جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا از ۲۰ جون دستورالعمل اجباری واکسن را برای سفرهای بین المللی خارج از کشور و سفرهای داخلی لغو می کند

کانادا از ۲۰ جون  الزامات واکسیناسیون را برای سفرهای داخلی و سفرهای بین المللی به مقاصد خارج از کشور لغو می کند

کانادا از ۲۰ جون دستورالعمل اجباری واکسن را برای سفرهای بین المللی خارج از کشور و سفرهای داخلی لغو می کند

دولت کانادا از ۲۰ جون اجرای الزامات واکسیناسیون که بر اساس آن مسافران سفرهای داخلی و سفرهای بین‌المللی خارج از کشور باید کاملا در برابر کووید-۱۹ واکسینه باشند را لغو می کند. با این حال، همه الزامات ورود مجدد به کشور به قوت خود باقی خواهد ماند و همه مسافران همچنان موظف به استفاده از ماسک خواهند بود.

بر اساس این تغییر کانادایی‌های واکسینه نشده مجاز خواهند بود تا سوار هواپیماها و قطارهایی شوند که به مکان‌های داخل کشور یا مقاصد بین‌المللی می‌روند، اما همچنان به محض ورود مجدد به کشور از هر مقصد بین‌المللی، ملزم به انجام آزمایشات و رعایت الزامات قرنطینه فعلی هستند.

اتباع خارجی که به کانادا می آیند همچنان برای ورود باید واکسینه شوند، اگرچه در صورت عدم واکسینه شدن می توانند کشور را ترک کنند.

علاوه بر این الزامات واکسیناسیون برای مسافران و خدمه کشتی های کروز «به دلیل ماهیت منحصر به فرد سفر با کشتی های کروز» همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

الزام به استفاده از برنامه ارایوکن (ArriveCAN) ادامه خواهد داشت و همه مسافران باید به الزامات ورود کشورهای دیگر پایبند باشند که همین مسئله به طور بالقوه مقصدهایی را که مسافران واکسینه نشده می توانند به آنجا سفر کنند محدود می کند. در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده همچنان ارائه گواهی واکسیناسیون هنگام ورود الزامی است.

دومینیک لبلانک وزیر امور بین دولتی، عمر الغبرا وزیر حمل و نقل، مونا فورتیه رئیس هیئت خزانه داری و ژان ایو داکلوس وزیر بهداشت این خبر را که شامل آخرین تغییرات عمده در مورد دستورالعمل های واکسن کانادا برای کارگران حمل و نقل و کارمندان فدرال است را روز سه شنبه اعلام کردند.

هنگام اعلام آخرین تغییرات سیاست های به روز شده، دولت فدرال گفت که این دستورالعمل ها در طول پاندمی مؤثر بوده اند، اما هرگز قرار نبود دائمی باشند. با این حال اگر تعداد موارد ابتلا دوباره افزایش یابد، مقامات فدرال می گویند که در بازگرداندن محدودیت های مسافرتی تعلیق شده کووید-۱۹ تردید نخواهند کرد.

دولت کانادا می گوید که این تغییرات جدید اکنون «پس از یک کمپین موفق واکسیناسیون» انجام می شود. نزدیک به ۹۰ درصد از کانادایی های واجد شرایط در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده اند.

در ماه‌های اخیر، فشار بر دولت برای لغو الزامات واکسیناسیون مسافرتی از سوی سیاستمداران مخالف و صنعت مسافرت افزایش یافته بود و دلیل آن فشارها و تأخیرهای قابل توجه در فرودگاه‌های کانادا و همچنین لغو قوانین بهداشت عمومی استانی بود.

هفته گذشته دولت تست تصادفی اجباری کووید-۱۹ در فرودگاه ها را برای مسافران واکسینه شده متوقف کرد، اما این الزام را برای مسافران غیرواکسینه حفظ کرده است.

کانادا از ۲۰ جون دستورالعمل اجباری واکسن را برای سفرهای بین المللی خارج از کشور و سفرهای داخلی لغو می کند

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا