جدیدترین اخبارجهان

دونالد ترامپ پیش از پایان ریاست جمهوری آماده صدور فرمان عفو ۱۰۰ نفر دیگر است

دونالد ترامپ پیش از پایان ریاست جمهوری آماده صدور فرمان عفو ۱۰۰ نفر دیگر است

دونالد ترامپ پیش از پایان ریاست جمهوری آماده صدور فرمان عفو ۱۰۰ نفر دیگر است

به گفته سه منبع آگاه ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در حال آماده سازی فهرست عفو و تخفیف حدود ۱۰۰ نفر در آخرین روز حضور خود در کاخ سفید در روز سه شنبه است.

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی ان ان ؛

گروه اصلی افرادی که قرار است مورد عفو قرار بگیرند شامل مجرمان یقه سفید، رپرهای سرشناس و دیگران هستند ، اما انتظار نمی رود که خود دونالد ترامپ نیز در این فهرست قرار گیرد.

دو منبع آگاه اظهار داشتند که روز یکشنبه، کاخ سفید جلسه ای را برای نهایی کردن فهرست عفو برگزار کرد.

به گفته مقامات، آقای ترامپ که آماده کردن فهرست عفو و تخفیف را پیش از کریسمس، به سرعت انجام میداد، در روزهای منتهی به حادثه ساختمان کنگره آمریکا در ۶ ژانویه و بعد از آن، فعلاً اینکار را متوقف کرده است.

دستیاران او اظهار داشتند که آقای ترامپ در روزهای پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات ، به طور خاص ، بر روی شمارش آرای الکترال کالج تمرکز کرده بود که مانع از این میشد که در مورد فهرست عفو ، تصمیم نهایی بگیرد.

مقامات کاخ سفید انتظار داشتند که آماده کردن فهرست، بعد از حادثه ۶ ژانویه از سر گرفته شود اما دونالد ترامپ بدلیل سرزنش ها برای دامن زدن به شورش ، از نهایی کردن فهرست عفو اجتناب میکند.

در ابتدا، عفو دو دسته از افراد قرار بود انجام شود، یک دسته در آخر هفته و دیگری در روز سه شنبه، اما هم اکنون، مقامات پیش بینی میکنند که دسته دوم، تنها دسته از افرادی باشند که مورد عفو قرار میگیرند،

مگر اینکه، آقای ترامپ در آخرین لحظات، تصمیم بگیرد متحدان شورشی، اعضای خانواده یا خودش را مورد عفو قرار دهد.

فهرست عفوها، تنها یکی از مواردی است که دونالد ترامپ باید قبل از پایان ریاست جمهوری خود تکمیل کند.

مقامات کاخ سفید نیز هنوز کارهای اجرایی دارند که باید انجام شود و رئیس جمهور همچنان امیدوار است که اطلاعات مربوط به تحقیق روسیه را پیش از ترک ریاست جمهوری غیرمحرمانه کند،

اما با کاهش تعداد کارکنانی که مشغول به کار هستند، به نظر می رسد احتمال انجام شدن هر یک از اینها کم باشد.

ناآرامی های ۶ ژانویه که منجر به استیضاح دوم آقای ترامپ شد، شرایط وی برای بخشش خود، فرزندانش و وکیل شخصی اش، رودی جولیانی را پیچیده کرده است.

در این زمان، دستیاران او فکر نمی کنند که ترامپ چنین کاری کند، اما توجه داشته باشید که فقط آقای ترامپ میداند که پیش از پایان ریاست جمهوری اش در ظهر روز ۲۰ ژانویه، با آخرین فرصت خود برای تصمیم گیری به عنوان رئیس جمهور چه خواهد کرد.

پس از حادثه کنگره ، مشاوران به دونالد ترامپ توصیه کردند که از عفو خود صرف نظر کند، چراکه به نظر یک منبع آگاه، اگر خودش را عفو کند، اینطور نشان میدهد که خودش هم مقصر است.

همچنین، نزدیک ترین مشاوران ترامپ از وی خواسته اند که علیرغم موضع گیری اولیه اش مبنی بر اینکه افراد شورشی، جرمی مرتکب نشده اند، هیچکدام از افرادی را که در محاصره ساختمان کنگره نقش داشتند، مورد عفو قرار ندهد.

سناتور متحد آقای ترامپ ، لیندسی گراهام روز یکشنبه گفت :

افراد زیادی هستند که از رئیس جمهور میخواهند شورشیان را عفو کند. عفو این افراد اشتباه است.

یکی از مقامات کاخ سفید گفت که هنوز تشریفات اداری لازم برای عفو انجام نشده است.

انتظار میرود دونالد ترامپ کاخ سفید را در تاریخ ۲۰ ژانویه ترک کند و میتواند تا ظهر روز تحلیف فرمان عفوها را صادر کند.

در حال حاضر، احتمال اینکه دیگر نام های جالب توجه مانند جولیان آسانژ در میان افرادی که مورد عفو میگیرند، باشند، بسیار ضعیف است، اما این فهرست هنوز هم در حال تکمیل است و این نیز میتواند تغییر کند.

همچنین، هنوز معلوم نیست که استیون بَنِن ، مشاور سابق آقای ترامپ، بخشوده خواهد شد یا خیر.

آقای ترامپ در مورد اینکه چه افرادی را مورد عفو قرار دهد، از طرف مشاورانی که در هنوز در کاخ سفید هستند، توصیه ها و پیشنهادات زیادی دریافت میکند،

همچنین از طرف دیگر افراد خارج از کاخ سفید که ماه هاست برای خودشان یا موکلانشان لابی میکنند.

متحدان دونالد ترامپ اینطور پیش بینی میکنند که او افرادی را در فهرست عفو قرار میدهد که منافعش را برای دوران پس از ریاست جمهوری تأمین کنند.

یک منبع آگاه در این باره گفت:

همه چیز معامله است.

او از عفو کردن ها بدلیل یک طرفه بودنش خوشش می آید.

او دوست دارد افرادی را مورد عفو قرار دهد که میداند مدیونش میشوند.

 

دونالد ترامپ پیش از پایان ریاست جمهوری آماده صدور فرمان عفو 100 نفر دیگر است
دونالد ترامپ پیش از پایان ریاست جمهوری آماده صدور فرمان عفو ۱۰۰ نفر دیگر است

احتمال عفو سالومون میلگن وجود دارد

 

سه منبع آگاه به CNN گفتند که دکتر سالومون میلگن ، چشم پزشک برجسته از پالم بیچ فلوریدا که به اتهام ده ها فقره کلاهبرداری در مراقبت های بهداشتی در زندان به سر میبرد، در حال حاضر قرار است در فهرست عفو قرار گیرد.

سالومون میلگن که اکنون بدلیل همدستی در پرونده فساد اداری علیه سناتور دموکرات نیوجرسی، باب منندز ، مورد توجه است ، به دلیل کلاهبرداری در مراقبت های بهداشتی در سال ۲۰۱۸ به ۱۷ سال زندان محکوم شده بود.

در حالی که با توجه به نگرش رئیس جمهور به منندز ، نام وی در فهرست عفو ، برخی متحدان ترامپ را متعجب کرده، میلگن به عنوان یک فرد ثروتمند و با نفوذ در جنوب فلوریدا دیده می شود.

پرونده فساد مالی علیه منندز و میلگن توسط وزارت دادگستری در ژانویه ۲۰۱۸ بسته شد.

منابع آگاه گفته اند که در داخل کاخ سفید، برای تقاضای عفو، از طرف متحدان و گروههای مدافع شورشیان رقابت وجود دارد و تا آخرین لحظه میتوان اسامی را اضافه یا حذف کرد.

سی.ان.ان قبلاً گزارش داده بود که در روزهای پایانی ریاست جمهوری ، دونالد ترامپ از طرف متحدان ، لابی گران و سایر افراد بخاطر وفاداری شان به آقای ترامپ درخواست های عفو زیادی گرفته است.

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد برخی از این افراد ده ها هزار دلار برای لابی گری به نمایندگی از زندانیان امیدوار به عفو، دریافت کرده اند.

آخرین روز ریاست جمهوری  باب منندز   سالومون میلگن  باب منندز    آخرین روز ریاست جمهوری    باب منندز  آخرین روز ریاست جمهوری

  باب منندز      آخرین روز ریاست جمهوری

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا