جدیدترین اخبارجهان

بلینکن با نخست وزیر عراق دیدار کرد

 آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، یکشنبه در سفری از پیش اعلام نشده به عراق رفت

بلینکن با نخست وزیر عراق دیدار کرد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه پس از سفر به اسرائیل، اردن و کرانه باختری، برای دیدار با محمد شیعه السودانی، نخست وزیر عراق، به عراق سفر کرد.

بلینکن با نخست وزیر عراق دیدار کرد
بلینکن با نخست وزیر عراق دیدار کرد

بلینکن به خبرنگاران گفت که دیدارش با نخست وزیر عراق مفید بوده و او بر لزوم جلوگیری از گسترش درگیری ها در غزه تاکید کرده است.

بلینکن گفت: من خیلی واضح گفتم که حملات، تهدیدهای شبه نظامیان همسو با جمهوری اسلامی ایران کاملا غیرقابل قبول است. ما به دنبال درگیری با جمهوری اسلامی ایران نیستیم. ما این را کاملاً روشن کرده‌ایم. اما هر کاری را که لازم است برای محافظت از کارکنان خود انجام خواهیم داد.

او گفت: ما بسیار سخت کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که درگیری در غزه بیشتر نمی‌شود، به جاهای دیگر سرایت نمی‌کند، چه در اینجا و چه در جاهای دیگر منطقه.

از بلینکن در مورد خواسته رهبران عرب پرسیده شد که چیزی جز آتش بس کامل قابل قبول نیست.

بلینکن پاسخ داد: فکر می‌کنم همه از آتش بس بشردوستانه استقبال می‌کنند، هیچ شکی در این نیست.

او گفت آتش‌بس چیزهایی را که همه ما در تلاش برای انجام آنها هستیم، از جمله افزایش کمک‌های انسانی به غزه، خروج مردم از غزه و بازگرداندن گروگان‌ها به خانه، متوقف می‌کند.

بلینکن در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که تشکیلات خودگردان نقش بسیار مهمی در حال حاضر در کرانه باختری در تلاش برای حفظ ثبات در آنجا ایفا می کند. 

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما باید به جلوگیری از بیشتر شدن این درگیری و گسترش آن به مناطق دیگر ادامه دهیم. ایالات متحده به حملات نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی ایران به منظور دفاع از پرسنل خود در منطقه، که در عراق و سوریه مستقر هستند تا به جلوگیری از ظهور مجدد داعش کمک کنند و پاسخ و ادامه خواهد داد.

بلینکن روز جمعه در یک کنفرانس خبری در تل آویو گفت: ما هر کاری را که لازم است برای بازدارندگی و پاسخ دادن به هرگونه حمله انجام خواهیم داد. 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا