن ۱۵ آوریل معرفی می شوند.

با این وجود اسکار هنوز نحوی برگزاری مراسم خود را و اینکه آیا این مراسم حضوری است یا مجازی اعلام نکرده و در این رابطه تصمیم نگرفته است.

علاوه بر این شرایط دریافت فیلمها برای نودچهارمین دوره اسکار و زمان نمایش آنها نیز بعدا اعلام می شود.

پیش از این نیز اسکار در سالهای ۱۹۳۸ بدلیل سیل فجیع لس آنجس (یک هفته)، در سال ۱۹۶۸ بدلیل ترور مارتین لوتر کینک جونیور (دو روز)، درسال ۱۹۸۱ بدلیل تیراندازی به رونالد ریگان رئیس جمهور در واشنگتن دی سی (۲۴ ساعت و درست ۴ ساعت قبل از مراسم تصمیم گرفته و اعلام شد) جشنواره اسکار به تعویق افتاده است. سال ۱۹۳۴ نیز ششمین دوره جایزه آکادمی ۱۲ ماه به تاخیر افتاد.

سایر مراسم و جوایز در جریان هستند از جمله ۷۴ امین جایزه تونی ( Tony Awards) در ۷ام ژوئن تعویق نامشخصی دارد اما ۷۲ امین جایزه امی (Emmy Awards) همچنان قرار است ۲۰ سپتامبر برگزار شود اما زمان برگزاری ۷۸ امین دوره گولدن گلوب (Golden Globes) مشخص نیست.

حتی با باز شدن مرزها استودیوها هنوز برای باز کردن در تردید هستند و آنرا به تاخیر می اندازند.

استودیو برادران وارنر نیز روز جمعه اعلام کرد که تولید نخستین فیلم بلند سینمایی کریستوفر نولان با عنوان «Tenet» با دو هفته تاخیر آغاز می شود.

جوایز آکادمی اسکار مراسم اعطای جوایز سالانه آمریکا است که توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک به بهترین آثار صنعت سینما جهان اهدا می‌شود. این مراسم یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در جهان است و بزرگترین جایزه در زمینه سینما می‌باشد و هر ساله در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به‌صورت زنده پخش می‌شود. جایزه اسکار یکی از نه جایزه از جوایز آکادمی است. جوایز آکادمی در بخش رسانه به عنوان قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز به‌شمار رفته و جوایزی نظیر جایزه گرمی (برای موسیقی)، جایزه امی (برای تلویزیون) و جایزه تونی (برای تئاتر) پس از آن شکل گرفتند. آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک توسط لویی بی میر مدیر استودیو مترو گلدوین مایر ایجاد شد.

اولین مراسم اسکار در روز پنجشنبه، ۱۶ مه ۱۹۲۹ در هتل روزولت در هالیوود، کالیفرنیا برگزار شد. جوایز آکادمی برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در رادیو و در سال ۱۹۵۳ برای اولین بار در تلویزیون پخش شد.

تداوم شیوع کووید۱۹ | مراسم اسکار ۲۰۲۱ | تعویق افتادن اسکار ۲۰۲۱ | اخبار کانادا | اخبار تورنتو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا