جدیدترین اخبارجهان

بلینکن در اردن با ملک عبدالله دوم دیدار کرد

بلینکن در اردن بار دیگر بر نیاز به افزایش کمک های بشردوستانه برای غزه تاکید کرد

بلینکن در اردن با ملک عبدالله دوم دیدار کرد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در دیدار با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، بر تعهد مشترک آمریکا به حفاظت از غیرنظامیان و نیاز به افزایش و ثبات ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تأکید کرد. 

بلینکن در اردن با ملک عبدالله دوم دیدار کرد
بلینکن در اردن با ملک عبدالله دوم دیدار کرد

بلینکن، همچنین در مورد افزایش خشونت ها در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد و بر تعهد ایالات متحده به همکاری با شرکای خود در راستای صلح پایدار در منطقه، از جمله ایجاد یک کشور فلسطینی که اولویت مشترک ایالات متحده است، تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پیشتر روز شنبه با همتایان مصری و اردنی خود دیدار کرده بود. بلینکن به خبرنگاران گفت: ایالات متحده و این کشورها منفعت و هدف اساسی یکسانی دارند، پایان دادن به این درگیری به گونه ای که صلح و امنیت پایدار در منطقه را تضمین کند.

بلینکن همچنین گفت که با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر و ایمن صفدی وزیر امور خارجه اردن نیز در مورد راه های تسریع کمک های بشردوستانه به غزه و حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی صحبت کرده است.

بلینکن اظهار کرد: ایالات متحده حق دفاع اسرائیل در برابر حماس، یک سازمان تروریستی که به طرز وحشیانه به آنها حمله کرده و به مردم فلسطین یا آینده آنها توجه نمی‌کند، را تایید می‌کند. این حق مشابه حق دیگر کشورها است. اما اساس انجام عملیات نظامی توسط اسرائیل اهمیت دارد.

انتظار می رود بلینکن روز یکشنبه وارد آنکارا ترکیه شود و در آنجا با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و دیگر مقامات محلی دیدار کند.

 ملک عبدالله دوم در شبکه های اجتماعی گفت که اردن بسته کمک های پزشکی را به یک بیمارستان صحرایی اردن در غزه ارسال کرد.

ملک عبدالله دوم گفت: پرسنل نترس نیروی هوایی ما در نیمه شب کمک های پزشکی فوری را به بیمارستان صحرایی اردن در غزه پرتاب کردند. وظیفه ما کمک به برادران و خواهران مجروح در جنگ غزه است. ما همیشه در کنار برادران فلسطینی خود خواهیم بود.

پادشاه اردن، از حمله اسرائیل به غزه انتقاد کرده و بارها خواستار آتش بس شده است. 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا