جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا با وجود بیش از ۲ میلیون تقاضانامه مهاجرتی معوقه همچنان یکی از برترین مقاصد مهاجرتی در جهان است

در حالی که تعداد تقاضانامه های معوقه مهاجرت به کانادا از ۲ میلیون فراتر رفته است، زمان انتظار طولانی و ارتباطات ضعیف مهاجران را در بلاتکلیفی رها کرده است

کانادا با وجود بیش از ۲ میلیون تقاضانامه مهاجرتی معوقه همچنان یکی از برترین مقاصد مهاجرتی در جهان است

کانادا همچنان یکی از برترین مقاصد برای مهاجران در سراسر جهان است، اما افزایش تقاضانامه های معوقه، زمان‌های رسیدگی طاقت‌فرسا و فقدان ارتباطات و شفافیت باعث ناامیدی فزاینده‌ای در میان مهاجرانی شده است که به دنبال تحقق رویای کانادایی خود هستند.

طبق داده‌های وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) که توسط وب‌سایت اخبار مهاجرت (CIC News) منتشر شده، تعداد تقاضانامه های معوقه در ماه اپریل به بیش از ۲ میلیون تقاضانامه مهاجرتی در همه دسته‌ها افزایش یافته است، در حالی که تعداد تقاضانامه ها در ماه مارس ۱.۸ میلیون بود.

فراخوان خبرگزاری سی تی وی نیوز (CTVNews.ca) بیش از ۱۰۰ پاسخ از طرف افراد درگیر با تقاضانامه های معوقه شامل کسانی که با تأخیر در زمان پردازش ویزا مواجه بودند تا کسانی که منتظر اقامت دائم بودند، دریافت کرد.

مگراشاین سولانکی (Meghrajsinh Solanki) یک تحلیلگر تجاری و کارشناس انطباق با موازین قانونی که در ویندزور مستقر است، یکی از دو میلیون متقاضی است که هنوز در بلاتکلیفی به سر می برد. سولانکی نزدیک به سه سال منتظر درخواست اقامت دائم خانواده اش است. در سپتامبر ۲۰۱۹، سولانکی و همسرش تحت برنامه کلاس تجربه کانادایی (CEC) که برای کارگران ماهر با تجربه کاری کانادایی طراحی شده بود، درخواست دادند.

کانادا با وجود بیش از 2 میلیون تقاضانامه مهاجرتی معوقه همچنان یکی از برترین مقاصد مهاجرتی در جهان است
کانادابا بیش از ۲ میلیون تقاضانامه مهاجرتی معوقه یکی از برترین مقاصد مهاجرتی جهان

اما سولانکی بیش از چهار ماه است که هیچ خبر جدیدی در مورد وضعیت تقاضانامه خود از سوی مقامات مهاجرت نشنیده است و نمی داند که چقدر دیگر باید منتظر بماند.

دعوتنامه های کلاس تجربه کانادایی (CEC) از سپتامبر ۲۰۲۱ متوقف شده‌اند، اما وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) قصد دارد ارسال دعوتنامه ها را در اوایل جولای ۲۰۲۲ از سر بگیرد.

در حالی که سولانکی تحت ویزای کار در کانادا زندگی می کند، همسرش هنوز در هند زندگی می کند و تا زمانی که اقامت دائم خود را دریافت نکنند، نمی توانند دوباره به هم بپیوندند. سولانکی در سپتامبر سال گذشته برای همسرش ویزای بازدید درخواست داد اما می‌گوید که این ویزا رد شده است. سولانکی دوباره در ماه جاری درخواست داده و منتظر پاسخ است.

سولانکی می‌گوید که تجربه‌اش با سیستم مهاجرتی کانادا بسیار خسته‌کننده بود، و حتی در نظر داشت علیرغم اینکه قبلاً خانه‌ای در کانادا خریده بود از تقاضانامه خود صرف نظر کند و برای همیشه به هند برگردد.

برای سولانکی، بدترین بخش تجربه او در برخورد با سیستم اداری مهاجرت کانادا، زمان طولانی رسیدگی نیست، بلکه عدم ارتباط مقامات مهاجرت و اطلاع رسانی در مورد زمانی است که می تواند انتظار دریافت پاسخ را داشته باشد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا