جدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

دادگاه فلوریدا در پرونده اختلاف ۵۰ میلیارد دلاری بیت کوین به نفع مدعی اختراع بیت کوین رأی داد

کریگ رایت مدعی اختراع بیت کوین در دادگاه اختلاف ۵۰ میلیارد دلاری بیت کوین با خانواده شریک فقید خود برنده شد

دادگاه فلوریدا در پرونده اختلاف ۵۰ میلیارد دلاری بیت کوین به نفع مدعی اختراع بیت کوین رأی داد

کریگ رایت (Craig Wright)، دانشمند علوم کامپیوتر که مدعی اختراع بیت کوین است روز دوشنبه طبق رأی دادگاه مدنی علیه خانواده شریک تجاری فقید خود که مدعی مالکیت نیمی از ثروت ده‌ها میلیارد دلاری کریپتوکارنسی او بود پیروز شد.  دادگاه فلوریدا در پرونده اختلاف ۵۰ میلیارد دلاری بیت کوین به نفع مدعی اختراع بیت کوین رأی داد

دادگاه فلوریدا در پرونده اختلاف 50 میلیارد دلاری بیت کوین به نفع مدعی اختراع بیت کوین رأی داد
دادگاه فلوریدا در پرونده اختلاف بیت کوین به نفع مدعی اختراع بیت کوین رأی داد

هیئت منصفه دادگاه فلوریدا به این نتیجه رسید که کریگ رایت نیمی از ۱.۱ میلیون بیت کوین خود را به خانواده دیوید کلیمان (David Kleiman) بدهکار نیست. هیئت منصفه ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان حقوق مالکیت معنوی به سرمایه گذاری مشترک بین این دو مرد اختصاص داد که تنها کسر کوچکی از خواسته وکلای کلیمان در این دادگاه بود.

آندرس ریورو (Andres Rivero) از شرکت مسئولیت محدود ریورو مِستری (Rivero Mestre) وکیل مدافع اصلی رایت گفت «این حکم یک پیروزی فوق العاده بزرگ برای ما بود.» دادگاه فلوریدا در پرونده اختلاف ۵۰ میلیارد دلاری بیت کوین مدعی اختراع بیت کوین 

دیوید کلیمان در اپریل ۲۰۱۳ در سن ۴۶ سالگی درگذشت؛ برادرش آیرا کلیمان (Ira Kleiman) به نمایندگی از طرف خانواده او مدعی شد که دیوید کلیمان و رایت دو دوست صمیمی و خالق مشترک بیت کوین از طریق همکاری و شراکت بوده اند.

موضوع محوری این دادگاه ۱.۱ میلیون بیت کوین به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد دلار بر اساس قیمت روز دوشنبه بود. بیت کوین های مورد ادعا در این دادگاه شامل اولین بیت کوین های ایجاد شده از طریق استخراج بودند و تنها راه مالکیت آنها توسط یک شخص یا نهاد این است که از ابتدا با این ارز دیجیتال در ارتباط بوده باشند؛ از جمله خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto). دادگاه فلوریدا در پرونده اختلاف ۵۰ میلیارد دلاری بیت کوین به نفع مدعی اختراع بیت کوین رأی

اکنون جامعه کریپتوکارنسی چشم انتظارند تا ببینند آیا کریگ رایت به وعده خود در مورد اثبات مالکیت بیت کوین عمل خواهد کرد یا خیر. اثبات مالکیت بیت کوین تائید اعتبار ادعای رایت در سال ۲۰۱۶ خواهد بود که مدعی شده بود ناکاموتو است.

پرونده دادرسی شده در دادگاه فدرال در میامی از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار داشت و هیئت منصفه به توضیحاتی در مورد نحوه عملکرد پیچیده کریپتوکارنسی ها و همین‌طور سرمنشأ مبهم بوجود آمدن بیت کوین گوش فرا دادند. هیئت منصفه یک هفته کامل را به تفکر و تعمق پرداختند، به طور مکرر از وکلای طرفین و همچنین قاضی در مورد نحوه عملکرد کریپتوکارنسی ها و همچنین روابط بین این دو مرد سؤال پرسیدند. در یک مقطع زمانی هیئت منصفه به قاضی اشاره کرده اند که به بن بست رسیده اند.

منشأ پیدایش بیت کوین همیشه تا حدی با رمز و راز همراه بوده است و به همین دلیل است که این دادگاه توجه بسیاری از بیرون از محکمه دریافت کرد. در اکتبر ۲۰۰۸ در اوج بحران اقتصادی جهانی یک شخص یا گروهی از افراد با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)» با انتشار مقاله ای (اوراق سفید) چارچوب یک ارز دیجیتال را طرح کرد که به هیچ مرجع قدرت یا قلمرو قضایی وابسته نباشد. فرایند استخراج کریپتوکارنسی که شامل کامپیوترهای حل کننده معادلات ریاضی بود چند ماه بعد آغاز شد.

اسم ناکاموتو که ترجمه ضمنی آن به ژاپنی به معنی «در مرکزِ (at the center of)» است هرگز به عنوان نام واقعی خالق بیت کوین در نظر گرفته نشده بود. دادگاه فلوریدا در پرونده اختلاف ۵۰ میلیارد دلاری بیت کوین به نفع مدعی اختراع بیت کوین رأی

ادعای کریگ رایت مبنی بر اینکه ناکاموتو است با شک و بدبینی بخش بزرگی از جامعه این کریپتوکارنسی مواجه شده بود. به دلیل ساختار این کریپتوکارنسی تمامی تراکنش های بیت کوین علنی و عمومی است و ۱.۱ میلیون بیت کوین مورد نظر از زمان ایجاد آنها دست نخورده باقی مانده است. اعضای جامعه بیت کوین دائماً از او درخواست کرده اند که کسر کوچکی از سکه های دیجیتال را به حساب جداگانه ای منتقل کند تا نشان بدهد که واقعاً به اندازه ادعاهای خود ثروتمند است.

در طول دادرسی رایت و کارشناسان کریپتوکارنسی سوگند یاد کردند و شهادت دادند که رایت مالک بیت کوین های مورد نظر است. رایت گفته بود که در صورت پیروز شدن در این دادگاه مالکیت بیت کوین های مورد نظر را اثبات خواهد کرد.

وکلای شرکت مسئولیت محدود پژوهش دفاعی اطلاعات دابلیو اند کی (W&K Information Defense Research LLC) که شرکت سرمایه گذاری مشترک بین این دو مرد است اظهار داشتند از اینکه هیئت منصفه به شرکتی که توسعه دهنده نرم افزار زمینه ساز تکنولوژی های اولیه بلاکچین و کریپتوکارنسی ۱۰۰ میلیون دلار حقوق مالکیت معنوی اختصاص داده است «خشنود» هستند.

وِل فریدمن (Vel Freedman) و کایل روچ (Kyle Roche) از شرکت مسئولیت محدود روچ فریدمن و اندرو برینر (Andrew Brenner) یکی از شرکای بویز شیلر فلکسنر (Boies Schiller Flexner) در بیانیه مشترکی اعلام کردند «رایت از پرداخت سهم منصفانه آنچه (دیوید کلیمان) به ایجاد و پایه گذاری آن کمک کرده بود خودداری کرد و در عوض کل این دارایی‌ها را برای خودش برداشت.»

وکلای رایت به طور مکرر اعلام کردند که دیوید کلیمان و کریگ رایت دو دوست بودند و با یکدیگر روی پروژه‌ها همکاری می‌کردند، اما این همکاری هیچ ارتباطی با اختراع بیت کوین یا فعالیت های اولیه بیت کوین ندارد.

کریگ رایت گفته بود که قصد دارد در صورت برنده شدن در دادگاه مقداری از ثروت بیت کوین خود را به خیریه اهدا کند. ریوِرو وکیل رایت مجدداً قصد رایت برای اهدا مقداری از ثروت بیت کوین او به خیریه را تائید کرد. دادگاه فلوریدا در پرونده اختلاف ۵۰ میلیارد دلاری بیت کوین به نفع مدعی اختراع بیت کوین رأی داد

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا