جدیدترین اخبارجهان

یک مقام آمریکایی گفت روسیه پیشروی زمینی به سمت کی‌یف را متوقف ساخته و وارد موضع دفاعی شده است

روسیه پیش روی زمینی به سمت کی‌یف را متوقف ساخته و در حال انتقال نیروهای نظامی خود از گرجستان به داخل اوکراین است

یک مقام پنتاگون گفت روسیه پیشروی زمینی به سمت کی‌یف را متوقف ساخته و وارد موضع دفاعی شده است

طبق اظهارات یکی از مقام های ارشد وزارت دفاع آمریکا اکنون نیروهای نظامی روسیه در اطراف کی‌یف پایتخت اوکراین در موضع دفاعی قرار دارند و «هر گونه تمایل به پیشروی های زمینی» به سمت پایتخت را متوقف کرده‌اند، با این حال حملات هوایی و حملات دور برد هنوز ادامه دارد.

یک مقام پنتاگون گفت روسیه پیشروی زمینی به سمت کی‌یف را متوقف ساخته و وارد موضع دفاعی شده است
یک مقام پنتاگون: روسیه پیشروی زمینی به سمت کی‌یف را متوقف ساخته و وارد موضع دفاعی شده است

ایالات متحده برآورد می کند که نیروهای نظامی اوکراین هنوز کنترل مناطقی که روسیه را از آنها عقب رانده بودند در اختیار دارند و اضافه کرد که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد نیروهای نظامی اوکراین در حال عقب راندن روس ها از سمت شمال شهر چرنیهیف هستند.

این مقام ارشد آمریکایی گفت که شهر ماکارف در نزدیکی کی‌یف احتمالا در کنترل اوکراینی ها است و یا «حداقل کنترل آن مورد منازعه است [و تحت کنترل روس ها نیست]»

این مقام پنتاگون گفت که ایالات متحده نمی تواند ادعای روس ها در مورد تخریب یک ذخیره گاه سوخت نظامی در نزدیکی کی‌یف را تایید کند.

یکی از مقام های ارشد وزارت دفاع ایالات متحده گفت که ارتش روسیه به منظور تقویت قوا در حال انتقال نیروهای مستقر در کشور گرجستان به داخل اوکراین است.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت ایالات متحده شاهد «جابجایی شماری از نیروهای نظامی از گرجستان» بوده است و اضافه کرد که پنتاگون نمی تواند اطلاعاتی در مورد تعداد نیروهای نظامی که مسکو در حال انتقال آنهاست یا ترتیب زمانی انتقال نیروها ارائه کند.

پس از تهاجم روسیه به گرجستان در سال ۲۰۰۸ نیروهای نظامی روسیه در این کشور مستقر شدند. گرجستان در مرز جنوب شرقی روسیه واقع شده است.

در همین اثنا وزارت دفاع آمریکا گفت از آغاز تهاجم تا به حال روسیه ۱،۲۵۰ موشک به اوکراین شلیک کرده است.

سه مقام آمریکایی آگاه به اطلاعات محرمانه به رویترز گفتند که در حدود ۶۰% از حملات موشکی روسیه علیه اوکراین موفق به پرتاب نشده اند یا هنگام اصابت منفجر نشده اند.

دو مقام ارشد پنتاگون که به شرط ناشناس ماندن با رویترز صحبت کردند گفتند که موشک های هدایت پذیر نقطه زن شامل موشک های کروز پرتاب هوایی که توسط نیروهای روسیه شلیک شده است شاهد نرخ شکست تا ۶۰% هستند. یکی از مقام های پنتاگون برآورد کرد که نرخ شکست موشک های روسیه می تواند تا ۵۰% باشد.

مقام های ارشد پنتاگون گفتند که نرخ شکست به نوع موشکی که شلیک می شود بستگی دارد و این نرخ در هر روز متفاوت است. مقام های ارشد پنتاگون اشاره ای نکردند که چرا نرخ شکست موشک های روسیه می تواند تا این اندازه بالا باشد و شواهدی در مورد ارزیابی های خود ارائه نکردند.

از ابتدای درگیری تصاویری از موشک ها و بمب های روسی که به حالت عمل نکرده در کی‌یف و خیابان ها و ساختمان های اوکراین فرو رفته‌اند در فضای آنلاین منتشر شده است.

هفته گذشته نیروهای نظامی روسیه ۲۴ موشک روسی دست نخورده در نزدیکی شمال شرقی شهر هاستومل (Hostomel) پیدا کردند و آنها را به سمت خود ارتش روسیه شلیک کردند.

این تاکتیک پیش از این نیز توسط نیروهای نظامی اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است به طوری که بر تعمیر تجهیزات آسیب دیده ای که در نبردها از روسیه غنیمت گرفته‌اند تمرکز می‌کنند و سپس دوباره از آنها در میدان جنگ استفاده می کنند.

یک مقام پنتاگون گفت روسیه پیشروی زمینی به سمت کی‌یف را متوقف ساخته و وارد موضع دفاعی شده است
یک مقام پنتاگون گفت روسیه پیشروی زمینی به سمت کی‌یف را متوقف ساخته و وارد موضع دفاعی شده است

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا