انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

کرایه تاکسی در تورنتو به زودی افزایش خواهد یافت

کرایه تاکسی تورنتو ممکن است به زودی در واکنش به افزایش قیمت بنزین تا ۱ دلار در هر سفر افزایش یابد

کرایه تاکسی در تورنتو به زودی افزایش خواهد یافت

به دلیل افزایش قیمت بنزین که باعث کاهش قابل توجه سود رانندگان شده است به زودی ممکن است هزینه تاکسی گرفتن در تورنتو تا ۱ دلار در هر سفر افزایش یابد.

کرایه تاکسی در تورنتو به زودی افزایش خواهد یافت
کرایه تاکسی در تورنتو به زودی افزایش خواهد یافت

گزارشی که روز جمعه توسط کمیته دولت عمومی و مجوزدهی بررسی خواهد شد توصیه می کند که «نرخ تک سفر» که نرخ پایه کرایه سواری است و به محض ورود به تاکسی اعمال می شود، بلافاصله از ۳.۲۵ دلار به ۴.۲۵ دلار افزایش یابد.

ستاد شهرداری همچنین توصیه می‌کند که بازنگری در ساختار کرایه‌ها آغاز شود تا «اطمینان حاصل شود که سطح تعرفه و هزینه تاکسی با توجه به هزینه‌های جاری عملیاتی تاکسی ها مناسب است.»

این گزارش خاطرنشان می کند «ستاد شهرداری اذعان می دارد که وضعیت فعلی بازار، به ویژه افزایش ناگهانی و سریع قیمت سوخت در ماه های فوریه و مارچ نیاز به اقدام فوری دارد.» «در حالی که به طور کلی بررسی سطح تعرفه ها باید شامل مشاوره عمومی و صنعتی باشد، اما در زمان حاضر و با توجه به افزایش عوامل هزینه عملیاتی شامل افزایش قیمت سوخت و تورم، توصیه برای افزایش فوری کرایه تاکسی ها اقدام مناسبی است.»

هزینه بنزین در تورنتو پس از تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین افزایش یافته و میانگین هزینه هر لیتر سوخت در تورنتو در حال حاضر ۱.۷۹ دلار است.

این رقم در مقایسه با اپریل سال گذشته که رانندگان به طور متوسط ۱.۲۲ دلار برای هر لیتر سوخت می پرداختند، نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

ستاد شهرداری در این گزارش استدلال می‌کند که «سوخت بخش مهمی از هزینه‌های تاکسیرانی است» و باید با دقت بیشتری در ساختار کرایه منعکس شود.

ستاد شهرداری همچنین اشاره می کند که پس از سال ۲۰۱۰ که شهرداری برای اولین بار نرخ مالیات فروش هماهنگ (HST) را در کرایه تاکسی گنجاند این اولین بار است که نرخ پایه کرایه تاکسی افزایش می یابد.

در این گزارش آمده است «این هزینه اضافی بلافاصله لازم الاجرا خواهد بود و امکان تطبیق درآمد با افزایش غیرمنتظره و ناگهانی هزینه‌ها را برای رانندگان و متصدیان تاکسی ها فراهم می کند.»

در ماه مارچ، اوبر (Uber) و لیفت (Lyft) در واکنش به افزایش قیمت بنزین، هزینه‌های اضافی موقتی را به کرایه‌های خود اضافه کردند. هزینه های اضافی به ترتیب ۰.۵۰ دلار و ۰.۵۵ دلار است.

کرایه اوبر و لیفت  کرایه اوبر و لیفت  کرایه اوبر و لیفت

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا