جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

دولت کانادا به خانواده دیپلمات ها و شهروندان خود دستور داد اوکراین را ترک کنند

دولت کانادا از تمام شهروندان خود که حضور آنها در اوکراین غیرضروری است خواست که این کشور را هر چه سریعتر ترک کنند

دولت کانادا به خانواده دیپلمات ها و شهروندان خود دستور داد اوکراین را ترک کنند

دولت کانادا به اعضای خانواده کارکنان دیپلماتیک در اوکراین دستور داد که این کشور را ترک کنند با این وجود کارکنان سفارت در اوکراین باقی خواهند ماند. دولت کانادا به خانواده دیپلمات ها و شهروندان خود دستور داد اوکراین را ترک کنند

وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه ای گفت که دولت تصمیم گرفته است فرزندان کارکنان سفارت را در صورتی که کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشند و همچنین اعضای خانواده همراه کارکنان را «موقتا خارج کند.»

در این بیانیه اعلام شده است که «مسئولان وزارت امور خارجه کانادا و سفارت کانادا در اوکراین در شهر کیف همچنان وضعیت موجود را به دقت رصد خواهند کرد.»

تصمیم گیری در مورد خارج کردن خانواده دیپلمات ها به دلیل «افزایش مداوم نیروهای نظامی روسیه و اقدامات بی ثبات کننده در اوکراین و در مناطق مجاور این کشور» انجام شده است.

اواخر شب دوشنبه کانادا توصیه مسافرتی خود را به روز رسانی کرد و گفت که هر یکی از کانادایی ها که حضور آنها در اوکراین غیرضروری است باید این کشور را ترک کنند.

در دستورالعمل به روزرسانی شده مبنی بر اجتناب از سفر غیرضروری به منطقه اعلام شده است: «اگر در اوکراین هستید باید ارزیابی کنید که آیا حضور شما ضرورت دارد یا خیر.»

دستور خروج خانواده دیپلماهای کانادایی در شرایطی صادر می شود که سایر کشورها از جمله ایالات متحده و انگلستان تخلیه کارکنان سفارت و دیپلماتها را به دلیل بالا گرفتن نگرانی ها از حمله روسیه به اوکراین در طول آخر هفته آغاز کردند.

روز دوشنبه نخست وزیر جاستین ترودو در پاسخ به پرسشی در مورد اقدام مشابه توسط کانادا موضع مشخصی نداشت و به خبرنگاران گفت که برای حفظ ایمنی دیپلمات های کانادا و خانواده های آنها «برنامه های احتیاطی متعددی آماده اجرا است.»

اکنون کابینه وزیران فدرال در دومین روز از نشست سه روزه خود درباره حمایت و کمک های بیشتری که کانادا به اوکراین خواهد فرستاد بحث می کنند.

علاوه بر پیشنهاد وام دولتی ۱۲۰ میلیون دلاری کانادا در هفته گذشته اوکراین خواستار گسترش عملیات یونیفر (UNIFER)، تامین تسلیحات دفاعی و تحمیل تحریم های بیشتر بر روسیه بوده است.

منابع خبری به گلوبال نیوز گفتند که دولت قصد دارد موضع سرسختانه و صریحی در حمایت از اوکراین اتخاذ کند و در عین حال در شرایطی که روسیه همچنان به اعزام انبوه نیروهای نظامی به مرز اوکراین ادامه می دهد از احتمال دامن زدن به تنش های شدید فعلی با روسیه خودداری کند.

منابع خبری گفتند که نیروهای نظامی کانادا در حال آماده شدن برای ارسال تسلیحات مورد تقاضا در صورت تایید طرح پیشنهادی توسط هئیت وزیران هستند که به گفته یکی از مقامات ارشد امنیت ملی انتظار می رود که این طرح تایید شود. دولت کانادا به خانواده دیپلمات ها و شهروندان خود دستور داد اوکراین را ترک کنند

دولت کانادا به خانواده دیپلمات ها و شهروندان خود دستور داد اوکراین را ترک کنند
دولت کانادا به خانواده دیپلمات ها و شهروندان خود دستور داد اوکراین را ترک کنند

تخلیه دیپلمات ها از اوکراین  اعضای خانواده دیپلماتیک  جنگ اوکراین  اعضای خانواده دیپلماتیک  تخلیه دیپلمات ها از اوکراین اعضای خانواده دیپلماتیک   جنگ اوکراین     تخلیه دیپلمات ها از اوکراین  جنگ اوکراین  نیروهای کانادایی در اوکراین      نیروهای کانادایی در اوکراین    نیروهای کانادایی در اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا